KALEM, SİLAH DAN ÜSTÜNDÜR 
TÜRKİYE DE DEĞİLSEN 
Öldüren öldürene
Son kurbanlar bir avukat ve bir doktor.. Avukat ve Doktorun öldürülmesi; sonuçtur.. Hastane güvenlik görevlisinin annesi kalp krizi geçirip ölüyor.. Mıhtemelen çalıştığı hastanede cekemezlik ve haksız dedikodular sebebi ile de katil sorumlu olarak doktoru tutuyor ve gidip doktoru öldürüyor.. Kadere karşı gelen katil, bir de kendine sıkıyor. Ana kuzusu, ana gidince sahipsizlik korkusu ve yanlış yetiştirilmeninde etkisi ile ana bağımlılığı bu cinayeti getirdi.. Avukatın öldürülmesi daha da içler acısı. Hiç bir dahli olmadığı amca yeğen catışmasında 5 yıl devam eden ceza davası akabinde açtığı tazminat davası sebebi ile maktul haline dönüşüyor.. Sapıkları ortadan kaldırabilir miyiz? Suç ortadan kalkar mı? Asr ı saadet döneminde bile suç var.. 
Devlet suçu kökten  kaldıramaz ama suça giden sebepleri kaldırır..
Faili Cezalandırması ise devlet tarafındeki sonuçtur. Tek başına cezayı arttırmak çözüm değildir.. 
Sebep sonuç arasındaki bağlantıyı doğru sağlamazsan sonuç, toplumsal huzur Ve güven ortadan kaldırır.. ,
-infaz yasaları ile mahkumu değil, toplumu mahkumla yaşamaya, mahkum edersen sebebe değil sonuça hizmet etmiş olursun..
-Bilgiyi ve sahibini değil, gayrimeşruyu kahramanlaştırırsan faili ödüllendirmiş olursun
-Ruhsatlı silaha, sahip olmak için 40 dereden su getirip, kaçak silaha 40 pınarı kaynak edersen mağduru cezalandırmış olursun
Kamu alanı" sergi sarayı" da olsa donuna kadar aramazsan, elini kolunu sallayan silahı ile girer ve infaz.. Sende devlet olarak  onlara güvenli infaz alanı sağlamış olursun
Kamusal olan da güvenlik görevini ifa edenleri kerhen ifa edenlerden seçersen faile makam verirsin, mağdura maktul sıfatı...
Bilgi sahibini bırak ödülllendirmeyi, böcek gibi değersizleştirirsen, kronık muhalefet dersen cahili avcı, bilgini av yaparsın
Silah tutanın yaptığını "gavur karıncası" küçük karıncaya yapar.. Kalem tutanın yaptığını , hocası yapamaz..
Doğru kurallarla işe başlanması gerekir. Hastane civarında lokantalar iş yapar mı ? Gelip geçici, kalıcı olsa bile hastası cenazesi sebebi ile boğazını düşününemeyecek durumda olanlara değil tabldot yemekten  sıkılmış çalışanlara hizmet edersin..Piyasa şartları, lokantaya giriş şartlarını belirledi.. Sende kamusal alanlara giriş şartlarını ve kapı güvenliğini sağlayanların şartlarını doğru belirleyeceksin
Hastane ye sadece hastayı sokacaksın.. Acil se zaten ambulansla geliyor.. Adam urfa da 7 sülalesi ile hastane ye geliypr zannedersin misafir kabul yeri.. Osmaniye de  bir sabah trafik kazası ile uyandığımda sabahın köründe hastane de adım atacak yer yok 33 hasta varsa 333 de yakını var.. Hastaneler sadece şartları taşıyan hastayı kabul yeridir. Hastalığın derecesi ve sevk şartları varsa o hastane binasına girişi mümkün olmalıdır. ..
Uygulama nasıl? Normal girişten giremezsen Acil den gir, Garajdan gir morgdan gir mal giriş yerinden gir doğalgaz yoksa, kazan dairesinden gir...Gir oğlu gir. 
Sen devletsin senin adına görev ve yetkini kullanan sana ait bina da her kim olırsa olsun hangi sıfatı taşırsa taşısın korumak, kollamak ve koruyucu kuralları işletmek zorundasın..
Savcı görev yerinde esir alınıyor  makamında vuruluyor.. Öğrenci okulu nda öğretmenini dövüyor öldirüyor.. Hergün onlarca sağlık çalışanı dayak yiyor ayda bir kaç tanesi öldürülüyor.. Polis kızıyor, makamında amirini öldürüyor..Hem de Kamusal alanda dağda değil bayır da  değil. Devlete ait alanda gelip icraat yapıyorlar.. "Güvenli ortamda cinayet işletilir.." Bayırda işlese yılan sokması, akrep sokması, olay yerini terk gibi onlarca sorunu olacak ama gel mahkeme kapısında husumetlini öldür.. Sen, ben öldükten sonra ceza versen ne olur? Doğru yönetim, doğru kurallarla başlar

TORUN HALİLİ
( Kalem, Silah Dan Üstündür Türkiye De Değilsen başlıklı yazı HALİLİ tarafından 8.07.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.