ÖRNEK BİR LİSE MÜDÜRÜ,

ÖRNEK BİR LİSE

( AKŞEMSETTİN  LİSESİ )

 

Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 21/6/2022

 

       Tam 46 yıldır kalemimi iyiliklere, güzelliklere ve doğrulara yönelik olarak kullandım. Bazen kültür sanat ve edebiyatımızdan söz ettim. Bazen de güncel konularda  sohbet yazıları yazdım. İnşallah bundan sonra da aynı  istikamette devam etmek arzusundayım. İyiyi ve doğruları yazmak, desteklemek beni mutlu eder. Gördüğüm çirkin  olayları da yazarken üzülürüm.  Fakat bazı yazılması gereken güzellikleri görüp de yazmamak, bence zat’ı muhteremlere ihanet sayılır diye düşünüyorum. Çünkü, Muallim Naci “Marifet, iltifata tabidir, İltifatsız meta zayidir” diyor. Şimdi bu doğrultuda, asıl konuya gelelim. Örnek bir lise müdürümüz, örnek bir lisemiz, Akşemsettin Lisesinden söz etmek istedim.

       Akşemsettin Anadolu lisesi Müdürü Kürşat Fatih Tiryaki Hocamızı , yıllar önce Şahinbey İlçemizde bulunan Atatürk Lisesi Müdürü iken tanımıştım. O tarihte Atatürk Lisesi Kütüphanesinin boş olduğu haberini Edebiyat Öğretmeni Celal Tosyalıdan almıştım. Okul kütüphanesine o günün Vali yardımcılarından birisinin aracılığı ile üç yüzün üzerinde kitap bağışında bulunmuştum.  O vesile ile de Kürşat Fatih Tiryaki Müdürümüzü tanıma fırsatı bulmuştum. Beni eğitimciye yakışan hal ve hareketleri ile karşılamıştı.  Yıllar sonra torunum Elif Bilgenin okuduğu Akşemsettin Lisesine Müdür olarak atandığını öğrendim. Kürşat Fatih Tiryaki Hocamız, eğitime,  öğretime mi aşık? Yoksa bu süper çalışkanlık aileden gelen bir eğitimin olumlu etkisinden mi? Bilemiyorum. Ben her ikisinden de bir katkı olmalıdır kanaatindeyim.  Her gün Saat 07.30 da, herkesten önce lisede, görevinin başındadır. Lisenin öğrencilerini kontrol altında tutmaktadır ki, okul paydosuna kadar. Torunum “Dede müdürümüzü görünce alnıma güneş yeniden doğuyor sanki. Müdürümüzü okulumuzda sevmeyen hiç bir kimse yoktur. Okulumuzun içinde veya dışındaki görüntü ve davranış bozuklukları yok olup gitti. Bütün öğrencileri güvence altına aldı dede” diyor torunum. Allah kendisinden bin defa razı olsun, Allah kendisine sağlık ve afiyetler versin diye dua ediyorum. Ak Şemsettin Lisesi güllük gülistanlık oldu, okul paydosunda, okulumuzun önündeki görüntü ve davranış bozuklukları nereye gitti dede diyor torunum Elif bilge. Bu haberimi İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Yasin Tepe’nin de duymasını ve bilmesini isterim. Çünkü böyle bir okul müdürünün olduğunu bilmesinde yarar var. Kendisine de Ortadoğu Kitap Fuarında kitap imzaladım. Gaziantepli şair ve yazarlarımızın hepsine kitap imzalattırdı. Kitapların ederini kendisinden almamak için bütün ısrarlarımıza rağmen, sağ olsun, ödeme yaptı. O’nun da eğitimciye yakışır davranışları, bana Gaziantep Milli Eğitiminin emin ellerde olduğunu inandırdı. Ayrıca bana “Ahmet Bey ne  güzel bir görüntün var” sözleri ile de espri yaptı. Hepsinden Allah razı olsun diyorum.

       Ama Kürşat Fatih Tiryaki müdürümüz, görüp ve bildiğime göre, örnek eğitimci, örnek insan, örnek bir idarecidir. Allah böylelerinin sayılarını çoğaltsın diye Yüce Allah’ıma dua ediyorum, İnşallah  kabul olur.

       Şunu da söylemem gerekir. Kürşat Fatih Tiryaki Müdürümüz , sıradan birisi değildir. Hafney Mehmet lakabı ile anılan Mehmet Tiryaki barak ovasında Tiryaki Aşiretinin reisiydi. Mekanı  Cennet olsun. Bu rahmetli zat’ı muhterem Kürşat Fatih Tiryakinin Büyük babasıdır. Bu aileden, Cumhuriyet Başsavcısı Rahmetli Hanifi Tiryaki, Millet Vekili Hanifi Tiryaki, Üniversitelerimizde hocalık yapan, Biyolog Tahsin Tiryaki, Çalışma Bakanlığında Müsteşar Rahmetli Hasan Tiryaki gibi ülkemize yararlı ve yüksek mertebede, sayısız devlet adamları çıkmıştır. Kürşat Fatih Tiryaki de, bunlardan birisidir. Çalışkan,  vatanını, milletini seven ve  özverilidir. Hem de, geleceğimizin  güvencesi, bir lise müdürümüzdür. Kendisinden bugün de olduğu gibi böyle başarılı çalışmalara imza atmasını bekliyorum. Kendisini de burada canı gönülden kutluyorum.

( Örnek Bir Lise Müdürü Örnek Bir Lise Akşemsettin Lisesi başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 20.06.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.