Yok, yok öyle değil o cümle, dediğinizi duyar gibi oldum, kesin başlığa bakıp aklınızdan geçirdiniz böyle düşünceleri... Anladık ''Her yiğidin mutlaka değişik bir yoğurt yiyişi vardır.'' Yoğurt ister kaymaklı, ister kaymaksız, ister meyveli olsun.


Şimdi gelelim sadede, sadede gelmeden öncede şu tespiti hepiniz biliyorsunuz zaten ama bir daha hatırlatalım, yoğurt ve yoğurttan olan ayran, biz Türklerin dünya sofralarına en büyük armağanı. Araştırın bakın, bütün dillerde hemen hemen ''Yoğurt'' diye telaffuz edilir...


Akşam yemekte yenir, içilir, öğle saatinde de yenir, içilir, hayır sabah sabah yiyen içen var mıdır, onu bilemiyorum, bakarsın bir iki kişi vardır sabahları da hüpleten az da olsa... Böyle bir özlü sözümüz olduğuna göre yoğurt yemek de kişiden kişiye yiğitten yiğide değişiyor demek ki... Kimisi çorba kaşığı ile yerken bir başka yiğit de tatlı kaşığı ile yiyebilir, bazısı da su katıp ayran yapar öyle mideye yollar...


Akşamları uyku için birebirdir hem yoğurt hem de ayran. O nedenle kimse bana ''Ayranı da yok içmeye.'' diyemez. Ayranımda var yoğurdumda, ancak kürküm olmadığı için, tuvalete de hep normal bir şekilde giderim, bunu da anti parantez, hatta normal parantez belirtelim...


İşte o yiğitler ki ister nam salmış olsun, ister olmasın, o yoğurdu yediler, ayranı içtiler mi bir yere serilişleri vardır ki külçe gibi, çuval gibi yerle bir olurlar... Ne gerek var uyku haplarına, vitaminlere, koyun dolabınıza, hem yoğurt, olmadı ayran, gelsin uykular peşinden renkli ya da renksiz rüyalar. Ha siz de Aziz Nesin gibi ''Rüyalarımız Ziyan Olmasın.'' diyorsanız, uyanınca alın bir kağıt kalem elinize, yazın rüyalarınızı, belki meşhur bile olursunuz...

( Her Yoğurdun Ayran Olup Bir Yiğidi Yere Serişi Vardır başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 23.09.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.