Edebiyat ve tarih dersleri bazılarımız için eğlenceli,zevkli geçerken bazılarımız için ise çok sıkıcı geçerdi.Özellikle arka sıralarda oturanlar not tutmazlar, derse katılmazlar ancak dersleri hep kaynatmaya çalışırlardı.Kenarda köşede oturanlar ise ya uyuklardı ya birbirlerine aşk mektupları yazarlardı.

Her bayan öğretmene  klasik  sorular vardı,'evli misiniz ve ayakkabı numaranız kaç?'Sanki nişanlanıp ayakkabı  hediye edecekler...

Edebiyatıza damgasına vuran on şairin en ünlü şiirlerinden birer tanesi ezberlenecek,ödev buydu.Ezberi kuvvetli olan kadar ezberi  zayıf olanlar da vardı,iki satırı ezberleyemeyecek kadar.

Birisine geldi sıra,okudu hemde çoşkulu vurgulu okudu ama son kıtasını  hatırlayamadı.
"Otur,sıfır."Oturdu yerine ama çok mahcup olmuştu,zoruna gitmişti çünkü onun  kadar  ezberleyen ve okuyan yoktu o ana kadar.

Aradan on dakika ya geçti ya geçmedi işaret parmağını kaldırıp söz hakkı istedi,öğretmense şiiri hatırladığını düşünerek tahtaya çıkmasını istedi.
"Hocam,dedi,biz bu adamların aşklarını,şiirlerini ezberliyoruz da onlara bu hissi verenin ve yazdıranın kitabını neden ezberlemiyoruz?

Dut  yemiş bülbüle dönmüştü öğretmen,kızarak,
"Burası Edebiyat Fakültesi,dedi,o  söylediğini ezberlemek istiyorsan İlahiyat Fakültesi'ne gidecektin."
( Edebiyat Dersi başlıklı yazı berberce tarafından 27.07.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.