KİTAP  GÜNLERİNİN ARDINDAN

 

Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

 

              Saygıdeğer okurlarım, bugünkü köşemde etkinliklerden notlar sunacağım. Yazımı Şahinbey Belediye Başkanımız başta olmak üzere, herkesin okumasını istiyorum.

            Eski Şehitkamil Milli Eğittim İlçe  Müdürümüz ve bir çok değerli devlet adamı ve hukukçu yetiştiren, Özel  Seçkin Kolejinin kurucusu İbrahim Kaçıran Hocamız, Şahinbey Belediyesinin açmış olduğu  kitap fuarındaki,  Gaziantepli Yazarlar Stadına teşrif buyurdular, stadımızı renklendirdiler. 13 Ekim 2022 tarihinde, saat 11.30 da Gaziantepli yazarlar ile kısa bir toplantı yapıp, sohbet ettikten sonra, bütün yazarlarımızdan birer adet kitap  aldı. Kitap günlerinin son günü 16 Ekim 2022 Saat 12,30 da telefonum çaldı. Arayan Severoğlu İnşaattan, Gazi şehrimizin kültür ve sanat adamlarına sürekli destek olan, Bekir Sıtkı Severoğlu “Ahmet Abi kitap fuarına ziyaretine geliyorum. Yarım saat sonra yanındayım” dedi ve geldi. Gaziantepli şair ve yazarların hepsinden kitap alarak, stadımızı renklendirdiler. İbrahim Kaçıran ile Bekir Sıtkı  Severoğlu Gaziantepli şair ve yazarlarımıza manevi güç verdiler. Sağ olsunlar.

       Bana, Sivas Valisi iken, SİYŞAD Başkanı Bekir Alim Adına plaket veren Gaziantep Valisi, Sayın Davut Gül’ü, kitap fuarındaki söyleşi salonuna girerken gördüm. Her ne hikmet ise, fuar alanından çıkarken de olsa, bizlere uğrayıp da bir selam verip, bir merhaba demedi.  

       Gaziantep mebuslarından  kitap fuarına hiç  bir kimse uğramadı. Şayet uğrasalar da, hiç birisi  kitap alma talebinde bulunmazlar. Bundan önceki, Büyükşehir Belediye Başkanımız Fatma Şahin’in açmış olduğu Orta Doğu kitap fuarına gelen Gaziantep İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Yasin Tepe’yi buradan selamlıyorum. Kitap fuarına  geldiğinde Gaziantepli Şair ve Yazarların, hepsinden birer adet kitap aldı. Kendisine ısrarla her ne kadar kitaplarımızı hediye etmek istedikse, kabul etmeyip, kitaplarımıza ücret ödedi. Kendisine burada Gaziantepli yazarlar adına, teşekkür ediyorum. Kitap Fuarına ben, Öner Çağlar Alpaslan Kar, M. Yıldırım Katrancı, Neşe Cömert, Ahmet Demiray, Av. Abdulhadi Bay, Sariye Yüksel, Mehmet Baycan, Nurettin Beyaz,, Cahit Biner, Hüseyin Koçaslan,Tuğba İşlekoğlu, Mehmet Karakaş gibi, bir çok arkadaşlar ile beraber katıldık. İl dışından 24 isme rastladım. Söyleşiye çağrılan  isimlerin bazılarının ben çok önündeyim. İl dışına  imza gününe gitmiyorum ama Antalya, Sivas, Kayseri, Nevşehir, Kırşehir, Kozaklı, Adana, Ceyhan gibi bir çok yerlere davet edildim ve  plaketle taltif edildim. Hayatımı inceleseler, ben Rahmetli Aşık vesel’in bir başka benzeriyim. Görmeyen gözlerle okudum, yazdım. Eğer gözlerim görseydi, şimdi bir emekli generaldım. Askeri okulu gözden kaybettim. Okula gittim, kara tahtadaki yazıları hiç bir zaman göremedim. Tatar asıllı, Rus vatandaşı Prof Dr. Ramilya Yaralluna Yıldırım Hocamız,   kuşe kağıda hazırlamış olduğu 520 sayfalık (Fırattan Volgaya Medeniyetler Köprüsü) adlı bilimsel kitabında, bana 2 sayfa yer ayırmış. Ben Türk Dünyasında bilinen bir şairim. Ne yazık ki,  Şahinbey Belediyesi çalışanlarının benden haberleri yoktur,  söyleşiye beni çağırmıyorlar.

          Ben, kitap fuarında beni yalnız bırakmayıp, bizzat  şahsımı ziyaret eden, eğitimci, yazar, iş adamlarından Kasım Tosun,  İbrahim Kaçıran, Bekir Sıtkı Severoğlu, Reşit Güngör Kalkan, Ökkeş Dağlı, Mustafa Polat, Müslüm Bozgeyik gibi bir çok adlarını hatırlamadığım sevenlerime, teşekkür ediyorum selam sevgi ve saygılarımı sunuyorum.

       Yakacık (Zıranba) köyünden gelen genç akraba ve hemşehrilerime de, teşekkür ediyorum.       

        Her şeye rağmen,  bu  kitap fuarını açan Şahinbey Belediye Başkanımız,  Sayın Mehmet Tahmazoğluna,  kongre ve sanat merkezinde görev alan tüm belediye görevlilerine, polis memurlarına  teşekkür ediyorum, selam, sevgi ve saygılarımı  sunuyorum. İnşallah bundan sonrada bu güzel etkinlikler devam eder diyorum.

        

 

( Kitap Günlerinin Ardından başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 17.10.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.