NEREDE

 Neden “nerede o günler” deme yerine “nerede o insanlar” demiyoruz? Zamanı geriye getirme şansımız yok, zaten elimizde değil ama bizler buradayız ya…!

 Bunu diyenler, o eski günleri yaşamış olanlar olduğuna göre onlar da şu anda buradalar işte. O zaman neden  “neredeyiz” demiyoruz, imkansızı sorguluyoruz da imkanı sormuyoruz?! Kaçıyor muyuz yoksa?

Haydi, yeniden o eski günleri yâdedelim, yeniden başlatalım o heyecanı.  Hem, kendimizi o zamana götürüp, yakınma yerine o günleri yaşayalım, mutluluğa ulaşalım hem de gençlere örnek olup, o geleneği onlara taşıyalım…

Olumsuzluğa değil olumluya çalışalım, gayret edelim. Geçmiş geçmişte kaldı, o elbette geriye gelmez, elimizde değil ama gelecek bizim elimizde ve o insanlar da buradaysa neden yeniden başlamıyoruz da kısır bir yakınma ile boşuna söyleniyoruz? Yakınma değil çözüm üretelim.  

Bir düşünürün; geçmiş elimizde değil, o geçti-gitti, geriye getirme şansımız yok, telafisi mümkün değil ama gelecek elimizde, telafisi mümkün. Eğer elimizde olanı da kaçırırsak, yarın da, bu günü arayacağız! Yani her geçen günün ardından ağlamak yerine her yeni gelen günleri değerlendirelim. Geriye bakarak önümüzdeki zamanı, güzellikleri de kaçırmayalım” diyor.  

O nedenle, haydi şimdi bir kalem alalım elimize eskisi gibi, yine eski günlerdeki gibi mektuplar yazalım bir birimize; eşe-dosta.

Bayramlar gelirken bayramlıkları aldıktan sonra stantlardan yeniden bayram kartları seçelim üzerilerinde şehir resimleriyle dolu... Eve gidip, elimize bir kalem alıp geçelim yeniden bir masanın başına ve yazalım arkalarını; güzel sözlerle, donatıp ve yeniden gönderelim bayramlarda birbirimize.

Kalemler yeniden tercüman olsun yüreğimize ve mektuplarsa yeninden aracı olsun bize. Postacıları heyecanlı bekleyişimiz olsun. Çalsın yeniden postacı kapımızın zilini ve hoplasın yeniden yüreğimizin telleri. 

Eski günler yoksa o eski bizler varız…!

Selam, sevgi ve saygılar…

(Mümin Sağlam)

 

( Nerede O Eski Günler Demeyelim. başlıklı yazı OLUK tarafından 29.05.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.