Makale / Güncel Makaleler

Eklenme Tarihi : 16.10.2022
Okunma Sayısı : 397
Yorum Sayısı : 7
HER MADEN FACİASINDA BUNCA İNSANIMIZIN ÖLMESİNİN MÜSEBBİBİ KİMDİR?

Bir dönem Halep'te kadılık yaptığın rivayet edilen Karakuşî nam kadı, bir gün bir fırının önünden geçerken içeride tepsi içinde nar gibi kızarmış bir ördek görür ve '' Ben bunun alıyorum.'' deyip alır. Fırıncının tabii ki ‘’ O ördek bir vatandaşa ait. Alamazsın.’’ Deme ihtimali yoktur.

Bundan sonrasını yazıyı uzatmadan şöyle anlatalım:

Karakuşî Kadı, karşısındaki bir grup insana baktıktan sonra sırayla söz hakkı verir. ''Sen söyle bakalım şikayetin nedir?''

Ördeğin sahibi '' Kadı efendi. Ben bu fırıncıya kızartması için bir ördek verdim ama almaya gittiğimde ''senin ördek uçtu.'' dedi ördeğimi vermedi.''

Kadı önündeki bir kitabı adama göstermiş

'' Bak burada ördek için tayyar yani uçucu yazıyor. Ördek uçan bir hayvan olduğuna göre fırıncı haklı onun suçu yok.''

Sonra karşısındaki Hıristiyan'a sormuş: ''Senin şikayetin ne?''

Hıristiyan: ''Efendim, fırıncıyla ördek sahibi münakaşa ederken araya girdim. Fırın küreğinin sapı gözüme geldi, gözüm kör oldu.''

Kadı yine kitabına bakmış ve hükmü vermiş:

'' Kitaba göre her kim ki bir Gayrımüslim'in iki gözünü çıkarırsa o Müslim'in bir gözü çıkarıla' diyor. Öteki gözünün de çıkarılmasına razıysan davalının bir gözünü çıkartırım.''

Hıristiyan ''İstemem muhterem kadı efendi.'' deyince o dava da düşmüş. Derken kala kala iki kişi kalmış kadının huzurunda. Kadı sormuş onlardan birine.

''Senin derdin nedir?''

''Kadı efendi bunlar kavga ederken ördeğin sahibi korkup kaçmaya başladı. Kaçarken de benim hamile karıma çarptı ve yere yuvarladı. Karım çocuk düşürdü.''

Kadı bir daha bakmış kitaplarına ve hükmü vermiş.

'' Sen şimdi karını bu adama vereceksin ve adam senin düşen çocuğun yerine karının karnına yeni bir çocuk yerleştirecek. Tamam mı?

Tabii ki o adam da davasından vaz geçmiş.

Kadı son adama dönmüş.

'' Senin derdin ne idi bre adem?''

Adam ellerini ovuşturmuş. '' Sayenizde ne derdimiz olabilir ki kadı efendi? Ben ''Adaletinizle bin yaşayın.'' Demek için gelmiştim.

*********************

Evet...Dün yine milletçe yüreklerimiz yandı.

Amasra'daki maden ocağında meydana gelen grizu patlamasında bu yazıyı yazdığım an itibariyle ( 15 Ekim 2022 saat 12.17) 40 vatandaşımız şehit oldu.

Evet, bugün yastayız.

Şiirlerle, yazılarla, sosyal medya mesajlarıyla üzüntü ve taziyelerimizi dile getiriyoruz.

Bu üzüntümüz yarın da sürer herhalde.

Öbür gün? Belki

Daha öbür gün? Konuşulmaz

Daha da daha öbür günler? Unutulur gider, daha önce unuttuklarımız gibi.

Ara sıra hatırlanıp konuşulan ise her zaman olduğu gibi ölenleri kimin öldürdüğüdür.

Fıtrat'dır katil....

Yani bu işin fıtratında ölüm olduğu için ölmüştür bunca insan. Başka da kimsenin suçu yoktur. O halde çok da konuşmaya gerek yoktur. Ölenlere rahmet ve Fatiha, kalanlara başsağlığı...Başka ne yapılabilir ki?

Kaderdir katil...

Kaderi yaratan Allah olduğuna göre, ölen insanları Allah öldürmüştür. Onlarca çocuğu öksüz bırakan bizzat Allah'ın kendisidir. Ortada bir suç varsa Allah'ındır. İyi de Allah'tan hesap sorulmaz ki. Neticede Allah vermiş Allah almıştır. Ne şekilde alacağına kim ne karışır ki? Nasıl karışabilir ki?

Grizu denen gazdır katil...

Öncelikle bu grizuya karşı çok sert önlemler alınmalıdır. İdam cezası derhal yürürlüğe konulup bu namussuz şerefsiz grizu derhal idam edilmelidir. Nerede bir grizu görülürse sorgusuz sualsiz vurulmalıdır. En azından şiddetle ve nefretle kınanmalıdır.

Patronlardır katil....

Ceplerinden para çıkacak diye gerekli önlemleri almazlar...
Ama yok... Onlar olamaz. Öyle olsaydı yüce adaletimiz hepsine öyle bir ceza verirdi ki Soma faciasından sonra bu ülkede bir daha maden faciası yaşanmazdı.

Hükumettir katil...

O da olamaz. Görmez misiniz her patlamadan sonra en kısa zamanda olay yerine ulaşırlar. Yaralılar için ambulans helikopterler kaldırırlar. Her olaydan sonra en az üç savcı görevlendirirler olayı soruşturmak için. Yani ''Ba'de Harabül Basra'' ( Basra harap olduktan sonra ) ne yapılması gerekiyorsa hepsini yaparlar. Daha ne yapsınlar ki?

Eee o zaman katil kim? Kimin yüzünden ölüyor bizim bunca maden işçimiz?

Hemen söyleyeyim: Katil 193 sene önce aşağı yukarı bu günlerde ( 8 Kasım 1829 ) kömürü bulan Uzun Mehmet'tir. O kömürü bulmasaydı bugün bu acıları hiç yaşamayacaktık.

************

Yazımın başındaki fıkrayı niçin anlattığımı sanırım anlamayan kalmamıştır.

***********

Döndük Dolaştık aynı noktaya geldik yine değil mi?

ÖLENLERE RAHMET, KEDERLİ AİLELERİNE BAŞ SAĞLIĞI VE SABIR, KALANLARA SAĞLIK VE SIHHATLER DİLİYORUM. MİLLETÇE BAŞIMIZ SAĞOLSUN
( Her Maden Faciasında Bunca İnsanımızın Ölmesinin Müsebbibi Kimdir? başlıklı yazı Sami Biber tarafından 16.10.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.