EMPERYALİZMİN SON OYUNU 2

 Küresel Operasyonlar

ULUSLARARASI emperyalizmin çok karmaşık ilişkileri var. Bu ilişkiler dünyayı çepeçevre sarmakta. Kara paradan gizli örgütlere, medyadan siyasete kadar karanlık ilişkiler ağı bulunmaktadır. 
Bu ilişkiler büyük uluslararası sermayenin devletleşmesi, hatta devletlerden daha güçlü hale gelmesi sonucu oluşmuştur. Petrol, silah tüccarlığı, kumar ve uyuşturucu ticaretinin devletleştirdiği uluslararası sermaye arlığını korumak gücüne güç katmak için her türlü yollara başvurmuş, türlü örgütler kurmuşlardır. 
Uluslararası sermaye ağı büyük şirketler kurmuşlar karanlık işlere karışmışlardır. Yalnızca bununla kalsalar iyi. Bu kirli karanlık örgütler çeşitli örgütlenmelere gitmişler, bu örgütlenmeler o kadar ileri gitmiştir ki hatta gizli dünya devleti kurmaya kadar vardırmışlardır bu işi. 
Bu gizli dünya devleti, bütün oluşumlara karışmakta, bütün devletleri gizli bir elle yönetmektedir. Bu gizli el borsaları sarsmakta, ülke yönetimlerini değiştirmekte, hangi yönetim gelirse gelsin onu eline geçirmekte, ondan istediğini almakta, alamayınca yönetimleri el çabukluğuyla değiştirmektedir. 
Bu değişiklikleri yapmak için bazen terör örgütleri kurmakta, bazen kurulmuş örgütleri desteklemekte, bazen de onları ele geçirmektedir. Bu gizli el istedikleri hem de ne ucuzuna ele geçirmek için dünyanın çeşitli yerlerindeki çeşitli olaylara sebep olmakta, çeşitli problemleri kaşımaktadır. Ülke içinde bazen siyah beyaz ayrımı, bazen kabile savaşı, bazen ırk ayrımlarını kışkırtmış, bazen de din savaşlarına yol açmışlardır. 
Bu gizli devlet ülkeleri karıştırmakta, iktidarları değiştirmekte, ülkeleri parçalamakta, kanlı savaşlara yol açmakta, devrimler yapmaktadır. Kitleleri tahrik etmekte, milli oluşumları yok etmekte jenosidler planlamakta ve uygulamaktadır. 
Bu derin devlet/gizli dünya devleti ya da öteki adıyla gizli el çeşitli ideolojiler üretmekte, bu ideolojileri kitlelere mal etmekte, onları bu uğurda savaştırmaktadır. 
Bu savaşlar bazen yıllarca sürmekte, bazen dünya çapında katliam ve kıyımlara yol açmaktadır.

Ahmet Kemal

( Emperyalizmin Son Oyunu:2 başlıklı yazı EDİP GÜL tarafından 14.09.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.