Sevgi devletini kurup ask kalbinde yasamaya hevesli arzulu her yönelis ve kimildayislari gözetleyip baskilayan kendine formatlama buyurganligi ve müdahaleciligi, dünyasina dogan her kesfetme gönüllüsünün sevkini kirar, cesaretini yildirir, egilimini caydirir, istegini köreltir, arzusunu söndürür, moralini bozar, sevincini küstürür, cazibesini bezdirir, cabasini sindirir, gayretini yorar, azmini cürütür ve dogal gelisimli denge düzenini  drmadagin ederek bir daha kolay kolay kendini toparlayamayacagi kendini sucluluk ve ise yaramazlik kramsarliklariyla örtüp kaplayan dipsiz derinlere düsmüslügün sesini solugunu hayalni yolunu yönünü sasirip sapitacak sekilde kendini ice dönük saklanislara kapatip kilitleyerek, kapandigi yerden hic bir özgür iradeli ve yetkin akli hayali dirayeti anlayisi algiyi özgürlügü sözü yaziyi hukuku hakki ilgiyi bilgiyi özgüveni sanati ve edebiyati bilip bulup anlayarak tasimaya ve yasamaya kendini asla yeterli ve layik görmeyecektir.
 
Cünkü insanlik adina dayanak siginak korunak güven ve özgüven gibilerle kendisiyle her an her konuda anlasip yüzlesebilen hak hukuk özgürlük vicdan gibilerle akil fikir yürütebilmenin ilgisi ve itibarina temel olan sey, hic kuskusuz ve tartismasiz deneyimli birikimli donanimliligin yetismis büyümüs karaktere sahip kisiligi ve kimligi olmasi zorunlulugudur.
 
Kisilik ve kimliklerse, kesinlikle sabah baska, aksam baska, ikindileyin baska, öglende baska,  bayramda baska, yolculukta baska, gözlüklü baska, okulda baska, ofiste baska, kütüphanede baska, evde baska, komsuda baska, dagda baska, tuvalette baska, tünelde baska , pasajda baska, yalnizken baska,  mecliste baska, uyurken baska, gezip tozarken baska ; don lastigi yahut calkanti gargarasi degildir.
 
Piyngo bileti degildir, rahatlama küveti degildir, tatmin etme kumbarasi degildir, süs boncugu degildir, atlet kilot aksesuari degildir, düz zincir degildir, yan fermuar degildir, tampon kirikosu degildir, cam bardak degildir, el kol cantasi degildir, makyaj kutus degildir, erotik malzemesi degildir, hortum borusu degildir, fotokopya boyasi degidir, jilet takimi degildir, tenefüs düdügü deildir, kapi kolu degildir, meyhane diregi degildir, kule feneri dgildir, istek repertuari degildir, yazisma sözlesmesi degildir, liman hurdasi degildir, tezgah terazisi degildir kimlik ve karakter sahipliligi namina etkin ve yetkin her degerler dengesinde olmasi gereken kisilikler.
 
Tezgah demisken hazir…:
 
Kaygiyi korkuyu karanligi bilinmez belirsizliklerle bogup bunaltarak, köktencilige köpürtülüp kiskirtilan hicligin zindaninda biriktirip baglayan insan hezimeti yogunlugunun her sekil acmaz cikmazina acziyet zircirleriyle siddete karmsarliga endiseye eziyete öfkeye nefrete ayrismaya gecimsizlige huzursuzluga kargasaya sefalete yolsuzluga vurguna soyguna talana istismara gericilige ve ihmallere aldanmis tikanmis kanmis toplumsal cöküsü ve sorunlar sarmalini nasil neyle care olunur derman bulunur ilgisi ve itibarinda ilim irfan sanat kültür dil ekonomi egitim yol yöntem yordam duygu düsünce akil fikir yahut edebiyata degil de, aciyla terbiyesi verilip beslenmis üzüntüyü dayatip kederi yoran kim kimi ne büyüklükte bozar dagitir ve aglatirligin afyon kalitesi narkoz seansi ve morfin miktari niteligindeki herkesin birbirini kopyalandigindan özendirip klonladigi kim kime ve neye ne kadar benzeyip benzemediginin sekilsel ve bicimsel KATALOG seckisine göre kurgu asilayip kalip kiskirtan aglatip sizlatmalarla terbiyesi verilmis uyusup ayar olmanin intihar molozunu yasayip tasimanin gayret güdümünde olmak, özgür kisi karakterinin özgüvenli kisiligini asla olusup gelisemedigi gibi büyüme ve gelisme ayaginin daha ilk ayak basamaginda emekleyip sürünen yasam boyu eksikligini bütün yoksunluguyla ücretini ödeyen fiyatlar karsiligi teshir edip gösteren tüketim piyasasi tezgahina mühürlenip etiketlenir insan.
 
Cünkü hic bir eder degeri, onurlu özgür ve özgün kazanimi olmadigi halde `sen herkeslerden iyisin zekisi kibarsin zarifsin güzelsin ` köpürtmeli sahte soyut ve samimiyetsiz mübalalar, her abarttigi ödüllü armaganli kurdele kesmeleri yahut yildiz takmalariyla birlikte,yapay sembolik imaj yahut ambalaj süslencelerine saplantili kopyalanmislari hic kimse olarak mükemmellik hastaligiyla öle üzüle taklit bunagi olmaktan kurtulamayan kurgu denegi secilip kurban edilen kisinin kendini asla aradigi dünya yoklugunda erisip bulamayacagi kokusmus cürümüslügün düskünlük muhtacina tikayip tarumar eder.
Bu yüzden de topraktan tezgaha, ana rahminden mezar tasina heryer, hersey ve herkes bu olumsuzluklar silsilesiyle halkalanmis baglanmis samimiyetsiz sahtekarligin aglattikca üzen, üzdükce bozan,bozdukca acizlestirip  zavallilastiran, zavallilastirdikca diledigi gibi ezen soyan sömüren taciz ve tecavüzlerin suistismarini harcayip tüketmeye zorlayiciligin serbest piyasaci Neo Liberalligi basina buyruk keyfiyetin haramisini tanrilastirarak devridaime düzen devran olur.
 
Ki,  oradaki hormonla dogumu gerceklesen hersey, topragindan tezgahina kisiligi ve kimligi olmamaya NAYLONLASMIS;  ve aciyi yasadikca kaniksayan sartlanmisligin duyarsizliklarla   hissetmemeye sogumus ve sogulmuslugun özden kopuk, dilden halden inanctan itibardan damardan kökten özgürlükten kültürden ve özgür iradeden yozunmus kesilmis, siddet olsun gerilim olsun mutsuzluk olsun ölümden beter zulüm olsun- cikar önceliginden baska hic bir insan degerliligini umursamayan – her cesit felakete adresi tayin ve talip, hormonla beslenip büyüdügü hiper-süper sapmalar bagimliligiyla düsünür davranir, Bu bakimdan da topraginda daha tegahina düsmeden, saygin hic bir deger ölcü ve tartisi olmayan hersey carcabucak cürür ve ölür.  
Özgür birakilmayan her hata kusur yanlis deneyimlemeerle gelisip büyümenin akil fikir mantik dogrusunu cikarimlamayi dünya üstünde ayak basacak yer birakmamazcasina mükemmel ve kusursuzluk kostümleri altinda ürkütüp korkutup tedirgin kendine ulasip davranamamanin durumu dengesi bozuk ; kisiligi karakteri her muhanet muhtacina aciz ve silik trajedilerini ve travmalarini bunaltip bogarak; sürekli kann kaybeden duygu düsünce hayal merak ilgi heves istek haz arzu sevinci ve  kendi dogal kisiliginde bilip buldukca becerisi dagarcigi yetenegi bilgisi mutlulugu artiran yönünü yolunu daha olusmadan terkederek..
Kendini duyurup izah ve ifade etme serbestisinden yoksun, cevresi hapseden ve esir alan korku karanlik acizlik ve caresizlik duvarlariyla örülü mahkumlugun klip ve kalip cercevesi  icinde dogurup ölmeyi zorlayan yapay düzenekli  bitkisel hayata kapali giseler gösteris ve görselleriyle muntazam markalasmanin katmanlari altindaki kayboluslardan kendini taniyip tasiyacak ve yasatacak olan ilgi iletisim duyarlilik bilgi cesaret ses yol yön yordam becerisini bulup gelistirmesi kesinlikle mümkün degildir,  giris cikisi serbest bitkisel hayatin yazilimina ve yazgisina kul kölesi olan insan. Bu yüzden de tanimadigi ve tasiyamayacagi degerler kendine herseyden daha cok yabanci uzak yük engel ve anlamsiz luzumsuzluklarmis gibi gelecetir.
 
Cünkü sanat edebiyat yazi söz ve dil gönül isidir. Gönül isiyle yapilan her incelik naziklise seckisini en duyarli damarlardan söküp toplayip ask ve sebgi kabinda demledigi icin hoyrak egip bükmelere dayanamaz en ufak üstenci asagilayan kücümseyen hor ve kaba davranisla parcalanir kirilir.
 
Insanlik tarihinde ve dünya düzleminde neredeyse her inancin harfiyyen benzesmese de bir ÖTE DÜNYASI vardir. Bu dünya hayatini kücük sinavlar dolusu esik ve asamalardan gecme kabulünde, ne kadar burdan talepkar olmamaya ve tüm zorluklari artirarak yüklenen dertlere belalara cözümsüz sorunlar halinde dügümlenip yumaklanmanin acili agitli bedeliyle feragat edilirse öbür tarafta sonsuzluk carpanlariyla ödüllenip mükafatlanacagina dair üc asagi bes yukari bütün dinler ( eski totem ve samanlar da dahil ) ölüme kendini soyutlayip adanmis kul kurbanligi dillendirir. Hatta öyle ki, bazilarinda yeryüzündeki siyasal sosyal ve kültürel otorite sahibinin yer yüzünde olmayan yüce kudretli TANRISAL gücün her hakkini sinnirsiz kullanma yetkisiyle donatilmis hüküm temsilcisi olarak inanilip tapinildigi sebebiyle inananlari korkunun kabusun karanligin bilinmezin caresizlik zavallisi kilarak, olasi ertelenmesi halinde dünyanin ve insanligin topyekün telef olacagi tezgahinda olabildigince genc diri sucsuz günahsizlarini kesip dograyip  ( Mayalar, Aztekler ve hatta insanligin sucu günahini ödesmeye kendini feda etti denilen Hristiyanligin Eski Yeni Ahitleri bile ) kurban eden tarihi süreclerin kani altina imza attilar
 
Cünkü bu dünyadan yudum yudum damla damla yasarken daja tüm ihtiyaclarini haramiye vurguncuya soyguncuya sömürücüye keyfi riza ve minnetine havale ederek, vazgecip öbür dünyayi vadetmelerin tezgahina kanmak; ve bunu sekilsel örtülerle baglayip bina etmek, her talan taciz furya gösteris hirs tamah sevgisizlik bencillik hile dolap dümen sahtekarlik dubara dalavere alavere yanlisin talibi oldugu istismarciligi kurar ve kurumsallastirir. Her acik ciplak görünüslü olan ilerici demokrat aydin bilgin egitimli sanatkar uzman ehil becerikli kisilik ve kimligin sahibi olmadigi gibi, her haram hirsizlik yolsuzluk acimasizlik hukuksuzluk haksizlik yapip eden TEZGAH kovalayicisi örtülü kapalilik da, benzedigine imrenen modalik modeliyle kulplanip süslenmekten baska inanc ve kültür sahibi degildir.
 
Bu bakimdan üretmeden lüks tüketimi dayatan Neo Liberal Serbest  Pazar Piyasaci`si Bop, yillar yilliginda kokustukca cürüyen, cürüdükce cöken, cöktükce TÜRBAN ISTISMARCILIGI en basta olmak üzere yapay günlüklre sahte gündemler sallayip silkeleyerek, dayattigi korku kabus siddet nefret karanlik belirsizlik bilinmezlik deposuna güdümlü bagimli insan yiginlarini kutuplastirarak ayrismis bölünmüs hir gürlere biriktirip toplayan; sefalet yoksulluk yolsuzluklar silsilesi  bandindaki AVEME`lerle dolup bosalmanin  Carpik Sehirlesme rantiyesini sürekli ve kalici kilmakta.
 
Bundan da en cok, soyut  bicimselligi acik veya kapali moda modellemesinden terzilenip tezgahlanan; ve es kosutlu olrak yasamsal önemselligin düzeni dengesi haydut haramiller rantiyesi ugruna kul kurban edilerek gözden gündemden düsürülüp saklanmaya kimlik ve kisilik kostümü olarak soyundurulan veya giydirilen , carki cevrimi bozuk düzenegin ACiZLiK Cahillik müessesesi olarak kurgulayip yönetenlerine ve yönlendirenlerine serveti sermayesi hic tükenmeyen ACILIMLAR  ganimetidir.
 
Sag sol , ilerici gerici, aydin yobaz, herkes bu dipsiz kuyunun kendince bahanesi olan büyük ödüllere kücük hayatlrini kurban ederek  karanlik tüketenler müsterisidir. Siyaset, reklamcilar, tarikat, mafya, medya, banka, borsa, holding tefeci tacizci ve tecavüzcüleriye, her kesimin kendi tarafini salaga yatirarak, afyonlanmis kalabaliklari her türlü istismarlarla kullanip soyup sömürmeye en cok , kisir kabiz döngülerde dönüp dolanip ve bir daha yeniden en basa her firsatta faydalanir ve istifade edinir. Günceldeyse malum vaka , vasat yekun..!
 
Seyfi Karaca……..Ekim / 22
( Tezgahtaki Turbonaj başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 11.10.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.