Bazı zaman arkadaşlarım, dostlarım arasındaki konuşmalarda, bazı zamanda hiç tanımadığım insanların konuşmalarında ve yazılarında böyle hitaplara, düşüncelere rastlıyorum ve gerçekten üzülüyorum. Nedir bunlar ''Böyle Hocaların arkasında namaz kılınmaz, o nedenle camiye de gitmiyorum, namazdan soğuttular beni namazda kılmıyorum, oruçta tutmuyorum.''


Yukarıdaki başlıktaki gibi sizinkisi ''Pirelere kızıp yorgan yakmak.'' Eğer ki camiye gidip de Hocaların arkasında namaz kılmak zor geliyorsa, zül geliyorsa, ev de kıl kardeşim namazını. Yarın ahirette ki ilk soruların, ilk bakılacak ibadetin namaz olduğu söyleniyor, o zaman ''Ben Hocaları kızdım namaz kılmadım ey Allah'ım dediğinde.'' böyle mazeret olmaz denilecek sana mutlaka...


Kafir ve münafık diye iki kavram vardır bir çoklarınız bilirisiniz bu kavramları... Kafir, hiç bir dine inanmayıp, Allah'ı ve ahireti inkar edenler, münafık ise, inanıp gibi görünüp aslında kalbinde kötülük biriktirip İslam'a zarar vermeye çalışanlar, özetle böyle... Kafir bellidir Beyaz pirinçlerin içinde siyah taş gibi, ama münafığı kolay kolay fark edemez, ayırmazsınız... O beyaz pirinçlerin içinde beyaz taştır, belli etmez kendini... Zor anlaşılır...


Normal insanların binlercesi her gün akla hayale gelmeyen suçlar işliyorlar. Zimmetlerine para geçiriyorlar, kadınlara kızlara tecavüz ediyorlar, cumhuriyetimizi yıkmaya çalışıyorlar, esrar eroin kullanıyorlar. Hocalar özellikle göz önünde bulunan bir mevkide oldukları için bu ve buna benzer suçlar işlediler mi birden gündem oluyorlar. Türkiye'de iki yüz bin din görevlisi kardeşimiz varsa, bir kaçı hata işledi mi, ''Bak gördün mü hocaymış filan fişmekan bir şeyler yapmış, işte bu Hocaların arkasında namaz kılınır mı a dostlar.'' En ağır cezayı almaları gerekir yasalar doğrultusunda, ama işte burada akıl devreye girmeli ve bütün Hocalar ile camia aynı kefeye koyulamamalıdır...


Bu sadece belli bir zümre için değil, herhangi bir A Partisi veya B partisi içinde aynıdır, değişmez. Arapları sevmiyor olabilirisiniz, ama bu Hacca gitmenize engel olmamalı. Durup da ''Araplara para mı yedireceğim.'' dediğiniz zaman, orada durun bakalım bir nebze, derler... Siz oraya birilerine para yedirmeye değil, ibadet etmeye, günahlardan arınmaya gidiyorsunuz.


Ne okuyayım ya Kur'an'ı bu güne kadar okudum okudum da ne oldu, dediğiniz zaman, anlamamış ve önemini kavramamışsınız demektir... Azap ayetleri vardır Kur'an da bir de rahmet ayetleri vardır, azap ayetlerini okurken sıkılır, hüzünlenir, gözlerinizi nemlendirirsiniz, rahmet ayetlerini okurken de ferahlarsınız azıcık. Akraba evliliği ile ilgili ayeteler var mesela, kadınların hayız durumları ile ilgili ayetler var, anlayarak okumak en güzelidir kanımca...


Önünüzde kötü örnekler varsa az da olsa, bunlara takılmayın. ''Adam beş vakit namaz kılıyor, insanlara bağırıyor çağırıyor küfür ediyor.'' başka, ''Adam namaz kılıyor, ama hovardalık yapıyor yahu bu nasıl iş.'' örnek çok... ''Adam namaz kılıyor ama içki içiyor sigara içiyor.'' dolu daha ''Adam namaz kılıyor işçinin hakkını yiyor.'' sizi bizi ilgilendirmez, her koyun kendi bacağından asılır. Rahman ve Rahim olan Allah hiç birimizin günahını, bir başkasından sormayacak merak etmeyin... Düzeltmeye çalışalım, tamam ona varım, elimizle, olmadı dilimizle, o da olmadı buğz ederek... Etrafınızdaki kötü insanlar bakıp İslam'dan küsmeyin sakın.

( Pirelere Kızıp Yorgan Yakarsanız Pirelerin Hiç Umurunda Olmaz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 6.07.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.