Sisi…kiz kardesleri ona daha cilvelisinden cazibe uyandirsin diye, gercek ismi Elisabeth`i unutturacak derecede adlandirip cagirinca, Habsburg Hanedani Soylu`lugu`nun en uzak bileseni olarak Imparator Ferdinand`in yan dekoruna Avusturya- Maceristan Imparotoricesi oluvermis.

 

Fakat daglar tepeler acik hava diyarinin cocuklugunu serbest gönüller kizi olarak yasayip büyüyen Sisi, Saray icinde dogma büyüme kafesler kusu tabiatsizligiyla yetismedigi icin Monarsi idaresinin hep cahili hep idaresiz yetkisi sayilarak sinif yoklamasinin disina itilip ardindan fiskoslar cingil budaklandirilmis. Paris kazasinda herseyi sineye cekerek pasif cercevede ölen Ingiliz Diana`nin aksine Sisi, -tipki Altmisekizlerin ruhunu fitilleyen tam gün batimina dogru aklindaki dizginlenemez esnleri kovalayan Jony Casch gbi- icinde kendini tabut eden Saraylilik kasvetine baskaldiran asi damarla cocuklugunun ve genc kizliginin kaliba konulmaz günesini daglarini irmaklarini dogal insan iliskilerini dünya tabiatini aramis. Catlatip bogan mengeneden her firsatta hep icindeki yangini sönmeyen atese ve kendini saklayan uzaklara kacmis. Her defasinda duygu düsüncelerini seren serpe yasayacagi ve Hektor`u Troya`da yenen Yunanli kendi bildiginden basaya gerekirse hersei karsisina alan mitoloji kahramani ASCHiL`e tutulup vurulmus. Bu yüzden Korfu`kiyilarinin denize sifir kaya yamaclarina kimselerin bilmedigi ASKIN hayalini yasamaya imparatorlugun yasadigi tüm dagilip parcalanma sorunlarina karsin ASCHiL`in heykelleriyle süslü gösterisli saray yavrusu yaptirmis. Bu arada intihar eden oglu Leopold`ün ölümünü `yarab ne olursun onu benim hatirim icin yeniden dirilt ` yalvar yakarislari bosa cikar cikmaz, zar zor biten saray yavrusu ilk ziyaretiyle hemen anlamis ki, dayatma ve zorla gerceklesen her hayal  aslinda görülebilecek cehennemin ve düs kirikliginin ta kendisiymis..

 

Ve orayi orda birakarak tüm ömrünü ülkeden ülkeye gezip tozmaya veren sisi, hic bir yerde doyurup kandiramadigi mutluluk sancisini yalnizca kendi icinde besleyen siirlerin sonsuzlugu olarak bilip anladiginda tam, Isvicrenin GENF( Leman ) gölü sahil kenarini gezinirken Italya -Avusturya savaslari sirasinda kini ve öfkesi icinde kalan bir Anarsist`in zehirli enjekte ignesi suikastiyle hayati orada bir yerde devrilip son bulmus.

Hiclik, icinde hic birsey olarak herseye sahip olmak celiski ve sapkinlik temelinde , `altta kalanin kökü kurusun, üste cikanin hükmü soyu feristahi fermani yürüsün `anlayisini kisaca özetleyerek, hizli dönüsümler geciren zamana yetisemedigi icin kendini her sekil bagimliliga dürtüye ruhsuzluga ve cilginliga teslim etmis yasam akintilarini sifir noktasindan sürükleyip götüren veya getiren en son tarihsel seyirler kertesinde GLOBAL SENTEZLi tüm dünyaya bölüstürüp yayip yerlesik düzen haline getiren fikrin ana yakit ve besin kaynagi, isigin egilip bükülebilen dalgalanmalari oldugunu, egilip bükülen isigin dalga boy ve frekanslarina göre yasanan zaman kavraminin ve varolan cesitliligin GÖRECELi oldugunu, Paralel Evrenler`i ve kendine hapsettigi uzay derinligindeki tüm bosluklari hiclikleri ve herseyi yutup sindiren  Kara Deligi, isik kaynagi olmazsa hayatin ve evrenin mümkün olamayacagini, bilip görüp taniyip ögrendikce  `tanri öldü, kim kimi yikar devirirse kullarinin her hakkini tecavüz etmeye layik tanri odur `noktasina saplanip kaldi okuma yazmayi  elden gönülde birakip her türlü ilgi duygu bilgi beceri ve alakayi MAGAZiN Kültürü`nün kiskirtip kodladigi dürtüler bagimliligi yüzünden kitapsiz deftersizligin servet sermayesi haline gelmis insanlik.

 

 Eski uygarliklar kralliklar ve imparatorluklar her ne kadar bugünü tasiyamayacak kadar ilkel dayatma otoritesinin SOY hanedanina göre birbirinin isminden türeyip cogalmayi öncelikli ve önemli kildilarsa da ( ingiltere kraliginin onlarca Georg`u, James`i, Henri`si, Wiliam`i Charles`i ve Osmanli `nin yine pek cok Mehmed`i,  Osman`i, Süleyman `i.. oldugu gibi ) topraga bagli ve insan gücünün herseye kol kanat oldugu Güc Üstünlügünü dünya ve doga saatine ayar ederek diger bütün canli türlerinde oldugunun aynisiyla AIDIYET BAGLILIGI temeli esasinda aslindan olan neslini sürdürmenin caba ve gayretini güttü.

 

Taa ki Nitche`nin TANRI ÖLDÜ akil fikir mantigi altinda yatan, hizli degisim dönüsüm caginda artik kayiplari ve yitikleriyle kendini kabullenmis cöl corak formatli insana yetismenin mümkün olmadigi; ve akip gitmeyi durduramamanin mahkemesiz insansiz yargisina varincaya kadar, HICBIRSEY icinde hic birseye inanmayarak HERSEYE sahip olma, akli fikri iradesi idragi tercih hakki ve ten ruhu olmayan bedeni robotlasmis, yani insanüstü insan yaratigina salt ve soyut TEKiL duygulari hormonlamanin hem resmi hem de alenen umumi ilaniydi.

Benligin hic bir duyum ve duyarlilik göstermeden hayvani dürtülerine kendi soyunu ve kökünü dahi günce cikarlarina buyurup emretmeye bencillestigi gibi. Aslinda benligin insan kisiliginde ilk ve son alfabesi olmasina ragmen akli fikri vicdani olmadiktan sonra her benligin arka pilan formatini dürtüler köleliginin önüne cikararak,  hayatin saglikli kanina girmis öldürücü virüse dönüsür

 

Sevgi de öyle dir. Saygi da öyledir. Güven de öyledir. Asli esasi olmayan arkadaslik dostluk da öyledir. Sadece ve tek damara köreltilip daraltilmis endüstri ürünü olmanin ismini aldigiyla kalmaya soyut, yapay, simgesel, bicimsl ve yüzeyselleriyle elle tutulur gözle görülür insan akli ve kalbiyle yasanan akli fikri inanci güveni sorumlulugu cesareti sorgulamasi bilgisi ilgisi özgürlügü samimiyeti fedakarligi  tavri durusu emegi özverisi hüneri deneyimi kazanimi gibi gibi sayisiz degerler bütünüyle dolup donanmadiktan sonra, her zalim zulüm baski siddet nefret saldiri kusatma kisitlama veya tecavüzüne karsi öfkesi tepkisi haysiyeti ve hassasiyeti olmaksizin alabildigne ve ha bire karsiliksiz SEVGi, edilen zulmün kaynagini beslemekten öte hic bir deger önem ve anlam ifade etmeyip, tam tersine etkiyle Sevgi etiketi altinda insanligi katletmenin zehir zikim girisimciliginin  agazinsel medyatik ürünü olmaya reklam verecektir.

 

Bu yüzden bu ve gibi hallerden dolayi, insan sevgisinin soyunu ve aidiyetini bitirip tüketen magazin bagimliliginda kendi eline yapismis dolanmis yapay zekayi güclendirici ve yapanlari tanrisi bilip HICLIK ICINDE HICBIRSEYE tapinan; fakat hiclik icinde herkese ve herseye erisip ulasip buyurup hükmetmeye yarisip bogusal güdümlü -bagimliligiyla, ölü cocuklugunu ölü nesillere aktarmakla kodlanmis kalabaliklarin aslinda SEVGi etiketi altinda herseyine müdahil engel yahut saldirgan olduklarinin anne babalari olarak, tüketim piyasasinin icat ettii beklentiler ve begenier üzre sucun cinayetin büyügünü yorar islerler.

 

Kimi mistik ve tasavvufi yaklasimlarin herseyin yerine kendini tanrilastiran bencillikten siyrilip her varlikta kendini bulan Hiclik`le ilgisi alakasi olmayan…

 

Bu bakimdan  kisir döngüsü hic degismeyen, hangi yasa gelirse gelsin hayatin öne koydugu hicbir sorununun üstesinden gelemeyen, dogdugu kundaklarda öldürülen, Hiclik icinde zavalli yitik kayip beceriksiz bilgisiz rehin tutsak sarsildigi sürünmelere hic bir sorgulamasi iradesi olmadan kulluk kölelige savrulan; ve hep kendi aralarindaki suni gündemler catismasina siddet dövüs kavga fitne kin garez bölümlerine hücrelenmis ayrilmis bozulmus tiklim tiklim odaklasmanin yalnizini ve yabancisin yasayip yasatmakla mecbur ve mahkum, parlak gösterisli son modellerin kiyamet kovalayicisi olur cikar insanlik.

 

Neticede..:

Ilgili bilgili sahibi muhatabinca calisir gercek deger bütünlügünde ve samimiyetinde isletilir olmadiktan sonra her Bilgi, kullanici istismarciligin tarafini tutan egri terazilerin faydasina icerigi bosaltilmis dil yol yöntem aksan ve rehberligin hizmet etttikce yipranip asinan cöplük birikintisine dönüsür.

 

Seyfi Karaca……..Ekim / 22

( Öteden Beri Devri Dünya başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 1.10.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.