Hayatın tiyatro düzeninden ilerliyoruz işte. Artık sadece yazar değilim; bu yokluk ve yalnızlıkta büyük bir oyuncuyum. Hiç sevmemiş, hiç düşünmemiş, hiç merak etmemiş bir karakteri canlandırıyorum. İlgilenmiyorum güya, nasıl olduğunu merak etmiyorum. Bir tiradım bile yok. Cümleler yerle yeksan bir sahnenin kamera arkası sensizliği...

 

Acı çekmiyorum, çok mutluyum mesela...

Yönetmenim ise aşk... Sahneye seni almıyor, almıyor ki gözlerimdeki sensizligi fark edip halime acıma.

Kalpsiz, hiç sevmemiş ve hiç aklının en güzel yeriyle kalbinin tek büyük köşesine seni koymamış birini canlandırıyorum.

Birazdan polis memuru gelip kelepçeyi takacak. Yalan ve kandırmacadan müebbet alacağım. Razıyı oynayacağım. Kalbinde müebbet alamadım neresi olursa oraya talibim diyeceğim.

Son sahnesinde ise nefretle bakıyor gibi yapacağım. Nefret... senden nefret edebilmek. Bir saniyenin o tek bir anında dahi mümkün olmayan...

Hiç özlemedim mesela. Hiç yoksun aklımda. Kalbimden çoktan gittin. Merak içerisinde değilim, acı bile çekmiyorum. Yakına almasınlar kamerayı, çekmesinler beni yakından. Görmesinler gözyaşlarımı.

Sen de bakma... Sen? Kalbinin iskambil kâğıtlarında sinek 2’li bile olamadım.

Bu bir rol değil, biliyorum. Sen beni hiç sevmedin. Hiçi alıp öpüp başıma koysam o bile seni sayıklar.

Beklemiyorum mesela. Sen ve bana gelmek... Mümkün mü? Kırmızı halı serilse ayakkabılarınla çiğneyip rengini simsiyah yaparsın. Bende nefret olamadı ama senden bana hiçbir şey olamaz.

Elimi ayağımı nereye koyacağımı bilemezdim, yönetmenin talimatı ile elim kalbime, ayağım seni sevmelere ama senin bunu hiç görmemelerine gidecekmiş. Peki, buna da tamam...

Bir de yönetmen şu kelimeleri bana yasakladı. “sevgilim, sevdiğim, sevdiceğim, bir ömür sevebileceğim...” acı biber sürer de dilime, bir daha hiçbir tiyatro sahnesinde rol vermezmiş. Bu da tamam...

Seyirci gibi görünüyorsun uzaktan. Gözlerinde anlamsız bir bakış, hiç görmediğim ve tanışmadığım... kızgın desek değil, acır gibi değil desem o da değil... seviyor hiç değil. Belki de nefret bunun adı.

Sevenin iki eli kanda dahi olsa geleceğini ezberlettiler, tiradımın en sersefil yanında suflem bu.

Sahneden iniyorum, başım yine sensizliğe çok ağrıyor. Ellerin yok ya, umurumda değil.

Gözlerin yok ya, umurumda değil.

Bir sevişin, bir gülüşün kısmet değil ya; umurumda değil.

Rolüm bu. Ben böylesi bir yalandan ekmek kazanıyorum.

Umurum umurunda değil ya, umurumun da umurunda değil mesela.

Seviyorum diyemez bu dil, sahneden atarlar.

Hem kim seni çok sevdi ki?

Yazarın kalemi dolarken, oyuncunun cebi doldu.

Yönetmenim; aşk! Çekimi durdurun.

Kahrolsun böylesi oyun!

Dilara AKSOY

 

( Oyuncu başlıklı yazı dilara aksoy tarafından 3.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.