(BAYRAM  GELMİŞ  NEYİME)

 

 

Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi  6/7/2022

 

       Hani bir şarkı vardı. Rahmetli Zeki Müren’in sesinden çok dinlerdik. “Bayram gelmiş neyime, Anam anam garibim. Kan damlar yüreğime, Anam anam garibim.”

       Vallahi hakikaten de kan, sahiden damlıyor halkımızın yüreğine. Her şey ateş pahasına. Fakire zaten kurban düşmüyor da, her halde orta halli vatandaşlarımızda  kurban alamayacaklar. Kurban parasına tatil yapanlara zaten bir sözümüz olamaz.  Fakir halkımız da kurban bayramında kebabı yedik saysınlar.

       Şimdi sözü uzatmadan sizlere “Ben Hep Bayramlarda Ağladım” Adlı şiirimi alıyorum. Ben gerçekten de hep bayramlarda ağladım. Bana göre bayramlar fakirin başına  dert, ızdırap, hüzün ve acıdır.. Rahmetli babam, bir şehit torunuydu. Babasının hali vakti yerinde ise  de, kendisinin Yakacık Köyünde bir avuç toprağı yoktu. Dedemin taşınılmaz mal varlıkları, dedem savaştan dönmeyince,  ağalara kalmış. Mesele uzun hikaye, anlatmak zor. Babam, 9 nüfusu rencberlik ile beslerdi. Sonra bizler büyüdük babamın üzerine 123 dönüm sulu tarla. Fıstık, bağ olduysa da, biz fakirliği fazlasıyla yaşadık. Bayramlarda fakirliğin acılarını yeterinden fazla çektik. Şimdi sözü edilen şiirimi aşağıya alıyorum.

BEN HEP

BAYRAMLARDA AĞLADIM

 

Ben, hep bayramlarda ağladım.

Yer demir gök bakırdı bayramlarda;
Ben hep bayramlarda ağladım.
Sol göğsümde sızı; Bayram deyince.
Başlardı, bayramlar gelmeden önce.

Bayramlar, bayramlar;
İçimi yakan bayramlar geliyor yine,
İçimi yakan bayramlarla geldim bu güne.

Ben hep bayramlarda ağladım,
Çocukken.

Ellerimde kına,
Geçen yıllardan bu yana,
Niçin, neden ağladım? Bilemiyorum.

Altı kardeşin ilkiydim.
Ağlardım babamı düşünceli görünce.
Anne annem bayramlığımı giydirince,
Koşardım sokaklara bir deli tay gibi.

Oynar sekerdim.
Gülücükler atardım, köşkerin kızına.

Bayram sabahlarında,
Bir başka, bayram yaşardım,

Degnekten ata binerek,
Ve çember sürüp eğlenerek, gün boyu.

 

Ahmet AYAZ

( Bayram Gelmiş Neyime başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 5.07.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.