Çok bunaldığım, sıkıldığım, yorgun hatta karamsar hissettiğim zaman başvurduğum bazı uygulamalar vardır ki bunlara ‘terapi’ yöntemlerim diyorum.

 

Başlıca uygulamalarım:

1- Sevdiğim tarz müzik dinlerim.

2- Enstrümanlarımla müzik yaparım.

3- Damak tadı veren demli çay içerim.

4- Farklı konularda şiir yazarım.

5- Tefekküre dalarım.

 

Akıl, ruh ve beden sağlımızı korumak adına bunaldığımızda bir çıkış yolu aramak en doğal hakkımızdır. Amacımız rahatlamak, iyi hissetmek ve moral bulmaya çalışmaktır.

 

En güzel ve geçerli yol kendi doktorumuz olabilmektir. Bunun için araştırmak, çok yönlü düşünmek ve zoru aşmaya kararlı olmak gerekir.

 

Nasıl ki insana en büyük dost ve düşman salt kendisidir, o hâlde kendimize güvenmeli, özümüzle barışık olmalı ve yaşama coşkumuzu artırmaya çalışmalıyız.

 

Olumlu, sağlıklı ve güzel düşündüğümüz sürece kendimiz için bir şeyler yapabiliriz ki buna yürekten inanmalıyız.

 

Temiz hava, doğal gıda, kültürfizik her zaman yeğlenen yolların başında gelir. Yürümek, gezmek ve doğayla iç içe olmaya çalışmak da son derece yararlıdır.

 

Az ama temiz yemek, yeteri kadar uyumak, duş almak, değer verdiğimiz insanları arayıp sormak, keyif aldığımız bir şeylerle meşgul olmak da bizi rahatlatan yöntemlerdendir.

 

Stresten, gürültüden, ağız dalaşından, kavgadan, kısır döngüden mutlaka uzak durmamız ve kendimizi korumamız elzemdir.

 

İtle dalaşmaktansa çalıyı dolaşmak yeğdir, atasözünü de dikkate alalım!

 

‘Rabbena, hep bana!’ diyen bencil ve kıskanç insanlardan kaçalım ve herkese hak ettiği kadar değer verelim, ne az ne çok!

 

Bazen düş kuralım ve iyi, güzel ve doğru değerleri algılamaya çalışalım ki böylece büyük, geniş, güçlü ve derin düşünmüş olalım!

 

Çoğu zaman terennüm ettiğim gibi ‘Büyük düşün; yok olmasın düşün hem de gülüşün!’

 

Aklımızı, irademizi kısaca kendimizi küçük görmeyelim, insanları horlayıp ötelemeyelim ve iki kere ikinin her zaman dört etmeyebileceği bazı özel durumları yok saymayalım!

 

Zülfüyâre dokunsa da şu naçiz yazımı bir yârenlik olarak alınız! Hoş ve esen kalınız…

 

24.06.2022

( Özgün Terapi Yöntemlerim başlıklı yazı Eğitimci tarafından 24.06.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.