Hic bir akil fikir gayret caba arayis sorumluluk ve irade müdahalesi yahut etkin katilimciligi olmaksizin, kendi bildigine yuvarlanmaya terkedilen hayatin sanki hic kimsesi gibi kayitsiz uzak aciz yenik, sinmis sogulmus oyuk ve kenarlarda yutkunarak gücten imkandan ilgiden  yoksun ordan bir yerden gelip gececek olan her yasam kimiltisina yatmis cekilmis pusularda pür tetik hayduta haramiye kalbi ve kafayi sardiran odaklarda ve kavsak noktalarinda sinek avlarken, sucu sabikasi kabarik ve isledigi her faili besbelililigin ani lekesi ve kiri hic birseyle temizlenemez intihar birikintileriyle cartayi ceker, kendi kuyusuna pusu kurdugu zehir zindan diplerinde ölür gider insanlik .

Bir kovboy filminin kompozisyon giris bölümünde, ( Marlon Brando-Claudia Cardinale bas röl oyuncusu bana ölümün sarkisini cal ) sinemada hayal gücününü zorlayarak teknik kurgu arac alet imkan ve cekim zenginligine devir degistirip cag atlattigi, yetmisli yillarin Woodstok cayir cimen Cicek Cocuklari aksesuarina Altmissekiz REVULUZE Genc Kusak Hareketi`yle birlikte sanatin Idealist, Romantik, Naturalist, Sezgici, Hayalperest, Icedönüm veya Disavurum gibi akimdan akima herbirini alabildigine genis zaman-mekan kavrami icerisinde hic bir engelle karsilamaksizin uygulayip prova eden atölye calismasinin kaydini yaparken, senaryo geregi günesin kavurdugu kizgin cöl corak demiryolu kenarindaki tren istasyonundan baska hic bir yasam belirtisi olmayan yanik gölgenin dibinde soygun vaktine kadar kimbilir hangi vakit gelecegi bilinmez seferle birlikte gelecek olan hasimlarini beklerken, kimbiir kacinci mapusluk kackini tüm yasam amac ve heveslerini her an yikilip devrilmek üzere avareligin sersefiline kapatip kilitlemis haydutlardan biri, tepeden tirnaga silahlanmis pisikopat bozuklugunu ikide bir yüzünü kapattigi sapkasinin aciginda kalan burnuna konan sinegi, usuuulca yan kabindan cekip cikardigi silahinin namlu deligini sinegin girecegi sekilde dik tutup, ortada tur vizirdaklari dönen sinege fotörünün altinda uyuyormus numarasi cekerken girmesini saatlerce sessizlik icinde hareketsiz kimiltisiz pusuda bekedikten sonra, vaziyet dengini bulur bulmaz parmagini sinegin icinde oldugu namlunun agzina tikar;  ve kinini yenmis öfkesini bosaltmis carki bozuk cehresi cirkin gülümseyisli bosluga ve anlamsizliga sinek avlanmakla cesitlilik kazandirdiginin zibilini atar gümbürtüsünü bosaltir.….   

 

Bombay`da Delhi`de Rio`da, Sao Paulo´da, Kapstadt`ta, Pretoria`da,Marakkes`te, Nairobi`de Kahire`de, Adis Ababa`da, Manila`da, Hanou`da,Phnom Penh`de,Bogata`da, Sanghay`da, Kartum`da, Nijer`de, Abuja`da, La Paz`da, Lima`da, Tunis`de, Algier`de, Bounes Aires`de Pekin`de, Meksiko`da, Maputo`da yahut Istanbul`da…

 

Bu yüzden toplumsal hayatin iflas kavsaklari birinde bir miktar eksik, digerinden üc asagi bes yukarisinadan belki ceyrekleme nebze miktarinca fazlaca, kamu iktisadi ilimler ulasim iletisim paylasim ekonomik siyasi kültürel hak hukuk inanc ulasim iletisim bellek yol birikim kazanim alanlarini bir avuc azinligin lüks tüketimli keyfiyetine her türlü soygunu sömürüyü  ahlaksizligi sevgisizligi hic bir udu ihtiyati olmayan güvensizlik acizlik zavallilik yoksulluk sefillik karnesiyle dayatip donatip kiskirtarak, kanunsuz yolsuz her kiskactan cevrelenmis limitsiz kusatmalara esir aldigi irdesiz yetkisizligi, zaafiyetlerine teslim korkularla hurafelerle karanliklara basina buyrukluga mezun ederken, kamusal alanda sosyal düzende toplumsal vicdanda her adim ötesi yagma yikimlarin yönetip güttügü daha büyügünü sirtlayip getiren felaketlere kurucu tanrilarin cikar keyfiyetini ve ganimet buyrugunu dayatan, otobüsler trenler tramvayla tiklim tiklim hayatini ardinda biraktigi ölüp döngülerin kac göcünde saplanmis kalmis; ve dünyada kendine saygin özgür güvenli saglikli huzurlu mutluluk kirintisi bulamamislarla dolup tasan koyulmus sürgünlügün ilgi itibar ve kayit disinda kalanlari, kendilerine bicilen hir gür kavga nizah döküntülerinin kesit ve karelerini ülesir paylasir. Bu yüzden de birinde az digerinde cok, yeryüzü insan nüfusunun hic abartisiz dörtte üc bucugunu icine alan ve saygin özgür güvenli mutlu hayan disinda birakan her cografyada AYRICALIKLI AZINLIKLI SITELERi; ve kenara itilmis kakilmis SEFiL SLAMLARI vardir. Bombay, Sao Paulo, Sidney, Meksiko, Rio, Kahire veya Istanbul gibileriyse, arka mahallelerinde ara sokaklarinda asit siyanür demeden MARKA modalarinin tipki teller tahtalar üzerinde onlarca kat beton bloklari yapar örerken  ölüm ruhu ve yüzü görünmezlerine hayatini kaybeden tabutlarda yarini her durumda kaybedilmislige SiNEK AVLAYARAK;  kendi zehir zikkimleri yetmiyormus bibi dünyanin atigini cöpnü derdini belasini satin alir.

Oralardan peydah, tümüyle VEKALET SAVASLARI adi altinda sayisiz ajan piyon siparisliligin intihar arbedesi silsile savaslari medeniyetler catismasi ve yeni dünya düzenekli ölüm zulüm harabesi olmus türlü savas katliam bozgun vurgun isgal tecavüzlerinin kiskirtip kudurttugu C Balkanlar`dan Kafkaslar`a  talan tecavze ugramislarin ölümünü satin alacak insanlik feryat figan cildirislari kacar göcerken dünyanin diger dörtbiryanina,  Irak`ta , Yemen, de, Suriye`de, Libya`da ve gibi gibilerde , buh al ve agitlardan sag kalanlari MUTA evliligi adi altinda fuhusa furyaya günlük saatligin kadin kiz col cocuklari diri diri ölümün mahluklasmis zevki sefanin tipki SLAM sehirli kenara itilmislerin keder ve kaderi miktarinca Sinek Avlayarak avunup sabretmeyi örgürleyen ve ögütleyenlerin keyfine ve Vampir istahina,devre mülklügün alim gücü düsük Esir Pazarlikli satisina sunulmakta..

 

Seyfi Karaca…….Eylül / 22

( Tirigonometrik Peysaj Ve Pasaj başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 29.09.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.