15 Temmuz Ruhu




15 TEMMUZ RUHU

BU RUH yüzyılların habercisidir. Bu ruh öldü, gömdük, tarihe mal oldu denilen inancın yeniden dirilişidir. Bu ruh hakkın ve hakikatin ölümsüzlüğünün habercisidir. Bu ruh ilahi olanın şeytani olana galebe çaldığı inanç mananın ruhudur.
Âdem A.S. dan dan beri onun ilk öğretisinin peygamberlerden en son peygambere ulaşan ilahi bildirinin ilamı olan İslam’ın ruhu o gün yeniden canlanmıştır. Bu ruh ve mana öldü sanılmış, öldü gömüldü derken yeniden canlanmıştır.
Osmanlı’nın asırlar süren bayraktarlığından sonra Türkiye devletinin alabildiğince Batılaştırılmış aydınlarına karşın İslam’a derinden derine bağlılığını sessizce korumuş olduğunu göstermiştir 15 Temmuz. İşte dirilen ruh bu ruhtur. Batılın karşısında hakkın yeniden dirilişidir.
‘Bedrin aslanları ancak bu kadar şanlı idi’ mısraına kaynaklık eden bu ruhun dirilişidir. Geçmişe doğru zaman zaman kendini göstermiştir bu ruh. Çanakkale’de, Kut’ul -Amare’de, Yemenlerde, Kafkaslarda gösterdi kendini bu ruh. Akka kalesinde Napolyon’a yenilgiyi tattıran bu ruhtu. Kudüs’ü Haçlılardan alan ruh bu ruhtu. İstanbul’u fetheden, Ridaniye’de, Mercidabık’ta, Çaldıran’da şahlanan ruh bu ruhtu.
İlhamını Bedir’den Uhud’dan Hendek ve Tebük savaşlarından alan ruh bu ruhtu. İran şahının tacını elinden alan ve sarayını yerle bir eden Zal oğlu Rüstem’in küçük dağları ben yarattım büyükleri babamdan kaldı kibir ve gurur dağını yerle bir eden ruh bu ruhtu.
Avrupa önlerine kadar giden, Varşova kapılarına dayanan, Akdeniz’de gemileri yakan, Endülüs’te İslam devleti kuran ruh bu ruhtu
Tebriz’i Bağdat’ı fetheden ruh bu ruhtu. Asırlardan beri Allah’ın ismini yüceltme davası olan İlay’ı kelimetullah ruhu bu ruhtu. Gazze’de ölüme koşan Allah sevdalılarını, cennet aşıklarının ruhu bu ruh.
‘Cennette bugün gülleri açmış görürüz de
Hâlâ o kızıl hatıra titrer gözümüzde!’ Diyen şairin vasfettiği şühedanın ruhudur bu.
İşte olanca yıkımlarla öldürülmeye çalışılan bu ruhun yeniden dirildiği gündür 15 Temmuz.
O ruh hala dirdir, canlıdır ve kıyamete dek canlı ve diri kalcaktır. Hak gelecek batıl yok olacaktır.

Ahmet Kemal
Kayıt Tarihi : 16.7.2018 14:54:00
( 15 Temmuz Ruhu başlıklı yazı EDİP GÜL tarafından 16.07.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.