Yazabilseydim şayet,

Hz Hamza’nın karşında benim ben diyen babayiğitlerin korkudan nasıl tir tir titrediğini yazardım.

Yazabilseydim şayet,

Hz Bilal’in en ağır işkencelere rağmen “Allah vahit  Allah Vahit  Allah Vahit” deyişini yazardım.

Yazabilseydim şayet,

Hz Ali’nin Allah habibi uğruna babayiğitler gibi ölüm döşeğine yatışını yazardım.

Yazabilseydim şayet,

Hz Sümeyye’ nin inancı uğruna atlara bağlanıp parçalanmasını yazardım.

Yazabilseydim şayet,

Hz Ebazer’in kimsenin kalbini kırmamak işin yalnız yaşayıp yalnız öldüğünü yazardım.

Yazabilseydim şayet,

Allah habibinin göz bebeği Hz Fatime’nin önünde ayağa kalkışını yazardım,

Yazabilseydim şayet,

Cennet ile müjdelenen ilk on insandan Hz ömer’in adaletini yazardım.

Yazabilseydim şayet,

Kavurucu sıcaklarda şehit olan yetmiş iki sahabenin lime lime edilişlerini yazardım

Yazabilseydim şayet,

Peygamber efendimizin düçar olduğu sıkıntı ve kederlerini yazardım.

Yazabilseydim şayet,

Hz Yahşi’nin pişmanlığından ve utancından dolayı peygamberlerin peygamberini uzaktan uzağa seyredişini yazardım.

Yazabilseydim şayet,

Hz Osman’ın hayâ abideliğini ve Kur'anı kıraat ederken şehadet şerbetini seve seve içtiğini yazardım

Yazabilseydim şayet,

Hz Ebubekir 'in sadakatini ve eşi benzeri olmayan cömertliğini yazardım.

Yazabilseydim şayet,

Ferhat’ın Şirin’e olan aşk ve sevdası uğruna dağları delmesini yazardım.

Yazabilseydim şayet,

Mecnun’un leylası uğruna çöllerde bıkıp usanmadan gezmesini yazardım

Yazabilseydim şayet,

Sezai karakoç’un birini sevdiği için hiç evlenmediğini yazardım.

Yazabilseydim şayet,

Helal çalışan bir babanın kimseye söyleyemediği geçim sıkıntısını yazardım.

Yazabilseydim şayet,

Yedi düvele meydan okuyan, viyana kapılarına kadar at sırtında abdestli giden,

Asil atalarımın adabı muaşeretini yazardım.

Yazabilseydim şayet,

Mukaddesatı için gözünü kırpmadan ölüme koşan babayiğitlerin imanını yazardım

Yazabilseydim şayet,

Üç tarafı denizlerle kaplı, dört mevsimin yaşandığı bu yalancı cennet ülkem için

Tarih kitaplarına altın harflerle yapılanları yazardım.

Yazabilseydim şayet,

Dostlarına sadece ve sadece Allah rızası için gidip gelenlerin sevgi ve muhabbetini yazardım

Yazabilseydim şayet,

Allah için buğuz edip Allah için sevenlerin hal ve ahvallerini yazardım.

Yazabilseydim şayet,

Gücü yetmeyen imanı kâmil bir insanın zalimlere celalli ve haşin bakışları yazardım.

Yazabilseydim şayet,

Okuduğunu anlayan anladığını içtimai hayatta bire bir yaşayanların hayatını yazardım.

Yazabilseydim şayet,

Her şeye sahip olmasına rağmen dolu çanağa ağlayanların nankörlüğünü yazardım.

Yazabilseydim şayet,

Dindar görünümlü insanların insanları mukadessat ile mahirce nasıl kandırdıklarını yazardım.

Yazabilseydim şayet…

27/ Temmuz/ 2022


 

( Yazabilseydim Şayet... başlıklı yazı sadeceo tarafından 27.07.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.