TÜRK TİPİ ENFLASYON
Ülkemiz kuruluş anından beri fiyst artışları arz talep dengesilikleri ile kaeşılaşmış döviz yasakları,ithalat vergi oranları ihracata ilişkin kdv uygulaması halleri fiyat belirlemelerine doğrudan veya dolaylı sekışde mudahele edilmiştir.. Bazen bu müdaheleler öyle bariz ofsayt şeklinde gerçekleşmiştir ki her dönemin "mevzuat zengini" bakanlar düzeyinde bile  ortaya çıkmıştır.. Haksız zenginleşme beraberinde haksız ve yaygın fakirleşmeye de sebep olmuştur
 Fiyat artışlarında Tüm zamanların ortak özellilkleri;
-Maliyetle ilgisi yoktur.
-Fırsatçılık,artışın  sebep unsurudur
-Stoklama, talep azdırmak için usul unsurudur
-Tekelleşen güç, fiyat belirleme gücü ile fail unsurudur
-Muhalefetin şayıayı şuyuundan beter hale getirme çabası, artışa yardım yataklıktır..
-Zavalllılık, ağzını açmış yerken tarağı başına bunun ulus dışı güçlere, pandemiye, savaşa bağlanıp, insanlığın kaderi sonuçuna ulaşmak bir kadersizlik değil sadece aptallıktır.. Konya kadar  Hollan da bal, süt, gül, et gelirinde bizi milyar kere milyar neden geçiyor? Y a da  bir Hollan da lı TC ne tatil için geldiğinde dönüş parası nedenTürk parası olarak çoğalarak gidiyor?Bu durumda tatili bedavaya gelince aslında kim kazanmış, kim laybetmiş oluyor? . 
TÜRK TİPİ ENFLASYONLA MÜCADELE YÖNTEMİ
1-Mücadele de Samimiyet gösterisi olmalıdır;AZİMLE SIÇAN BETONU DELER (sıçan fare anlamında kullanılmamıştır)Günümüz açısından Öncelikşe  vekil danışman sayısınjn eski hale getirilerek 4 ten  1 e düşürülmelidir.. , 5 tepenin kilerini de gölge kabine sayısına düşürüp, gösterişli ibadet faaliyetlerindeki koruma sayısının olağanlaştırılarak tüm yabancı trilyonluk makam araçlarının, modifiye Murat 124 lere cevrilerek mesajın tam isabeti sağlanmalıdır..
2-Şişirilniş fiyat yöntemi ile devlet zaafiyeti oluşturmaya çalışanların tümünü bir potaya getirip, benzini döküp fitili ateşlemek gerekir..Buna göre;
-Perakendeciliğin gücü kendibi her zaman her yerde hissettirir. Anti tröst yasası benzeri anti tekelcilik için 10 binlere ulaşan marketlerin, binden sonraki her binlik dilimde, vergi oranlarını arttırarak obezleşmesini, tekelleşmesini , alım gücü ile üreticiyi boğmasını, stoklama gücünü kırması sağlanmalıdır (perakendiciler için) iç metrekare kadar dış metre kare şartı, tabele vargilerinin şube sayısı ile çarpılarak belirlenmesi , metrekareye işçi mesai saatı konularak emek sömürüsünün önüne geçici kurallar konulmalıdır.
-Tüm sektörlerin muhtaç olduğu lojistik firmaları fiyatlara doğrudan etkilidir.. Bugün için Antalya da ki üretici biberi bedava verse İstanbul daki pazarcı 5 TL ye satmak zorundadır.. Ulaşım ağında gerek yük lojistiği gerekse insan nakli için kullanılan araçlara Başkent ana noktalı olarak ucuz mazot sağlanmalıdır.. Tüm şehirlerin trilyonluk bedellerle kurulan terminallerine giren otobüs sayısı ile işgalci durumuma dönüşen keyfi fiyat ve köy dolmuş gibi her noktaya giriş çıkış külfetlerine intizam getirmek için 3 otobüs olan firma ile 3 bin otobüsü olan firmaya aynı giriş bedellerinin kaldırılması gerekir. Taşımacılıkda Kooperatifin getiriceği kolaylıklar için özendirici olmak üzere kooperatiflere " beleş giriş" uygulaması büyük firmaların küçük firmaları satın alarak tekelleşme yolundaki adımlarına da engel olacaktır .. Güzergah belirleme lerini firma ya bırakmak yolcuya zulumdır.. 4 defa bir koltuğu satmak için mesafelerin uzatılması zaman ve akaryakıt israfına yol açmaktadır.. Ayrıca Yerel firmaların  rekabet gücünü ortadan kaldırmakta, yolcu sayısını düşürerek batmaları kaçınılmaz son olmaktadır..Rekabet için Tek şofore kadar mıavimsiz, kontak kapatmadan calışma, gibi yöntemlerle, bakımsız otobüslerle kazalarında önü açılmaktadır
Otobüs sayısı, firma yutma, yolcu akışına(bayram okul tatili, asker sevki) göre fiyat arttırma uyanıklığının da önüne geçilmelidir..Vergilendirme oranı 100 ve üzeri sayısı otobüse göre arttırılarak uygulanmalıdır.Yine bireysel taşımacılıkda vergisiz uygulama sağlayan basıt usul gözden geçirilmelidir.. İstanbulda çalıştırdığı soforune  300 TL YEVMİYE veren 3 trilyonluk plaka sahibi ile şırnak daki taksici aynı sekılde basit usule tabi olmamalıdır. 
Yük taşımacılığında, 500 lere ulaşan tır sayıları ile piyasayı kitleyen şirketler aile işletmelerinin de önünü keserek, sonunda aracı elinden gidene sadece tek lastiğini bırakacak sekılde batkınlıklara yol açmaktadır. Perakendeciler gibi tır parkı şartı şofor mesai saatı ile tır sayısı arasında fazla öesai ye ye yol açmayacak sekılde istihdam zorunluluğu bu tür yanlışların önüne geçecektir..
-Tarımsal üretimde yerel yönetimler nezdinde  oluşturulan ortak mekanizasyon kullanımı, sisteme dahil olanların,doğal gübre mineral zengini yağmur sulu, zehir olan ilaçların kullanıöının engellenmesi ile örümcek ağı, zamk usylu, böcek yiyen böcekler, böceği yiyen kanatlılar gibi yöntemlerle tarımın kimyasallardan arındırılarak neslimizin korunması sağlanmalıdır.. Ucuz mazot, türetilmiş doğal gübre, ata tohum uygulamaşarı  üretim maliyetlerini düşürecektir.. Tohum stoku yerel yönetim depolarında biriktirilmeli,üretici  satış kooperatiflerinden kesinti ile temin edilmelidir.. Her yerel yönetim üretici kooşerariflerinin yerel ürünlerini kendi tanzim satış mağazalarımda sağlarken diğer bölgelerdeki yerel yönetim lere ait ürünlere para vermeden barter yöntemi ile takas seklınde ürün çeşitliğini sağlayacaktır .. Bu sekılde diğeer zincir marketlerin boğmak sureti ile alım gücü ve stoklama gücü ile fiyatları belirlemesi ortadan kaldırulacaktır..Lisanslı depoculuk her vilayette özendirilmeli bu konuda yerel yönetimler gerwkirse kendi şirketlerinr bunu kurdurmalıdır.. GDO lu ürünler ile gıda terörü ürünleri, merdiven altı ürünler ile haksız ve kontrolsüz ürünler için labarotıbarlar yerel yönetimlerde bulunöa zorunluğu geririlmelidir.. Milli Eğitim e  ait labaratuvarlar bu konuda emtegre güçe dönüştürülmelidir..
-Hal yasası ürünlerin piyasaya sürülmesi ile ilgili değil tarldana temini ile satış kooleratifinden alım yükümlülüğ getirilmek şartı ile köylerdeki yürümeyen kooperatifçiliğin önün açılmalı köylü üreticinin menfaat birlikteliği sağlanmalıdır .. Perakendecilik ile toptancılık  bağdaşmayan sistemlerden sayılmalı hale girmeyen ürünün stok alanına girmesi engellenmelidir.. Taban fiyat lı ürünler  uygulaması sezon sonu değil ekim dikim ayında belirlenmeli, üretici buna göre hareket edmesi sağlanmalıdır.
_Muhalefeti ötekileştiriici davranışlardan kaçınmaldır..h Aksız Fiyat artışı ile mücadele de seferberlik ruhu kaçınılmaz bir davranıştır. Muhalefetin bu konuda iknası elzemdir..
-Zavallılık hali i.n bilinçii vatamdaş oluşturma cabası eğitimden geçer

TORUN HALİLİ
( Türk Tipi Enflasyon başlıklı yazı HALİLİ tarafından 10.06.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.