Evimizdeki beyaz  eşyaların hayatımızdaki yeri ve değeri başkadır ama klimanın yeri  bir başka.Eskiden kapılar pencereler sonuna kadar  açılırdı gece-gündüz farketmeksizin,adına da "doğal klima"denilirdi.Şimdi öyle mi?Pencereyi açmaya kalksan sivrisinekler pusuda bekliyor saldırmak için, kimse uykusunun ziyan olması istemez.Hırsızlar bir yandan,toz duman bir yandan,gürültü bir yandan...Kapılarını açmaya kim cüret edebilir?

Akdeniz ikliminin hakim olduğu  bir bölgede  yaşıyorsanız klima; can ciğer dostunuzdur,sağ kolunuzdur yani 'olmazsa olmazınızdır' hem evinizde hem arabanızda.

Mahallemizin arka köşesinde küçük bir dükkanı var genç çocuğun,komşunun tanıdığıymış,ondan ikinci el klima aldım uygun bir fiyata;temiz ve az kullanılmış  olduğunu söyleyince inandım.

Kışın arızalandı,çağırdım, yaptırdım ve  bana:
"Bu senin işini görür abi büyük bir sorunu yok,ufak tefek bir şeyleri vardı hallettim."demişti.

Ne oturabiliyorum ne çay içebiliyorum  evde,sıcaklıktan,bizimki gene bozuldu.Telefonla arayınca  yakında evleneceğini,düğün telaşında olduğunu ve eli boşalır boşalmaz iki gün içerisinde gelebileceğini  söylemişti.

Akşam üzeri geldi,yaklaşık yirmi dakika  uğraştı ve klima yapıldı.
-Borcumuz kaç?
-750 lira.

Dilim tutuldu sanki gözlerimle bir şeyler anlatmak istedim ama anladı mı,emin değilim. Önceden bu fiyata sıfır cihaz alınırdı hem kaliteli hem markalı.

Bir yandan telefonuna bakıyor bir yandan kola içiyordu ve ağzındaki baklayı  çıkardı:

-Bu sana yaramaz abi,biran evvel bunu  elinden çıkar!

Yaşadığım bu ikinci şok,daha ağır geldi bana.
( Klimacı başlıklı yazı berberce tarafından 26.09.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.