BAKMAZLAR TOPLULUĞU...
SADIKLAR KURULU
Sen sus, gözlerin konuşsun. 
Bakan var.. Bakmayan var..
Bakıp da görmezler ya engellidir ya da algısal problemlidir.Engelli olanlara sözümüz yokdur. Algısal problemli olanların da kusuru bir nebze kabul edilebilir. Asıl problem herhangi bir kusuru rahatsızlığı olmasa da sadakatlerı veya menfaatleri, gereği yanlışı söyleme secaatini gösteremeyenlerdir. Yanlışda ısrar, sadakat değil aptallıkdır..Bir savaş da komutan yanlışda  ısrar ediyorsa aptallıın adı  ıhanettir.
Görevde secaate ilişkin, Günümüze 8 tanesi ulaşan İçinde 16 medrese, hamam, aşevi, kütüphane, konuk evi ve hastane bulunan Fatih Camii nin bir yapılış  hikayesi var. Ayasofya dan  daha büyük çatısı olan cami imalatında deprem dayanaksızlığı gerekçesi ile daha küçük yapılınca elleri kesilen Mimar Atik Sinan  ve haksız yere olduğu iddiası ile kadıya müracaatı var.. Üsküdar ilçesinde bulunan mahkeme sokak bu olaya şahittir.. Bir hakim düşün ki padişahı aleyhine hüküm tesis ediyor bir padişah düşün ki hakim aleyhine işlem yaparak onu görev dışı bırakmıyor... 
Koskoca fatihi yargılayan bir kadı var, kısas cezasını vererek el kesme cezasına çarptıran   kadının şecaati var..Fatih de olsan yetki verdiğin kişide görev bilinci ve allah a iman var... Çağ acıp kapasa da, kadı hukmune saygı gösteren Fatih var..
Hukuken, Padişahın ellerinin kesilmesi sonucunu doğuran ve gerçekten yargılama aşamasında  bir mm yukarı kalsa yıkılma riski hesaplarla ortaya cıkan cami 1766 depreminde yerle bir olur.. Mimarın haklılığı , şikayetnden vazgeçip ömür boyu maaşa bağlanması ile olay, dirayet ve görev anlayışına örneklik teşkil edecek şekilde tarihi misyonunu yüklenir.
İslam dinin de şecaat önemli vasıflardandır.. Öfke de olsa aziz olacaksın.. Aziz de insan dır ölçüsünde malına namusuna vatanına uzanmış sa bir el, intikamını alır.. 
Yiğitlik vahşilik değildir.. İslam dini imdirilinceye kadar arap kavmi içinde kabilesi için bir adam ne kadar çok adam öldürürse o kadar yiğittir. İntikam aklın ötesindedir..
İslam la birlikte artık ölüllere yapılan işkenceler uzıv koparıp kötü muameleler yasaklanmuştır.. O döneme kadar tüm milletler savaşlarda bir sabaş anısı olarak uzuv alıp cesedleri param parça ediyorlardı..
Yiğitlik gösterilerindeki aşırılıklar gelen ayet ve peygamber efendimizin sözleri ile yasaklanmıştır..Aşırılıklar yasaklanmıştıe ama yiğitlik yasaklanmamıştır.. 
Bizim istediğimiz yiğitlik bir cesaret gösterisi değil için kan ağlarken, gözlerin gülümsüyor yalanına sarılmamaktır..
Yalanla lideri kandırmamaktır.. Yiğitlik sadece lidere atfedilen bir özellik değil tüm inananlara ait olan bir özellikdir.. 
İş adamısın kamyoncu ile yüklerin taşınması konusunda anlaşmışsın kamyoncu depoya yanaşıp ayrılıncaya kadar gelen 2 zam onun tüm karını götürüyorsa, şoförün gözleri gülümser mi?
Fabrikatör malı yükletene  kadar gelen 2 zamla yüklettiği malın hammmaddesini  yerine koyamıyorsa, depodaki mal sürekli azalıyorsa gözleri gülümser mi?
Taşımalı eğitimle tek önder gözleri gülen imama terk edilen, şehirle erken yaş da tanışıp çocuğu köyü terkeden    Köylü, miras yüzünden konuşmadığı kardeş ve tarlayı da işleyemiyorsa   sence gözleri gülümser mi?
Adamın ağzına bir zeytin atıp, g*tünden bir teneke yağ beklmek tefecilerin işidir..ince den inceye söyüşler yok da etmez, ki kazandığını hep getirsin, var da etmez ki hep kendine muhtaç olsun..
Türkiye den 8000 yetişmiş insam gücü dokturu gören Hans  ın gözlerinin  içi güliyor da doktor un ve geride bıraktıklarının gözlerinin içi gülüyor mu? 
Zeytin sofra da teke düştü.. Babalar, çocukları daha çok kahvaltıda aş yesin diye evi erken den terk ediyorlar.. Kira maaşa eşitlendi.. Araba yatar da motor küflendi.. Tırizm gelir i gelir de biz erer miyiz? Bilemeyiz .. 
Tüm bunlara ragmen Bu kadar bakmazı bir ara da toplamak marifettir.. Körse sorun yok.. Algıda problem var sa sorun olmaya bilir. Ama bilerek kendilerine ait olmayan, devlete ait olan bir işle ilgili kan ağlayan milleti" gözler gülümsüyor   "diye sadakat gösterisi yapmanın, bırak milleti, topluluk bile olsak karşılığı yoktur..
Gülümseyen gözler yalan söylemez.
Ama gülümsemediği halde gülümsüyor diyen yalancıdır. 

TORUN HALİLİ
( Bakmazlar Topluluğu... Sadıklar Kurulu başlıklı yazı HALİLİ tarafından 14.06.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.