İlk romanım (Yirmi Dört) distopik bir romandı. Tamamlamam 3 yıldan fazla sürdü. Kafamda ilk belirdiğinden çok farklı bir şekilde ilerledi. Maalesef yayıncının gazabı romanı mahvetti. İkinci romanım(Mankurt) komplo teorisiydi.(Gece Kitaplığı) Üçüncü romanım( Feta) tarihi bir roman(Kısmet olursa bu sene üç cilt halinde Genç Okur Yayınları tarafından basılmasını bekliyorum.)
Tarihi roman yazmak benim için en sıkıntılısıydı. Distopik veya komplo teorisi yazarken elinizde bol materyal oluyor. Gerisi hayal gücünüze kalmış. Tarihi roman öyle değil. 4-5 sene önce Genç Okur yayınları tarihi roman birincisi Şevket Adnan Şenel(Selanikte Sala Okunur) kendisiyle yapılan röportajda kitabı yazmadan önceki üç senede o döneme ait tüm kitapları okudum diyordu. Objektif bir tarihi roman yazabilmek için olayın geçtiği tarih diliminin öncesi ve sonrasına ait bazen birbiriyle alakasız gibi gözüken pek çok belgeyi incelemeniz gerekiyor. 
Osmanlı ve Selçuklu tarihi zaten başlı başına bir muamma. İl Osmanlı tarihi kuruluştan 150 yıl sonra yazılmış. Kuruluş yıllarında yazılan Yahşi Fakih tarihinin orjinali yok. Tarihimizle ilgili tartışmalı konulardan birisi de  Sultan ikinci Murad'ın ayyaşlığıdır. Bir tarih kitabında açıkça Tam bir Ayyaştı diye yazılmış. Osmanlı tarihçilerini tamamı medrese mezunu ve çok iyi derecede Arapça biliyorlar. Arapça Ayyaş kelimesi Hayatını dolu dolu yaşayan demek. Günümüzde alkol bağımlısı masanda kullanılıyor. Üstelik benim incelediğim belgelerde Osmanlı sultanlarının yabancı elçilerle yemek yedikleri veya masalarına oturttuklarına dair bir kayıt yok.( II Murad'ın içki içtiğini yabancı bir elçi seyahatnamesinde yazmış ve pek çok tarihçimiz düşünmeden üstüne atlamıştır.
Algımızı yerleştirilen akıncıların hepsi kılıç ustasıdır. Halbuki akıncılar hafif süvarilerdi. Akına çıkarken ağırlık yapmasın diye yanlarına zırh bile almazlardı. Anlatmak istediğim Kılıç piyadenin(Yeniçeri) Yay ve Ok süvarinin silahıdır.(Ünsal Yücel-Türk Okçuluğu) Bu bakımdan ileri seviye kılıç ustalığı ve kartal kanadı takmak tam bir efsane.(Kartal kanadı takmak Akıncı ocağını yok olmasından sonra kurulan Serdengeçti ve Deliler ocaklarının uygulamaları.( O zamanlarda Polonya böyle bir süvari sınıfı kurmuş. Metal kanatları olan bu süvarilerin birisi için 30 eve salma salınmış, İnternette akıncı yazdığınızda çıkan kanatlı resimler Polonyalılara ait anlayacağınız. Münif Fehim'in tablosu da öyle değerlendirilmeli. Çünkü akıncılar düzenli ordu içinde genellikle bulunmayan ve düzenli orduyla savaşa çıkmayan(Bir kaç istisna dışında) bir birlik.)

( Ben Nasıl Yazdım başlıklı yazı Mustafa ESER tarafından 6.05.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.