MADIMAK
Madımak orta Anadolu da bahar mevsimi ile yağmurlarla birlikte tabiatta var olan bir otun adıdır .1 in beş yapıldığı yemeğe de adını vermiştir..
Yine Davulla zurna sesinin  birleştiği folklorik Oyun havasının adı artık  katliam günü sebebi ile anılarda kaldı..
Madımak deyince aklımıza Sivas ve çıkan yangın sebebi ile hayatını kaybeden 33 masum geliyor...
1-Olay yeri Sivas
2-Konusu Pir Sultan Abdal olan  Şenlik zamanı
3-Erdebil Dergahı nda yetişmiş Pir Sultan Abdal
4-Faili mechullerin, toplu katliamların gerçekleştiği 1993  yılı 
5-Yerel de bulunan yöneticiler, hukuka saygısı ve devlet dışı ama benzeri paralel yapıda yer almaları bağımsız şartlar gibi gözülse de; Pirinçe su ve tuz katarsan pilav, süt ve şeker katarsan sütlaç olur..
Siyaset mutfagının, ahçıları ve murtabitleri bu konuda pek mahırdır.. Öyle ki illüzyonist yöntemlerle, oluşturdukları sanrılarla kaşık ağzınıza gidinceye kadar siz pilav yediğinizi zannedersınız. Ama bokunuz incelendiğinde, öğütülmeyen arpa taneleri vardır
2 Temmuz 1993 de meydana gelen olayı tek başına değerlendirmemek gerekir
Salt madımak olayını, bir mezhebe dayalı bir olay gibi göstermek olayın vehametini ortadan kaldırma çabası olduğu gibi asıl faillerin kendisini gizleme yöntemine katkı sağlamak olacaktır.
Niye Nevşehir de Hacı Bektaş Veli şenliklerinde katılımın dünya çapında olduğu sayısal olarak daha cok insanın bir arada bulunduğu yerde yada  yerel de bir çok vilayet il ilçe merkezlerinde gerçekleşen alevi şenliklerinde yada törenlerinde değilde Sivas da bir dernek etkinliğinde ortaya çıkmıştır?
 Gerek merkezi gerekse  yerel  yönetimler nezdinde işlenen adi olayların faillerinin ele geçirilmesi, vehametin boyutlarının artması yada artmaması için önleyici iyileştirici tedbirlerin alınması, delil karartma isteklerinin yerine getirilmesinde doğrudan katkıları vardır. Misalen Bir trafik kazasında itfaye ekibi gelir fren izlerini, süreklemeye delalet teşkil edecek kan izlerini yolu yıkama/temizleme  bahanesi ile yok eder gider.Katil şofor böylece yola atlamış birisine çarpmış olur. . Ya da kolluk amirinin nufuzu ile suçda kullanılan silah yok edilirse suçla fail arasındaki irtibat kesilir. Dosya faili meçhuller arasına kaldırılır. İstediğiniz kişiyi, Kudret sahibi, istemediğiniz kudretli kişiyi bir mezar taşına dönderebilirsiniz..Tabi ki hukuk yoksa... 
Sivas markadır. Amerikan Mandası nın kabul edilmeyeceginin 1919 da haykırıldığı deklare edildiği isgale isyanın yasal mutabakat haline dönüştüğü, ortak ruh halinin adıdır.. Amerikancı Fetö davranış modellerinden biriside marka uygulama ve eylemlere marka cevap verme geleneğidir.. Misalen Hicri takvime göre kutlanan doğum haftasını milli egemenli haftasına denk getirerek 23 Nisan kurucu irade kutlama etkinliklerini inkar ettikleri miladi olarak  kutlamayı esas almakta beis görmemişlerdir..Ya da Amrıkan Gemisinin kademeli Kilitleme ve onay sistemine sahip füze TC  muvenet gemisinin egemenlik göstergesi armadasından  vurulmasında, 11 Türk askerin başına 4 Temmuz ABD kurtuluş günü  çuval geçirilmesinde hep ritüele dönüştürülmüş siyasi mesajlar vardır. 
Sivas yangın yeri olduysa bunun tarihten gelen, milli egemenliğe atılan işaret fişeği olmasından kaynaklı bir de sebebi olacaktır ..
Pir Sultan Abdal Osmanlı için Balkan ilinde savaşmıştır. Sonrasında safevi devletinin kurulduğu sonradan şiileşen sufi Erdebil Dergahımdan geçmiş Safevi etkisi görülür.. Erdebil in 1210 da başına gelen en büyük facia 12.000 kişinin sığındığı caminin, Ermeni ve Gürcü güçlerince yakılarak öldürülmesi olmuştır..Yakma eylemi müslümanlık da sadece cehennemde ve allaha ait bir eylem olarak kabul edilmiştir. Yakarak öldürme kesinkes, müslümanlık dışı bir eylemdır.. .
1993 yılı derin devlet, demokratikleşme, kürt sorununu kim demişse gümdemde etkili ve yetkili kişi ise maktul haline dönüşmüştür. İşid ile mücadelede ayan beyan ortaya çıkan şekli ile AB ve ABD nin bugün bile tetikçi olarak kullandığı Pkk, günü birlik 33 sayısına endeksli Başbağlarda camiden çıkan 33 kişiyi öldürmüş, Bingöl karayolunda  otobüs durdurmuş, memleketletine dönen sivilleşmiş 33 eri şehit etmişti.. Cinayetlern ardı arkası kesilmemiş Van da otel yakmışlardı..
ABD etkili fetöcü teröristler, 15 Temmızda Albay ve üstü rütbesi ile ABD ne  hizmet ederken  Harbiye okul  girişlerinin 1993 olduğu ve bu dönemde kitlesel hareket yeteneği kazandığı gözükür.
Bugünkü Anayasal değişikliğin özal ın dile getirdiği başkanlık sistemin birebir aynı olduğu bakanların dışarıdan olması zarureti ve bakan vekil rekabetinin ancak bu şekilde ortadan kaldırılacagı Altan kardeşler, Cengiz Çandar gibi solcu ama zamanda yazabilen  şahıslara konferanslar verdirip algı oluşturduğunu o dönemi yaşayan herkes bilir..2.cumhuriyetçi liboşlarla dinciler nasıl müşterek hareket eder? Sorusu geçen yüzyıl asrın sorusu idi.. 15 Temmuz la inkar edilemez sekılde cevabı ortaya çıktı.. 
Özal ın proje adamı Adnan Kahveci 6 şubat 1993 de öldü/rüldüğünde  kaza da kaybolan çantasında dönemin anlayışa uygun projelendirdiği raporları vardı(oğlunun anlatımı)
Sözde barış ilan eden pkk, kahveci nin ölümünden  2 ay sonra Özal ın  şüphelendiren ölümü ile tekrar azgınlaşmışdı.. Derin faaliyetlere girerek  Başbağlar da 33 köylünün kurşuna dizilerek camide öldürülmesi, Bingöl Elazığ karayolunda sivil asker cocukların otobüsten indirilerek şehid edilmesi 1993 ün birbiri ile bağlantılı olaylarındandır..
Çekiç güçe karşı olan orgenral  Eşref Bitlis in şehit edilmesi ile Ziya ülhak ın ucağının düşürülmesinde kullanılan" yöntem aynılığı" sadece Amerikan etkisine delalet teşkil eder.Devletin bir armadası daha Jandarma Genel Komutanı şehadeti ile darbe almıştı 
Teröristbaşı Apo nun AÜ SBF öğrenci kaydının hala  durduğunu, birleşemeyen sol hareket içinde istihbarat elamanı olarak bulunduğu konularını inceleyen ve ilk kez dile getiren Uğur Mumcu da aracına yerleştirilen bomba düzeneği ile 1993 de öldürülmüşdü. .
TC ye düzenek kuranlar,AB parlamento sözcüsü nün Atatürk ve Tc yi hedefe koyan " Türk, Atatürk tarafındam oluşturulan yapaybir yapıdır" açıklamalarına uygun  davranıyorlardı..
Yine ülkücüler arasına da birliği ortadan kaldıran ilk hamle 1993 de yeni bir partinin kurulması ile ortaya çıkmışdı..
Cem Ersever, 17 Mart 1993 de Eşref Birlis sabotajından sonra  30 arkadası ile istifa etmiş jandarma içinde bir gurubun Türk milleti ile terör olayları arasıma duvar cektiğini vehamet engellediklerini   dile getirerek istifa etmişdi.. Fetö bilinmediği için fetö dememişti.. 24 Ekim 1993 de faili meçhullerle ilgili mahkemeye giderken kaçırılmış basına cuval geçirilerek kafa arkasına  sıkılan 2 kurşunu yüzünü delerek cıkacak sekılde öldürülmüşdü..""Üçgendeki Tezgah,"," Apo, pkk ve kürtler" isminde iki kitabı vardır.. Oysa Ona karşı hamle yapanlar millete. Kiralık katilmiş gibi profil çizerek üstünü iyi ki çizildi iması yarattılar..
Bugün 1993 ün ortak iş tutanları  TC ne budama yaparak genç dalları üzerine aşı yaparak armut ağacında, angut yetiştirmek isteyenlerin ayakları birbirine dolandı.. Kiralık katillik yapanlar, ifşa ile birbirlerine ders vermeye çalışmaları, ahlak dersi gibi  günümüz insanına sunumu tam bir şerefsizliktir..
TC ne silah çekenler, ona doğrultamayacaklarını, top yekun millet hareketi ile dumura ugrayacaklarını bilirler. O sebeple yandan carklı gizli, değiştirilmiş susturulmuş gibi şekillerle Madımak, Eşref Bitlis, Uğur mumcu suikastı, vahşi terör eylemleri ile bağlantısız gibi gözüken lego parçaları ile hareket ederler. Bu parçaların tamamını yanyana getirdiğinde ortaya cıkarılmak istenen sonuç Atatürk e, kurduğu cumhıryetin yıkılması için dizilen parçalar olduğunu görürsünüz. .
TC nin kendini koruma güdüsü ve organları vardır.Gömülmüş milisleşecek silahları ele geçirmiş olabilirsiniz.. Kozmik oda da stratejik oda, davranış kalıpları ve şahısları ele geçirmişde olabilirsiniz. Yeni odalar  kurulur yeni silahlar gömülür, köyünden aldığı şehadet bilinci ile senin mermi ne kafa atacak yiğitler deste deste her şehirde duruyor .. Ve onınla kimse baş edemez.TC, hep 18 yaşındadır.
Madımak sadece düşman kuvvetlerinin bomba etkisi güçlendirmek için koyduğu bir  şarapneldir,yayıldıkça zihin donduran bombadaki gazdır..Çorum da Maraş daki gibi  yukarı mahallede " aleviler cami yaktı" deyip  aşağı mahallede " cem emevi ni yaktılar" feryadları arasında ötekileştirerek bütüne zarar verme hamlesidir..
1980 öncesi  Bulgaristan'a adam kaçırıp, ayda 15 bin kaçak silah getirtip, aynı silahla hem sağcıyı, hem solcıyu  öldürerek toplumsal dayanışma ve hoşgörüye ateş ettirmektir..
Madımak sadece alevilerin ateşi değil, bizatihi Türk milletinin yangınıdır.. Ölenlere rahmet ailelerine sabır diliyorum..
Tanrı Türkü korusun

TORUN HALİLİ  #madımak, #pirsultanabdal, #türk, #failimeçhul,#yıl1993,
( Madımak başlıklı yazı HALİLİ tarafından 3.07.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.