Adı ” Aldatmaz” üstünde, aklındaki dilindedir

Elem artar azar azar, yollarını çok gözledik

Şâdı “ Atatürk” büstünde, saklındaki elindedir

Kalem olur seni yazar,  dönsün artık pek özledik


 

Sana yakışır dört uyak, yeter onca istirahat

Bana da mı yoktur kıyak, vefamdır bunca izahat

Mana yitti bitti ayak, budur ozanca tembihat

Alem Alp’i anar hazar, ilhamına şevk sözledik


 

MCU :)

30 Mayıs 2022, Konya.




Şâd kelimesi hem Alp'in neşeli yapısına hem de Ata'mızın huzur içerisinde olduğuna ilişkin inancına dair olarak çift anlamlı kullanılmıştır. " Bitti ayak "  ifadesini müteakip gizli bir gülücük emojisi vardır : ) Hazar kelimesi Bozkır/Konya ilçesinde ben kendimi bildim bileli " sanırım, öyle .. " gibi anlamlarda kullanılır.


İlk kıta üçüncü mısranın ikinci durağıyla ve dördüncü mısranın ilk durağı bir arada " sıralı açıklama " mısralarıdır. Yani okuyanın halet-i ruhiyesine nüfuz edip şiirleştirir anlamında. Benden şair ancak bu kadar olur : ))))) Bi dünya dipnotsuz Çince misali .....


Başlık Felemenkçe " neredesin Alp ? " demek.


Hoş, ben de yoktum bir dönemdir sitede :))


Sevgili Alp kendi şiirlerinde sıklıkla ikili kafiyeler kullanır, ben de bir sürpriz sunayım istedim kendisine. Barış Manço da yine kendisinin favori sanatçısıdır.


( Waar Ben Je Alp ? başlıklı yazı MCU :) tarafından 30.05.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.