ABUZER’İN  AYAK  İZLERİ

Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

Gazianteps Güneş Gazetesi 27/9/2022

 

       Gaziantep’te bir triko atölyesinde, çırak olarak çalışan 13 yaşındaki Abuzer, bir akşamüstü koşa koşa eve geldi. Yemek sofrasına karnı aç geldiği halde  oturmadan, annesine sordu. “Anne babamın üzerine dar gelen takım elbisesi duruyor mu? “ Dedi. Annesi “evet oğlum duruyor” Dedi. Anne onu ütüleyip sabahleyin bana verebilir misin?” dedi. Annesi “tamam oğlum, şimdi biraz sonra ütülerim, sabahleyin de sana veririm. Hayrola oğlum ne var” dedi. Abuzer, bir şey yoktur anne, sonra sana söylerim dedi. Abuzer’in annesi babasının üzerine dar geldiği için giyemediği elbise, elbise  dolabında bekliyordu. Annesi,  babasının takım elbisesini ütüledi ve bir poşete düzgünce koyup, Abuzer’in eline tutturdu.

       Sabahleyin Abuzer annesinin elinden aldığı poşeti, bir sevinç içinde götürdü. Akşam dönüşü Abuzer eve sevinç içinde ve çok mutlu olarak geldi. Yüzünü annesine çevirerek “Anne takım elbise  adamın üzerine kesilmiş gibiydi.  Takım elbiseyi adama bir güzelce giydirdim. O kadar da güzel yakıştı ki, anlatılır gibi değil” dedi. Annesi “Oğlum o adam dediğin kim? O takım elbiseyi kime götürdün? Görüyorum ki çok sevinç içindesin.” Dedi.  Abuzer şöyle cevap verdi. “Anne ustalarım fitre, zekat olarak fakirlere mont, kazak gibi giyim eşyaları dağıtıyorlardı. Ramazan Bayramından 15 gün kadar önce başladılar. Baktım ki camii deki tuvalet bekçisinin üzerindeki giysileri eskimiş, bu soğuk havada üşüyerek, sadece sırtındaki gömlek ile oturuyordu. Sırtında ne bir ceketi var, nede bir kazak. Ustalarıma tuvalet bekçisine de bir şeyler vermelerini söyledim se, Abuzer, o tuvalet bekçisi 5 Vakit’i kılmıyor, biz ona hiç bir şey vermeyiz  dediler. Ben akşam eve ağlayarak geldim. Sizden  gözlerimin yaşını gizledim. Siz de, farkında olmadınız anne dedi. Anne, o tuvalet bekçisinin hali ve ustalarımın tutum ve davranışları, beni o kadar üzdü ki, hemen aklıma babamın üzerine dar geldiği için giymediği takım elbisesi geldi.  Götürüp  tuvalet bekçisine giydirince o kadar mutlu oldum ki. Anne beni kırmadığın için sana da dua ettim Allah seni ve babamı incitmez inşallah diyorum. Allah sizlere sağlık versin, başımızdan gölgenizi eksiltmesin diyorum dedi.  Abuzer  gerçekten aydın bir çocuktu. Ülkemizin geleceğini böyle çocuklar aydınlatır  kanaatindeyim.

       Saygı değer okurlarım. Bu bir öykü değil,  Abuzer’in ayak izlerinden bir kesittir.  Abuzer şimdi büyüdü, oldukça inançlı ve ibadet ehlidir. Hakkında yazacak başka güzel şeylerde var. Belki başka bir gün, başka bir köşe yazım da  yaza bilirim.

     

( Abuzerin Ayak İzleri başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 27.09.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.