İSMAİL KOÇAK’ LA VUSLAT YOLCULUĞU

(Vuslat Yolculuğu İsimli Şiir kitabı Çıktı)

 “Yine kasvet bastı deli gönlümü

Düzleyip dağları ezesim gelir

Hemen atlayıp da binit üstüne

Çıkıp şu uzayı gezesim gelir.”


 İsmail Koçak hocamla bir “Vuslat Yolculuğuna” çıkacağız. Rabbim yolculuğumuzu hayırlı ve mübarek eylesin!.. Öncelikle İsmail Koçak kimdir,  sizlere yazarı kısaca tanıtmak isterim: 1957 Yozgat Şefaati, Halaçlı Köyü doğumlu. İlkokulu köyünde, ortaokulu Şefaatli’de, liseyi de Perşembe İlköğretmen Okulunda okumuş ve Yozgat MYO makine- motor bölümünü bitirdikten sonra öğretmenlik görevine başlamıştır.


 Daha sonraları dersanecilik ve sürücü kursu müdürlüğü yapan Koçak, emeklilik dönemi yaklaşınca yeniden göreve dönmüş ve Yozgat  Gazi Mustafa Kemal İlköğretim okulu müdürüyken kendi isteği ile emekli olmuştur. Halen Yozgat Merkez Bilgi Sürücü kursunda eğitim görevine devam etmektedir. Yozgat Şairler Yazarlar Derneğinin başkan yardımcısı ve yönetim kurulu üyesidir.


 “Madem döner durur dünya

Son durakta biz inelim

Bozulmuşsa maya kimya

Bu insanı ne edelim ! 


 “Vuslat Yolculuğu” na doğumla birlikte başladığımız bir gerçek. Bu yolculuğun sonunda Yaradan’a ulaşma durumuna “VÜSÛL” diyoruz. “0’dan geldik, O’na döneceğiz” gerçeğini unutanlar bu yolculukta rotasını kaybedenlerdir. Yazar da bu yolculuğun sonunu “Vuslata erme ” olarak değerlendiriyor ve bu konudaki meramını da kitabın ön açıklamasında izah ediyor: “Tasavvuf, Gülnihal ve Tasavvufta Hiçlik Makamı” açıklamasını okumadan yazarın şiirlerini okumanız anlamsız olur ve onu anlamaktan uzak kalır.


 “Bu ellerim bağlansa da

Geliyorum ben Gülnihal

Başıma dolu yağsa da

Geliyorum ben Gülnihal!”


 İsmail Koçak hocamla birçok konuyu tartışır paylaşırız. Özellikle

şiir ve edebiyata olan ilgisi daima dikkatimi çekmiştir. Şiir yazdığını da daha sonra öğrendim. Neden kitap çıkarmayı düşünmediğini konuştuğumuz da: “Gülnihal” açıklamasını yaptıktan sonra anladım ve bilakis “Gülnihal’e” vuslat yolculuğu sonucu ulaşmanın mümkün olacağı izahımız onu bu eserin yayımlanmasına vesile kıldı !...


 Öğretmen okulu mezunu olması ve Türkçeyi en iyi şekilde yorumlayıp kurallarına bağlı kalması başarı yolculuğunu pekiştireceği için şiir ve edebiyatta “Ben de varım!” demesini istedik. Şiirde o’ bizi, biz de onu yüreklendirdik ve destekledik diyebiliriz. Sözcükleri ve anlamını en iyi şekilde değerlendiren ve en iyi-en isabetli olarak kullanan yazar olarak gördük kendisini ve bu başarı saklı kalmaz, kalmamalı dedik:


 “Karanlıksa kandilleri yakmalı

İnsan önce kendisine bakmalı

Eteğinden tüm taşları dökmeli

Hayallerle yaşadığım farkettim

Bulut ile uçar iken terk ettim.”


 Kelimelerin gerçek ve derin anlamlarına vakıf oluşu, şiirlerine de yansıyor şüphesiz ki: Bir kelime ve bir mısra ile çok şey anlatmak istediğini anlıyoruz. Anlam derinliği ve tasavvufi kelimeler seçişi ruhunun derinliklerinde yatan manevi havayı yansıtıyor ve şiirlerinde manevi- tasavvufi hava ağır basıyor:


 “Gökyüzüne desen yapıp dolduran

Yıldızları ateş yakıp olduran

Karadeliklerde tekrar solduran

Yokları var eden sensin Allah’ım

Nimetleri veren sensin Allah’ım !”

 “Gel diyorsan aşıp gelem dağları

Bırakmıyor sevdan beni Gülnihal.

Talan ettim gönlümdeki bağları

Bırakmıyor sevdan beni Gülnihal!”


 Hayatın çilesi ve insanın yalnızlığı onu ilahi buyruğa boyun eğdiriyor. İnsan çaresiz değil; umut bağladığı ve arzuladığı ilahi bir nizam vardır. Umutsuz ve çaresiz yaşamak insana zuldür. Yazar bu umudu asla kaybetmemiş şiirlerine ve dizelerine umut ışığını nakış nakış işlemiştir:


 “Haksıza hırsıza pirim mi gerek

Doğruyu eğriyi ortaya seyrek

Yolu bir olanla bir olmak gerek

 İnsanların yolu ayrı olmasa

Ne ben Hızır’ım, ne de sen Musa!”

 

“Tüm düşleri hayra yordum

Kuytu yere bahçe kurdum

İnsanlığa vakıf verdim

Haramiler hasat eder!”

 

“Gönül sesimi bir duysan

Dünyada padişah olsan

Ecel gelir ölür insan

Ben beni bildim Gülnihal!”


Yazar şiirlerinde bir çok konuya değinmiş: Vatan, millet, bayrak, memleket, ilahi aşk, özlem, vuslat, kavuşma ve aile sevgisi gibi...Mahlas olarak da:”Koçak!” sözcüğünü kullanıyor. Dili sade, Türkçeye vakıf, anlatımı da duru olup milli ve manevi duyguları terennüm etmeye çalışmış şiirlerinde...

1. Eser: 1. Bölümü: Hiç’e Doğru

2. Yozgat Sevdası

3. Şiir Tadında

4. Bu Ülke Bizim

5. Bizim Aile diye...


 Beş bölüme ayırmış olduğu şiirlerini bir çırpıda okuyacağınızdan eminiz. Bölümlerin arasına da yöresel anı- fıkra yazıları yerleştirilmiş ki soluk alalım ve eseri zevkle okuyalım diye...Eserinin hayırlı olmasını diliyor  hocama da sağlık ve başarı dolu hayırlı ömürler temenni ediyoruz. “Vuslat Yolculuğu!” hayırlı olsun! Rabbim onu ve bizi insanca- alnının akı ve ilahi müjdesi ile vuslata erenlerden eylesin inşallah !


                Vuslat Yolculuğu eseri her yönüyle farklı ve değişik bir eser konumundadır: Şiirlerin yanısıra verilen manevi ve tasavvufi hava esere ayrı bir derinlik ve anlam kazandırıyor. Yazar bu konuya eserin önsözünde açıklık getirmiş. “Sözün Önü” başlığı ile takdim ettiği önsöz yazısında eserin okuyucu tarafından daha net anlaşılması için şunları ifade ediyor:” Amacım doğruya, iyiye ve güzele hizmettir. Eğer Hakk’a götüren yola bir taş da ben döşemişsen ne mutlu bana. Yaşadığım ortamda olanı, biteni düşündüklerimi karınca kararınca kendi dilimden anlatmaya çalıştım. Bu konuda bilmeden de olsa hata etmiş, haddimi aşmış isem Yüce Allah’ın affına sığınırım. Merak edip okuyandan Allah razı olsun!”.


             Ayrıca eserin daha iyi anlaşılması için de; eserde: Tasavvuf, Gülnihal ve Hiçlik Makamı konusuna açıklama getirilmiş. Bu açıklamaları okumadan eserin daha iyi anlaşılamayacağını vurguluyor.” Vuslat Yolculuğu” eserinin Yozgat ve Türk edebiyat dünyasına hayırlı ve uğurlu olmasını diliyor yazar hemşerimizi tebrik ediyoruz. Eseri hayırlı ve okuyucusu bol olsun. (Eseri temin edebilmek için adı geçen kurumdan ve 0544 636 97 15 nolu telefondan bilgi alabilirsiniz.)


 Şu dizeleri ile sizleri baş başa bırakıyor İsmail Koçak hocama da başarılar diliyoruz....

 “Tüm engelleri aşalım

Koçak duyup koşalım

Turan ilde coşalım

Canım yurdum Türkiye...

 

“Selam salıp yola devam ederim

Dünyada bir İsmail’de var derim

Koçak böyle alın yazım kaderim

Çok az kaldı uzun yola çıkmadan...”

 

                                        Ahmet SARGIN- Gazeteci- Yazar

                  Yozgat Ozanlar Ocağı ve Şairler Yazarlar Derneği Başkanı

( İsmail Koçakla Vuslat Yolculuğu başlıklı yazı Ahmet SARGIN tarafından 25.06.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.