Çok önemli bir memleket meselesini burada görüşlerinize sunmak artık, boynumuzun borcudur. Duyumlarımıza göre zaman zaman kabine toplantılarında bile gündeme geliyormuş, ''Bir taşla kaç kuş vurulur meselesi.'' Yaygın kanaat bir taş ile iki kuş vurulduğudur ancak kuş sayısı artarsa da sakın şaşırmayın. Bir taş ile iki kuşu vurmaya kalkarsanız, taşı öyle dengeli ve usturuplu atmalısınız ki taş bir kuştan sekip öbür kuşa da dokunmalı...


Tabi kuşlar bu durumdan hiç de memnun olmayacaklardır, nasıl memnun olsunlar ki arkadaşları bir taşla Hakkın rahmetine kavuşmuştur. Her ne kadar kuş beyinli de olsalar, arkadaşlarının arkasından onlarda gözyaşı dökerler, taşları atanlara da lanet okurlar.


Bir de çok önemli olan şu konu var ki her taş da her kuşu düşürmeye yetmiyor. Güvercinlere ya da serçelere atılan taşlar ile leyleklere veya kartallara atılan taşların saf dillilikle aynı büyüklükte olduğunu düşünmüyorsunuzdur, umarım... Hele de devekuşlarını filan taşla vurmaya kalkmayın, zaten onlara kimi zaman deve, kimi zamanda kuş muamelesi yapıyorlar, benden söylemesi...


Biz de böyle de başka başka ülkelerde nasıl acaba? Orada da mutlaka bir taşla iki kuş vuranlar oluyordur, bundan sonrada olacaktır. Bir de şunu düşünüyorum, bu iki rakamı, üç dört hatta beş de olabilir mi? Yok, canım artık dediğinizi duyar gibiyim. Ben de şimdiye kadar ''Ağabey ben bir taşla üç kuş hatta dört kuş vurdum.'' diye ortaya çıkanı hiç görmedim. Öyle bir şey olsa, sanırım bu adam Guiness Rekorlar Kitabına bile girer...


Bizim çocukluğumuzda, bir çok arkadaşım elinde sapanla dallarda serçeleri güvercinleri avlarlardı, bende üzüntüden ve de bir şey yapamamaktan kahrolurdum, yazık edelerdi o güzelim canlılara, ama hiç bir taşla iki kuş vurduklarına şahit olmadım desem yeridir.


Bir taşla bir kuş vuran arkadaşlara sesleniyorum buradan. Arkadaşlar kuşlara ilişmeyin, kuşlarda Allah'ın en güzel varlıklarından, tabi iki kuş vuran, vurmaya kalkanlara da bu uyarımız aynı zamanda... Bırakın kuşlarda yuva kursunlar, güvercinler, serçeler, çifte kumrular, onlarda hayatın tadını çıkarsın, zaten öleceklerini de bilmiyorlar, çocukları, torunları olsun. İlişmeyin kuşlara, ilişmeyin hayatlarına...

( Bir Taşla Kaç Kuş Vurulur başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 26.10.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.