"Baba,öğretmeniz seni yarın okula çağırıyor",deyince çocuk,babası sinirlendi fal taşına benzer gözlerini bir sağa bir sola çevirdikten sonra:
-Yaramazlık mı yaptın,bak,eğer yaptıysan...
-Hayır baba,kimseyle kavga etmedim.
 -Ödevler....
-Ödevlerimi de yapıyorum aksatmadan.
-Yoksa dövdü mü seni?
-Bize ne kızar ne bizi döver,öğretmenimiz.
-Peki,uğrarım birara.
-'Yarın mutlaka gelsin'dedi baba.
-Bunca işin gücün arasında bir de bu çıktı başımıza.

"Benim çocuğum geri zekalı mı da benimle görüşmek istiyor bu öğretmen,"diye düşündü içinden.
"Babasına hiç çekmemiş,ben onun yaşındayken tüm derslerim pekiyi idi parmakla gösterilirdim okulda,çalıştım,kazandım,mühendis oldum."

Öğretmen odasına geçtiklerinde yüzünde soğuk bir ifade vardı,direkt sordu genç öğretmene:
"Bizimkinin nesi var?"
  Başladı öğretmen bir bir sıralamaya:
"Bakın beyefendi,ben kimseyi buraya çağırmaya meraklı değilim,ancak çocuklar hepimizin çocukları ve konu onların gelecekleri olunca hepimizi ilgilendiriyor.Burkan,zeki bir çocuk ancak son zamanlarda bir haller olmaya başladı,derse karşı ilgisi olmadığı gibi arkadaşlarıyla  da ilgisi yok,kimseyle konuşmaz,oyun oynamaz hatta teneffüslerde dışarı bile çıkmadığı oluyor.Eşininizle bir sorununuz mu var ya da başka şeyler çocuğu böylesine etkiliyor?"
-Bu kimseyi ilgilenmez,öğretmen hanım,dedi,siz,benim kim olduğumu biliyor musunuz?
-Kim olursanız olun beyefendi,şuan siz öğrencinin velisiysiniz ben de öğretmeniyim.Lütfen,gereksiz bir tartışmaya  girmek istemiyorum.
-Siz,benim kazandığım üniversitenin yolundan bile geçemezsiniz.
-Anladım,özel üniversitede okudunuz,varlıklı ailenin çocuğusunuz, devlet üniversitesine puanınız yetmediği için parayı bastırıp istediğiniz bölüme yerleştiniz.
-Ben mühendisim,şu şehirde gördüğün dev projelerin hepsinde benim imzam var.

Tadı kaçmıştı sohbetin,uzatmanın bir manası yoktu.

"Keşke,dev projeleri yapacağınıza çamurdan veya kağıttan çocuğunuzla evler,binalar yapsaydınız da çocuğun özgüveni gelişseydi hem de karşılaşmak zorunda kalmasaydık sizinle",deyince öğretmen,başını öne eğdi mühendis söyleyecek söz bulamadı.
( Okul başlıklı yazı berberce tarafından 19.06.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.