Makale / Eleştri Makaleleri

Eklenme Tarihi : 2.09.2022
Okunma Sayısı : 727
Yorum Sayısı : 17
ŞİİR  YARIŞMASI VE SONUÇLARI  HAKKINDA  LÜTFEN  AĞZI  OLAN  KONUŞMASIN.

Sevgili  Adem  Efiloğlu  bu  senenin  Nisan  ayında  bana  Face Booktan  özel  olarak  ‘’ Abi!  Sitemize  yeni    üyeler kazandırmak,  sitemizde  bir canlanmaya  vesile  olmak, sitede  var  olan aile  ortamına biraz daha  heyecan katabilmek için  site  üyelerimize  özel  bir  şiir  yarışması  tertiplemeyi  düşünüyorum ne  dersin?’’  Dediğinde  önce  ona, daha  sonra  böyle bir  yarışmanın  finansal  sponsorluğunu  üzerine  alacak  olan  sevgili  Çağatay Ünlütürk’e (MCU) söylediğim  şey  aynen  şuydu:  SAKIN !  SAKIN  BÖYLE  ÖDÜLLÜ  BİR  ŞİİR  YARIŞMASI  TERTİP  ETMEYİN.                                  ( Kendileri  burada  sorabilirsiniz.)

Nedenlerimi  de açıkladım  tabii  ki:  Dedim  ki:  ‘’Böyle  bir  yarışmaya  şiir  gönderen  arkadaşların  hiç  birisi ‘’Ayranım  ekşi ‘’ demeyecektir.  Herkes birinciliğe  en  layık  şiirin  kendi  şiiri  olduğunu  düşünecektir. O  sebeple  de  yarışma  sonunda  bırakın  sitede  bir  kaynaşmayı,  tam  tersine  cadı  kazanları  kaynayacak,  dedikodular,  ithamlar,  ‘’Sonuç  zaten  önceden  belliydi’’  Suçlamaları  ayyuka  çıkacaktır. ( Ne  kadar  haklı  olduğum  maalesef  dün, sonuçların açıklanmasıyla  birlikte  ortaya  çıktı ama  ne  yazık  ki  bu  saçları  değirmende  ağartmadığımı  arkadaşlarıma  anlatamamıştım. )

Her  konuda  sözümü  dinleyen  bu  iki  çok  sevdiğim  kardeşim,  maalesef  bu  konuda  sözümü  dinlemediler. Yarışma  kriterleri  belirlendi  ve  duyurusu  yapıldı.

Böyle  bir  yarışma  tertip  edilince  haliyle  bunun  bir  de  jürisi  olacaktı. 

Çocuklarımın  ölüsünü  öpeyim  ki   kendi  dışımda  jüride  kimlerin  olduğunu  bilmiyordum.  Hâlâ  da  Mehmet  Fikret  üstad  dışında  kimler  var  biliyorum.  Mehmet  Fikret’i  de  tesadüfen  öğrendim.  Ameliyatından ve  dinlenme  faslını  müteakip  sitede  tekrar  faal  olmaya  başladığında  bir  gün  mesajla  sordu: ‘’  Hocam !  Benim  yönetim  paneline ‘’ Yarışma  şiirleri  diye  bir  buton  eklenmiş.  Tıkladım  baktım  bir  sürü  şiir  çıktı  karşıma.  Bu  nedir?’’  Dedim  ki  ‘’ Demek  ki sen  de  jüri  üyesisin.  Şiirleri  oku  ve  puan  ver. ‘’  Böylece  öğrenmiş  oldum  onun  da  Jüri  üyesi  olduğunu.

Bugün  geldiğimiz  noktada  bakıyorum  doğrudan  doğruya  işin  içinde olduğum  halde  ben diğer  jüri üyelerinin  kim/ kimler  olduğunu  biliyorum ama  maşallah birileri  biliyor (!)  Bildikleri  için de  Allah  ne  verdiyse döşenmiş.

Değerli  arkadaşlar !

Her  türlü  eleştiriye  elbette  açığız.  Ama  jüri  üyelerini  töhmet  altında  bırakan  hele  hele  de  ‘’ Sonuçlar  önceden  belli  madem,  o  halde  ne  diye  yarışma  yapıyorsunuz?  On  kişi  arasında  dağıtın  ödülleri ‘’  Türünden  söylemler, eleştiri  olmaktan  çıkıp  düpedüz  iftira  kapsamına  girdiği  için  bir  iki  cümleyle  açıklama  yapmak  zorundayım.

* Hani  ülkemizde  bir  laf  vardır:  ‘’ Dinime  dahleden  Müslüman  olsa  bari’’ 

Değerli  arkadaşlarımızın  bazıları  şiir  yarışmasında  -daha  önce belirlenen-  kriterlere  uyulmadığını söylüyorlar. Ancak  bunu  söylerken  tek  kriter  sitede  aktif  olmak  diye düşünüyor  olmalılar ki  kendilerinin  çiğnedikleri  kriterler  akıllarının  ucundan  bile  geçmiyor.

Bir  kriterimiz  de neydi?  Şiirlerin  altında  isim  ve  mahlas  olmayacaktı.

Bugün  biz  jüri  üyelerini  yerden yere  çalan  Saffet  Kuramaz ( Safdeha )  başta  olmak  üzere  bu  kriteri ihlal edenlerden aklımda  kalanları  tek  yek  yazıyorum:

1- Saffet  Kuramaz ( Safdeha )
2- Selim  Adım ( Aziz  Remzi )
3-Harun  Yıldırım
4-Kemal  Doğanay
5- Zaza  Mahsun Tuğrul

Bir  iki  isim  daha  vardı  ama  zaten  sitede  aktif olmadıkları  için  hatırlamıyorum.

Dikkat  edilecek  olursa  en  önemli  kriterimizi  ihlal  edenlerin  hiç  biri  ödüllendirilmemiş.( Oysa Selim  ve Harun’un şiirleri kesin  dereceye girecek  şiirlerdi.)  Ama  onlardan biri  olan  Saffet  Kuramaz  arkadaşımız,  biz  jüri  üyelerini ve  yarışmayı  tertip  edenleri  yerden  yere  vurmuş  kriterlere  uyulmadı  diye.

* Diğer  arkadaşlar  ödüllendirirken  şiirlere  kaç  puan  vermiş bilmiyorum  ama  benim  verdiğim  puanlar  aşağıdadır: ( İyi  ki  kaydetmişim  hepsini. )

1. Olan Melahat Temur’un  ‘’Gülü Sensin Sevdiğim’’ şiirine  10  tam  puan  vermişim.
2.  Olan  Nihat  Malkoç’un ‘’ Kelam  Burcu ‘’  adlı  şiirine  10  tam  puan  vermişim.
3.  Olan İbrahim  Coşar’ın  ‘’ Yüzüncü  Yıl  Türküsü’’  şiirine  9  Puan  vermişim
Mansiyon  alan  Kazım  Gök’ün ( Gök  Hasret ) ‘’ İsmail  Soylu  Çiçek ‘’ şiirine  9 puan  vermişim.
Mansiyon  alan Murat  Gökçe’nin( Karsi )   ‘’  Lüks ‘’  adlı  şiirine  10  Tam  puan  vermişim  [ Ancak sonradan  bu  şiirin 07.07.2020 de sitemizde  yayınlanmış olduğunu  tespit  ettiğimden  mansiyon  ödülünün geri  alınması  için  Adem  kardeşime  telefon  eden  de  benim. Yerine  mansiyon  ödülüne  layık  görülen  Orhan Özer’in( Nefesi)   ‘’Esila’’ adlı  şiirine  10  tam  puan vermişim.]
Sponsor  ödülünü  alan  Nuri  Baş’ın  ‘’Bir  ayağa  kalk  gönül ‘’  Şiirine  9 Puan  vermişim

Yani?

Yani  Dereceye  giren  şiirler  bileklerinin,  ilhamlarının,  alın  terlerinin ,emeklerinin ve  hepsinden  önemlisi  şairlik  denen  mefhumun  hakkını  vererek  birinci,  ikinci, üçüncü  seçilmişler. Mansiyon  ve  sponsor  ödülünü  alan  arkadaşlarım  da  öyle.

*  ‘’İyi  ama  Sami  Hocam Yarışma  kriterlerine  uyulmadı.’’

Arkadaşlar !

Adem  Bey ifade  etti, bir  kez  daha  ben  de  ifade  edeyim:

Biz  jüri  üyeleri, önümüze  gelen  şiire  bakarız.

Mesela  ben...

Şiir önüme  gelmiş  ama  şiir  yabancı  dille  yazılmış:  0  Puan
Şiir  önüme  gelmiş  ama  altında  şairin  ismi  var:  0  Puan
Şiir  önüme  gelmiş  ama  daha  önce  bir  yerlerde  yayınlandığını  tespit  etmişim: 0  puan


Şiir  önüme  gelmiş.  Kime  ait  olduğunu  bilmiyorum.  Altında  kurallar  gereği  isim  de  yok  mahlas  da... Şiiri  okuyorum. Dört  dörtlük.  Puanımı  veriyorum:  10- 9- 8 vs.

Bundan  sonrası  benden, biz  jüri üyelerinden  çıkıyor.  Biz  sadece  şiire  puan veriyoruz.  Şairin  kim  olduğunu  bilmediğimiz  için  efendim  bu  vatandaş  sitede  aktifmiş-değilmiş,  on  senedir  siteye  hiç  uğramamışmış,  her gün  şiir yazmıyormuş,  bütün  bunlar  bizim  bilgimizin  tamamen  dışında olan  hususlar.

Tekrar  ediyorum:  Biz  jüri  üyeleri  sadece ve  sadece  şiirleri  okuduk  ve  not  verdik. Birbirimizi  bilmediğimiz  için bir  etkileme  durumu da  olmadı. Sadece  ben  Mehmet  Fikret’i  bir  iki  ay önce  öğrendim  ama  asla  şu  şiir  güzel  bu  şiire  yüksek  puan  ver filan  demedim. Zaten  saçmalık  olurdu  zira  bir  kaç  istisna  dışında ( ki  adlarını  yazdım  bazılarının ) önümüze  gelen  şiirin kime  ait  olduğunu bilmiyorduk. 

Sonrası  bize  ait  değil... O  sebeple  de  biz  jüri üyelerinin  başında  patlatılmaya  çalışılan  kabağı  sahiplerine  aynen  gerisin  geri  iade  ediyorum.

Çok  açık  ve  net  söylüyorum:  Benim  nazarımda   yarışmanın  en  güzel  ve  kaliteli  şiiri  Aziz Remzi’nin ( Selim  Adım) ‘’Münzevi’’  başlıklı  şiiriydi. Belki ödül de alabilirdi  ama  ne  yazık  ki  şiirin  altında  ismi  vardı. Sonrasında  ya  yaptığı  hatayı  anladı  ya  da  şiir  yarışmasının  kriterlerinden  birinin  de  yarışmaya  gönderilen  şiirin  başka  bir  yerde  yayınlanmaması  gerektiği  kuralını  unuttuğu  için  25.08. 2022  Tarihinde  yani  yarışma  sonuçları  açıklanmadan  önce  sitemizde  yayınlamış.

SONUÇ: Anlayıp  dinlemeden, bizlere  sorup  sual  etmeden,  direkt  sitemizi  Alamut  Kalesine,  dolayısıyla  yarışmayı  tertip  edeni,  yarışmaya sponsor  olanı,  ben  dahil  yarışmada  jüri  üyeliği  yapmış  olanları  da  Alamut  Kalesinin  esrarkeşleri  olan  Haşhaşilere  benzeten arkadaşımızı  üzülerek  kınıyorum.



( Şiir Yarışması Ve Sonuçları Hakkında Lütfen Ağzı Olan Konuşmasın. başlıklı yazı Sami Biber tarafından 2.09.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.