MİLLİ POLİTİKA VE DIŞ MİHRAKLAR 

Milli politika öyle sıradan bir iş değildir. Dış mihrakların etkisi, basiretsiz politikacıların varlığı milli politikaların uygulanmasını zorlaştırır, hatta yer yer imkansızlaştırır. Geri kalmış ülkelerin düştüğü engel tam da budur. 

Milli politika öyle sıradan bir iş değildir. Dış mihrakların etkisi, basiretsiz politikacıların varlığı milli politikaların uygulanmasını zorlaştırır, hatta yer yer imkansızlaştırır. Geri kalmış ülkelerin düştüğü engel tam da budur. 
İsmail Cem’in dediği gibi geri kalmış devletler aslında geri bıraktırılmış devletlerdir. Beşinci kol faaliyetleri ve uluslararası şirketlerin engellemeleri, milli politikaların yürütülememesi yüzünden bu geri kalmışlık tarihi bir türlü geri çevrilememekte, az gelişmiş ülkelerin makus talihi yenilememektedir. 
Global dünya artık bütün ülkelerde bağımsız politika uygulanmasını imkansız kılmaktadır. Bizim gibi ülkeler dünya devlerinin ayak oyunlarıyla kuşatılmakta, geri kalmışlık zinciri daha da kalınlaştırılmaktadır. 
Bu gün Türkiye’nin içinde bulunduğu durum tam da buna benzemektedir. 50 yıldır uygulanan sömürgeci politikalar şuuraltımızı işgal etmiş, şimdi uygulamaya konulan bağımsız politikalar yadırganmakta, kuşku ve korkuyla izlenmektedir. 
Uzun yıllar komşularıyla düşman politikalara zorlanan ülkemiz şimdilerde etrafımızda çıkarılan karışıklıklarla tam bir ateş çemberi haline getirilmiştir. Bu ateş çemberini kırmak, sorunsuz dış politika yürütmek çok istendiği halde başarılamamıştır. Aslında buna engellenmiştir demek daha doğru olur ancak bu bizim başarısız olduğumuz gerçeğini de ortadan kaldırmaz. 
Dünya üzerinde oyun kurucu hale gelmedikten sonra bu tür engellemelerle karşılaşmamız kaçınılmaz. Asıl olan bu engellemelere rağmen politikalarını gerçekleştirebilmektir. Bu da dünya üzerinde büyük devlet olabilme yeteneği ile iyi bir dış politika uygulamakla mümkündür. 
Milli politikalar kurmak, stratejik araştırma merkezleriyle planlanacak politikaların uygulanması için gerekli tedbirler almakla mümkündür. Bunun için dış politika akademileri, araştırma merkezleri kurulmalı, bu konunun uzmanlarından yararlanılmalı, milli politikalar değişik seçeneklerle, alternatifli bir şekilde hazırlanmalı ve uygulamalıdır. 
A,B. C vs. alternatif planlar mikro ölçekte uygulamalı bir şekilde hazırlanmalı, gerekli zaman ve şartlar oluştuğunda yürürlüğe konulmalıdır. 

(Bu konuda yazıma devam edilecek)

Ahmet Kemal
( Milli Politika Ve Dış Mihraklar 1 başlıklı yazı EDİP GÜL tarafından 20.05.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.