Dua mi ediyorsun beddua mi dediniz mutlaka içinizden bana... Ben reçelini ve kompostosunu çok severim, sağ olsun bizim hanımda sık sık yapar... Siz bakmayın bazı zaman hata yaptığınızda birilerinin size ''Aha şimdi ayvayı yedin.'' demesine... Teşbihte hata olmaz, geçin onu bir kalemde bol bol ayva yiyin...


Ayvanın en güzel özelliklerinden birisi kan basıncını düşürerek tansiyon riskini azaltması... Sanırım günümüzde tansiyon hastalarının sayısı hiç de azımsanacak gibi değil... Kalp ve damar sağlığına da faydası çok büyük... Sindirimi kolaylaştırması da kabızlık derdinden sıkıntısı olanlar için büyük bir nimet demek...


Mide ve bağırsaklardaki fazla toksinleri de idrar yolu ile atarak vücudun toksin biriktirmesini engeller. Haşlanmış ayvanın en önemli özelliği ise gaz problemlerine iyi gelmesidir. Ayva kabuğu veya ayva çekirdeği kaynatılıp içilirse, idrar yolu iltihaplarına iyi geldiği de bilim adamlarınca saptanmış... Grip ve soğuk algınlığına da iyi geldiği biliniyor...


Az da olsa zararları da olabiliyor zaman zaman ayvanın... Ayva tüketmek dolaylı yollardan yan etkilere yol açabilir. Özellikle fazla tüketmek ishale neden olabilir. Bunun yanı sıra kilo almaya çalışan kişiler ayva tüketimi yerine başka meyveleri tercih etmelidir. Ayva lif yapısı ile tokluk hissi vereceği için kilo alımını yavaşlatacaktır.


Sağlıklı beslenmeye en çok dikkat eden grupların başında hamileler gelir. Hem kendi sağlıkları hem de karnındaki bebeklerin gelişimi için tükettikleri her besinin faydaları ve zararlarını araştırmak isterler. Ayva da hamileler için sağlıklı olan besinlerden biridir. Ayvanın içerisinde yer alan vitaminler ve mineraller ile kolesterolü dengeler ve kan yapar. Ayva yemeyi sevmeyen kişiler ise ayvanın suyunu hamilelik döneminde içebilir. Bu şekilde ayvanın faydaları hem kendisine hem de anne karnındaki bebeğe katkı sağlayacaktır.


Bir dolu da yemek de yapılıyor ayva ile... Kısa bir listeyi aşağıda size sunalım...


1-Ayva Reçeli

2-Ayva Tatlısı

3-Ayva Marmelattı

4-Ayva Kompostosu

5-Ayvalı Muhallebi

6-Ayvalı Kek

7-Ayvalı Tart

8-Ayvalı Kurabiye

9-Ayva Konservesi

10-Ayva Şekeri


Aslında yapılabilecekler çok daha fazla da biz en bilinenlerini aldık buraya...


Böyle güzel meyve olurda bu meyveye ait güzel sözler olmaz mı hiç? Hadi onlara da bakalım...


- Sen ayvayı çoktan yemişsin başka meyve yemene gerek yok.

- Aşk elmayı yemekle başlar, ayvayı yemekle biter.

- Sonbahar gelecek buralara ayva çiçek açacak diğer meyvelerin içi geçecek.

- Ay buluttan çıksın da gör, ayva tüyünü atsın da gör. “Atasözü”


Peygamberimiz ayva için bakın ne diyor?


Hz Peygamber (sas) 'Ayva yiyiniz! O kalbi aydınlatır. Göğüs darlığını önler. ' buyurmaktadır...

Siz bakmayın ellerin ne dediğine ayvayı yiyin, sağlıklı bir şekilde yaşamaya devam edin, Allah'ın güzel nimetlerinden birisidir...

( Ayvayı Yiyin Zaten başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 7.05.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.