Hayatımın en zor sınavı  şuydu:

Günlerden pazartesiydi,aylardan kasım olmalı,heyecanlı bekleyiş başladı çünkü final sınavındayız ya mezun olacağız ya dönem bir yıl daha uzayacak.Arkadaşlarla vedalaşmak mı koyar ailelerimizin tembelliğimizi  yüzümüze vururmuşcasına sitemleri mi koyar bilmiyoruz ancak içimizde bir endişe biraz da korku var.

Hoca derse girdi,on dakika falan geçti,biz  soruları bekliyoruz ama hiçbir kıpırtı  yok,ister istemez  merak ediyor insan." Kaza mı yaptı,hasta mı,eşinden mi ayrıldı,yoksa sınavı mı unuttu?"

Mahkeme salonu gibi koskaca sınıf,sessizliğe bürünmüş ne biz hocaya,sınavı hatırlatmaya cesaret edebiliyoruz ne o bize konuşma gereği duyuyor.Soğuk  ve anlamsız bakışlar  hakim ve bu da hiç iyiye dalalet değildi.

Bazen en zorlar en basit,en basitler de en zor olur bunu koşullar belirler.

Küçük küçük  kağıtlar dağıtıp :
"Adınızı ve altına da notunuzu yazın."deyince herkes birbirine baktı şaşkınlıkla,ve ekledi:
"Beş dakikanız var."

Evet,zor bir sınavdı bizim için, kendi kendimize  not vermemizi istiyordu hoca,vicdanımızın sesini dinleyerek.Yüz yazsak,derse hiç çalışmadık;on yazsak gururumuza yediremedik,boş bıraksak olmazdı.


Sınıfın yarıdan fazlası elli yazmış....
( Zor Sınav başlıklı yazı berberce tarafından 18.08.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.