YENİ TÜRKİYENİN ZORLA İMTİHANI




Yeni Türkiye dışta sıfır sorun politikasıyla yola çıkarken dünya konjonktürünün değişmesiyle çevresinde bir sürü sorunlarla kuşatılmıştır. Geçmişte kriz, terör ve anarşiyle boğuşan Türkiye bu üç sorunun üstesinden gelmesini becermiş ama ona şimdi dış sorunlar hediye (!) edilmiştir. 
Türkiye’nin yükselen güç olmasını kendi menfaatlerine aykırı gören dış güçler işbirliği ederek bu gücün önünü kesmek için ellerinden geleni artlarına koymamaya and içmişlerdir adeta. Önce İran sorun haline getirilmiş, onunla dalaşmamız istenmiş, şimdi de Arap baharının meydana getirdiği karışıklığı başımıza sarmaya başlamışlardır. 
Önce Libya, sonra Mısır, ardından Suriye ve en son Irak karıştırılmış, bu ülkelerle gelişen ilişkilerimiz ve artan ihracatımız baltalanmıştır. Bunlar rasgele oluşan olaylar olmayıp büyük bir planın sonucudur. Ortadoğu’nun eski yapısını kırarak yükselen güç Türkiye’nin önüne sorunlar yumağı bırakılmıştır. Şimdi yapılmak istenen Türkiye’nin bir büyük problemler batağına çekilmesidir. 
Bu Afganistan’da denenmiş, Türkiye orada oyuna gelmemiştir. Ardından Suriye ile dalaştırılmış Türkiye temkinli davranarak orada da iyi bir sınav vermiştir. Şimdi İşid belası başımıza sarılmaya çalışılıyor. Bu seferde umarım Türkiye temkinli bir hareketle iyi bir performans gösterir, başımıza örülmek istenen çorapları yırtıp atar.. Aksi halde İttihatçıların oyuna gelip Koskoca Osmanlıyı parçalaması gibi bir gaflete düşülür de elimizde kalan bu son toprak parçası da parçalanıp, bir daha toparlanamamak üzere tarihin karanlık sayfalarında yok olup gideriz. 
Allah korusun en ufak bir hata bizi derin bir bataklığa itecektir. Bu ara sık gelip giden Amerika diplomatları bizim hayrımıza çalışmamakta aksine bizi bir felakete sürüklemek için çabalamaktadırlar. Onlar dostluk maskesi altında düşmanlık yapmaktadırlar. Onlarınki diplomasi değil bir gizli düşmanlıktır. 
Batı hiçbir zaman bizim iyiliğimizi istememiştir, bundan sonra istemeyecektir de. Batı hiçbir zaman bizim hayrımıza olacak bir plan yapmamıştır, bundan sonra da yapmayacaktır da. Batının amacı Ortadoğu ve İslam dünyasını sömürmesine engel olacak her türlü gücü en erken, çabuk ve maliyetsiz yok etmektir. Batının amacı karışıklık çıkarmak, karışıklıktan istifade ederek karını artırmak, felaketleri ranta çevirmek, kan ve gözyaşından maddi çıkar elde etmektir. 
Batı her zaman Türkiye’nin başına çorap örmüştür, örmeye de devam edecektir. Rusya ve Çin batının doğusudur. Bu üç şer güç menfaat savaşında yeni bir ortak istememektedir. Onun içindir ki Çin Ukrayna ve İşid terörü devam ederken Doğu Türkistan’da zulmünü yeniden hortlatmıştır. 
Düşmanı iyi tanımak lazımdır. Adımları temkinli atmalıdır. Tarihten iyi ders almamalı, geçmişte yapılan yanlışlar tekrarlanmamalıdır.

Ahmet Kemal

( Yeni Türkiyenin Zorla İmtihanı başlıklı yazı EDİP GÜL tarafından 19.05.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.