Deneme / Hayata Dair Denemeler

Eklenme Tarihi : 24.09.2022
Okunma Sayısı : 521
Yorum Sayısı : 0
Çocukluğumdan bir anı
*Yesin Millet*

1975'li yıllar, Samsun Canik ilçesi, Cezaevi'nin sırasında bir bakkal amcamız vardı.
Her sattığı malı ve aldığı/verdiği parayı "bismillah" diyerek teslim ettiği için lakabını, "Bismillah Ahmet" takmışlardı. Satışlarını hem dükkanında yapar, hem de motorlu bir seyyar satış aracıyla cadde cadde dolaşırdı. 
"Yerli malı bunlar" "daha uygunu yok, yesin millet yesin millet" satış sloganlarıyla, müşterilerinin ilgisini çekerdi.
Benzer şekilde farklı ürünler satanlar olsa da en çok bu hatırımda kalmış.
    Günümüzle karşılaştıracak olursak; ürün çok, satın alınacak mekan da çok. Fakat müşteri ve satıcı ilişkileri eskiler gibi sevimli/samimi/içten ve güven verici değil.
   Alım gücümüzü soracak olursanız; semt pazarına gitmeden cüzdanımızdaki parayı sayıyoruz, bir de eve dönünce ve para kalmışsa onu sayıyoruz. Aradaki farka inanamıyoruz. "Para mı düşürdük acaba" diye kuşkulanıyoruz. 
   İnsanoğlu eski anılarını, nostaljik bir atmosferde huzur bulmak için hatırlamak ister. Ekonomi de düzelir, insanlar da düzelir; yeter ki, niyetimiz, isteğimiz ve eylemlerimiz samimi/dürüst olsun.
   Duyarlı ve donanımlı bir yurttaş olmak, sosyal, demokratik, laik ve hukuk devletini geliştirmekle hepimiz sorumluyuz.

Samsun, 24.09.2022
Ali Rıza Malkoç
( Yesin Millet Yesin Millet başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 24.09.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.