Öğretmen bir sabah sınıfa  girer girmez sorar öğrencilere sanki rüyasında  görmüş gibi:
-Büyüyünce ne olacaksınız çocuklar?
-Polis,öğretmenim.
-Neden?
-Çünkü  polisler çok güçlü olurlarmış onların bileğini kimse bükemezmiş.
-Sen Halit...
-Ben asker olacağım öğretmenim.
-Neden?
-Askerler üşümez,hasta olmaz,acıkmazlarmış abim söylüyor.
-Sen Elif...
-Diş doktoru olacağım öğretmenim,herkesi güldüreceğim.
-Nasıl yani?
-Çürük dişler gülmemize  engel,gülememek ise mutlu olmamıza engelmiş öğretmenim,akşam reklamlardan öğrendim.
-Sen Yaşar?
-Kamyon şoförü olacağım öğretmenim.
-Neden peki?
-Veysel amcanın komyonunun arkasında"ben yolların kralıyım,ya bana saygı duy ya bana yol ver,yoksa sonun sinek gibi olur,"yazıyordu benim komyonum olunca  ben de yazdıracağım.
-Sen Asya?
-Ebe olmak istiyorum hocam?
-Neden?
-Dünyanın en kutsal mesleği bir canlıyı dünyaya getirebilmekmiş çünki.

Masasına oturdu,yoklamayı aldı,verilen cevaplardan ve kurulan hayallerden son derece  mutluydu,devam ediyordu kaldığı yerden:
-Sen Mehmet...
-Futbolcu,öğretmenim.
-Neden?
-Çok para kazanmak için ya popcu ya  topcu olacaksın diyor dayım,onun için.
-Sen Barış...
-Adam olacağım öğretmenim.

Hiç beklemediği bir cevaptı bu öğretmenin,gülümsedi,herkese sorduğu gibi ona da sordu:
-Neden?
-Annemle babam her tartıştıklarında annem babama,'sen adam değilsin,sen adam olamamışsın',diyor devamlı   adam olayım ki karım da bana aynısını söylemesin.

( Adam Olmak başlıklı yazı berberce tarafından 15.08.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.