Bütün  sektörlerde vardır ama turizm sektöründe daha fazladır;yalancılık,dolandırıcılık,adam  kayırma ve yalakalık.İster en üst düzeyde müdür olun ister temizlik görevlisi olun farketmiyor.Elemanlar birbirlerinin iş arkadaşı değil  rakipleridirler hem yüzüne gülerler hem arkasından iş çevirirler.

Koltuk sevdalıları sadece siyasette yoktur,özel sektörde de vardır,bir müdürün hatasını diğer müdür affettirir,her ne kadar ekip çalışmasından dem vursalar da gerçek hiç de öyle değildir.Neden,çünki işin içinde koltuk var,ya giderse...

Müdür olabilmek için aranan şartlar;
1.Yabancı dili çok iyi kullanmak
2.Bilgisayar programlarının tümüne hakim olmak
3.Üniversite veya yüksek lisans mezunu olmak
4.Yurt içi ve yurt dışı seyahat etmesini engelleyecek sağlık sorunları olmamak
5.Alanında en az beş yıl 5çalışmış olmak,desem sakın inanmayın bunlar sadece klasik istenilen şartlardır eğer referansınız yoksa bu maddeleri taşısanız bile bunların ehemmiyeti yoktur.Var diyelim o zaman kimse size birşey sormaz,bir selam ile, kavuşursunuz koltuğunuza hem de  sağlamlaştırmak için her türlü entrikaları yaparsınız.

Sınavı yok,puanı yok,yaşı yok,cinsiyeti yok müdür olabilmenin tabi özel sektör için diyorum.

Yıllar öncesinde  turizm okulunun sınavına katıldık,okul müdürü vardı Zeki Akgün,topladı bizi geniş bir salona  sınavı geçenlerin isimlerini okuyor ama sınav da formaliteydi hemen hemen herkes geçmişti.
-Referansın kim senin,diye sordu önümüzdeki uzun boylu çocuğa,çocuk anlamadı tabi.
-Referansın kim senin,dedi yeniden, köylü çocuğuyuz, okuduğumuz kitap sayısı az,kelime dağarcığımızda yok ki,bön bön bakınca çocuk,

-Torpil,dedi,torpilin kim senin,sesini yükselterek.

Acı bir gerçek o çocuğu ertesi gün aramızda göremedik.

Müdür olabilmek için bazı özellikler;
1.Torpil
2.Adam kayırmak
3.Mobbing uygulamak
4.Aklını ve vicdanını bir kenara bırakarak çeşitli yollarla kendini garantiye almak.
5.Ağzı laf yapmak.

Kızanlar,küsenler olacaktır bana ama yarası olan gocunur ben bir kişiyi anlatmıyorum ki.

Artık ezberledik  iş başvurusunda  bize üç yalan söylerler;
1.Tesisimiz yaz-kış açıktır.
2.Kışın kapanırsa yarı maaş verilecektir.
3.Dolgun maaş verilecek ve tüm sosyal haklar mevcuttur.
Kasım ayı geldiğinde ise işler biranda değişiverir bir bakmışız ki işsiz kalıvermişiz.

Kimi istenilen zamı vermez kimi mesaiye bırakıp mesai parasını vermez,hakkını savunmaya kalksan hemen kapıyı gösterirler bu  kadar acımasız bir sistem yani.

Kadın olsun erkek olsun,"otelde çalışıyorum."dediğinde hoş karşılanmaz,iyi gözle bakılmazdı eskiden.İçkinin,israfın,zinanın ve her türlü eğlencesinin mesken alanı olduğu düşünülür ve aileler çocuklarının otelde çalışmasına izin vermezlerdi.

Askıya  alınmak...Biz çalışanların en büyük sorunu ise işte bu.Şimdiye kadar kaç seçim yapıldı,bu yöreden kaç milletvekili seçildi ama turizm  çalışanlarına çıkartılan bir yasa yok...

"Ekmek yediğin yeri neden kötülüyorsun,"diyeceksiniz bana ancak
"Haksızlık  karşısında susan dilsiz şeytandır."

( Otel Çalışanları başlıklı yazı berberce tarafından 22.05.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.