BELEDİYE HİZMETLERİ
VE DOĞAL AFETLER
Doğa ya hukmedilir mi? Putin canını sıkıyor bir düğmeye basıyorsun yayılan sismik dalgalar, yerküreyi tıtretıyor ve Başkanlık Sarayı Kremlin i yerle bir ediyorsun.
Macron a gıcık oluyorsun soğudukça ısınan ısındıkça gökyüzündeki nemi yağmura ceviriyor ve bir düğme ile dozu arttırarak Paris'i sel alıyor..Sen nehri taşıyor.. 
İRAN kafanı bozuyor. Havanın bütün nemini çekiyorsun yağmursuz kalan İran kuraklık dan kırılıyor.
Londrayı 2 ye bölen Thımes nehri yüzlerce yıldır akıyor koca başkenti ikiye bölen üzerinde köprüler bulunuyor.. Yağmur un eksik olmadgı ülkede her ne hikmetse evler su altında kalmıyor.. Evinde barındığı için kimse boğulup ölmüyor.. Neden? Zihniyet farklı ve bunun yönetimlere yansıması kuralları ve uygulamaları ortaya çıkarıyor  da ondan... Sadece 130 yıl önce "Tower Bridge "isimli, açılır kapanır köprü yapılırken bile proje araştırması tartışması 8 yıl sürüyor.. Ve en iyi teknik yapı, suyun debisini en az etkileyecek şekli ile yapılıyor.. Su yavaşlarsa donar, pislik tutar ve adacıklar oluşur.Nehir yatağını daraltırsa mevsime göre bollaşan su taşkınlıklara sebep olur biliyor.. 1600 lü yıllarda bir kez donan nehir, gereksiz yere yapılan iskele ve llkel köprüler sebebi ile araştırılımca, demirin soğutucu etkisi suyun akış hızını yavaslatarak dondurması halleri gözönüne alınarak komple temizleniyor.. Bir daha nehır donmuyor..
Sen belediye başkanı seçerken baban aday olsa bakacaksın yeterliği var mı?
Afed doğa olaylarının sonuçu olarak ortaya çıkar ama zarar vericiliği yöneticilerin yeterlik ve yetkinliğine göre  artar yada azalır.. Tokyo belediye Başkanı 99 depreminde kadar Yalova  da belediye başkanı olsaydı müteahit  veli göçer o binaları yapabilirmiydi? O deprem de binlerce insan ölümü idi? Gölcük de denize dolgu yaparak doğal yapısını bozan merkezi idare kapalı bir denizin ufacık koyunda tsunamiye etkisi yaratabilir miydi? Kötü Yönetim azrailin yerine aday olmaktır.. Oysa 
Belediyeler ve merkezi idare nin yönetim usulleri hukuka ilim ve fenne uygun yönetim şekilleri ile beraber gerçekleşirse afet denilen olayların önüne geçmiş olursunuz..En azından ortaya çıkan zararlıkları sıfırlarsınız? Deprem sel, FIRTINA, çığ, yangın afet halleri dir.. 
DEPREM İmar nazım planları hazırlanırken sismik haritada fay hatları  ve hareketleri belliyken yer altı su kaynakları ve derinlikleri DSİ harıtalarında varken sen ve partilin sadece sahip olduğun tarlanın arsaya dönmesi aşkı ile hareket ediyorsan, varsa arsanın kat sayısını arttıracak şekilde ilim ve fenne aykırı olacak şekilde arttırıyorsan kusura bakma seni annen doğurmamış fırlatma sureti ile çıkarmış demektir.. Güzelim tarım ürünü alınan ovayı imara açıyorsan, dağ ve tepelerin depremde yastık vazifesi görerek zelzele nin şiddetini azaltma etkisini görmezden geliyorsan, i*ne olmasan bile  karekterinde bir i*nelik var demektir.. Su ve kanalizasyon sisteminin tıkanma ihtimalini sıfırlamaktan bile kaçıyorsun inşaat imalat kaliteni ve sistemini japon usulu ne göre değil çin usulu sağlayıp denetlemiyorsan deprem değil sen öldürmüş olursun.. Rant zihniyetini engelleyip bir arsaya bir ev hakkı vermiyorsan, ABD de bile koca bürokratlar prefabrik villalarda otururken sen bu tür yapılaşmayı uygulamıyorsan kusura bakma katil deprem eğil sensindir..
ÇEVRE SAĞLIĞI :Koskoca Marmara Denizinin  bir bok çukuruna dönüşünü müsülaj belası ile gördük. Çed denen raporlalamaların yeterince denetlenöediği, kimya SANAYİ  ve diğer fabrikaların bile bu raporların almadan ruhsatlandırıldığını görüyoruz. Arıtma tesisi kurmayan, kursada yeterli ve gerekli alet edavat kimyasalları kullanmadan kanalizasyon atıklarını doğrudan dereye denize akıtan belediyeler gerçek bir çevre canavardır.. Evsıvı ve kuru atıklarını ayrıştırma dan doğaya veren çevre katili belediyeler ufak dokunuşlar la bu katliamı engelleyevilirler.. Ev projesine onay verirken çatıdan gelen yagmur suyu, tuvalet için küçük su ve büyük abdest için ayrı TAHLİYE ve ayrı wc şartı, kimyasal karışmış çanmaşı ve bulaşık makinaları  için ayrı tahliye sistemlerinin tek bir kanala değil ilgili kanala baglanöa şartı ile bir çok masraftan belediye kurtulacaktır.. Küçük su dökülen biriktirme depolarında amonyak gazı sitenin gelir kaynağı  olacak ortak giderlerinde düşümüne yol açacaktır.. Güneş enerjisinden elektrik üretenler e daha düşük vergi ve proje onayı TC ne katkı sağlayacaktır. Gerek bacadan gaz cıkısı  gerekse sıvıların tahliye aşamasındaki arıtma şar %100komtrol edilmedikçe dereler bol atar ve 
SEL SEYLAP:Doğa nın suyu sel belediyenin suyu basarsa seylap olur. Sigorta şirketlerinin kelime oyunları ile riski düşürüp fiyat cazibesi olarak tüketici yanılttıkları alan bizi ilgilendirmez.. Ama yazdıklarımız sigorta şirketlerini de ilgilendirir. Risk gerçekleşme ihtimalini azalttığınız müddetçe şirketin karlılığı artar. Ve kelime oyunu yapmasına gerek kalmaz . O halde imar komisyonlarında sigorta yetkililerinden birisinin de olması gerekir.Keyfi yönetimi başka türlü engelleyemezsiniz. . Yağmurun gökyüzünden düşüş hızı ve mıktarı ile toprağın emilim hızı rasındakı fark karşımıza sel seylap olarak çıkıyor. Su ve kanalizasyon delıklerıni yeterince büyük tutmayıp kendi  büzük çapına göre ayarlarsan çok yağmurda  tıkanır. Taşkınlık olur.. Sefiller romanını okusaydın 1780 lerde paris in bok deliklerinin, kamyon geçecek büyüklüğünde olduğunu okurdun ve sende alt yapı yatırımlarını ona göre gerçekleştirirdin
Kaldı ki  Ukrayna Savaşı yer altı şebekenin ne kadar derinde ve baglantılı olursa bir şehrin yaşama sansının savaş ta bile olsa ne kadar yüksek  olabileceğini gösterdi.. Sen bu şebekeyi savaş anında yaşam alanına dönüştürülebilir şekilde yapmalısın ki neslini ve şehrini koruyasın yoksa kendi bokunda boğulursun.. Rakımı yüksek olan şehirlerde Teraslama yapmak O kadar mı zor? Fatsa da Giresun da dağa doğru şehri imara açıyorsun dağdan gelen dere yataklarını cahilce doldurup yol yapıyor ve doğal su yollarını tıkıyorsun. Doğa intikamını almaz mı zannediyorsun.. Sahil bandını tüm sıradağların taban suyunu kesecek sekılde asfalt halkaya alırsan toprak yağmur suyunu ememeyecek ve sel olup akacaktır .. Bunu tahmin etmek için Müneccim olmaya gerek yok..Yeryüzü suyu, deniz göl baraj yada yer altına akışına yön verebildiğiniz kadar sele engel olabilirsiniz. Aptığınız asfaltların, diğer bir petro ürünü olan sünger su emme özelliğini ortaya cıkardığınız kadar seli engellersin.. Her yolun kenarına sünger vazifesi gören kanallar ve bu kanalları ana artellere, ana artellerin önüne hazır temiz suyu baraşjlatıran yer altı göllerini oluşturun a suya hukmedersin.. Doğa nın kendiliğinden oluşturduğu akış kanallarını ve dere yatakları daraltmadığınız müddetçe sele engel olursunuz. Dere üstü köpru kanallarını tıkanıklığı yol açmayacak ve hızını kesecek tarzda dairesel köprü altı yaptığınız da sel e engel olursunuz. Kanalizasyon sistemini tünel kadar geniş yaptığınız  takdirde sele engel olursunuz.
He m bina yapacaksın yol yapacaksın topragı beton edeceksin  sonra da sel olmasın diye dua edeceksin Hadi ya... Oğlum 4 mevsim yağmur alan londra yı sel neden basmıyor? Yağmur da bile insanlar evlerine ayakkabı ile gırıyor ama neden camur olmuyor? Yönetenler, ilim fen ve hukuka uygun olarak yönetiyor. Yol yaparken yağmur suyu biriktirmeyecek şekilde balık sırtı yapıyor.. O akan suyu kanallarla taşıyor.. Mimarlar odası dava acıp haksız ve mevzuata aykırı bina için mahkeme kararı getirirse onu hemen uyguluyor..Santraya uygun imar uygulaması yaptırıp tüm parsellerin eşit olarak belediye hizmetlerinden yararlanmasını sağlıyor.. SAntranın dışında imar uygulaması yaparak haksız kazanç yaratmak adamın aklına bile gelmiyor.. Tertemiz yönetilen bir Londra karşımıza cıkıyor..
YANGIN;Yangını dış istihbaratlara cıkarıyor ya da terörist köpekler eliyle  çıkıyor..Ağacı Çalan muhafazanın memuru çaldığı ortaya cıkmasın diye yakıyor Turizm ci otel yapacagız diye yakıyor. Sen kamusın bunların hepsine sen engel olacaksın. Bülbülün yavrusu senin yüzünden yanıyorsa vebali sana aittir.. Ceylan yavrusu alevler arasında kalıp bir yere kaçamıyorsa bunun sorumlusu sensin.. Bir tavşan eniği ininden çıkamayıp boğuluyorsa sen görevini yapmadığın içindir.. 50 km hıza kadar çıkan Boz ayı yavrusunu kurtarmayı p ailece yanıyorsa ortada giden bir yanlışlık var demektir.. Tüm alet edavat techizat ve kadrona ragmen ormanlar giderek azalıyor sa istifa et kardeşim o görevi yapacak bir sürü Memet  var bu ülkede... Çek git... İnkalar 3500 metrelerce kadar teraslama yaptı düz alan oluşturdu pamuk yetiştirdi.. Sen orman havuzları oluşturacak sekılde teraslama yapamıyorsan bu terasları çelik çivilere çakarak hem ulaşım yolu hem yağmur sarnıçlarına dönüştüremiyorsan, tesbit ettiğin doğal mağaraları su biriktirme havzasına dönüştürerek yangın müdahelesine anlık yardım hattı oluşturmuyarsan bırak git arkadaşım..Dronlarla 112 hattına dahil edemiyorsan yada buna ilişkin ayrı kontrol mekanı ması kuramıyorsan sende değil hata bizdedir...
FIRTINA ;;Yerel ve merkezi idarelerin en asum bırakacak doğal afetlerdendir.. Basınç farklılığı sebebi ile sıcak hava ve soğuk hava carpışması ze kendini rüzgar olarak gösteriyor. İnsan bayılan denen eski zamanların lodosu günümüzdede baca tıkanıklığı  tersine duman sebebi ile doğal gaz olmayan mekanlarda ölm e sebep olmaktadır.. İtfayeler bu baca işlerini takip etmek zorundadır.. Yerel yönetimler baca kullanımı olan yerlerin filtre sistemini ve texleöe yapıp yapmadığını yetkili şirketlerin verdiği raporlama ile tesbit etmeli bu rapora sahip olmayanlara belediyeler pahalı su pahalı emlak vergisi, limit altı olsa da kira geliri vergisi alınmalıdır.. Kaçak çatı imaşatları standart ve proje dışı bina büyütmeleri fırtınalı havalarda ölümlü kazalara yol açmaktadır.. Çatı Ve indirme imaşatşarının yetkili kimseler ve mühendis imzası ile prokelendirilmesi kaza ve ölümleri en aza indirexektir
Doğa öldürmez. Belediyeler öldürür.

TORUN HALİLİ .
( Belediye Hizmetleri Ve Doğal Afetler başlıklı yazı HALİLİ tarafından 11.07.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.