"Yine aylardan kasım
Sanki sende kaldı bir yarım
Her nefesim her anım
Sanadır canım."

Bir zamanlara damgasını vurmuş Grup  Tual'in dillere dolanan bu şarkısını o  yıllarda bir başka dinlerdim şimdilerde bir başka dinliyorum.2006 yılında turizme başladığımda,bu şarkı tüm içkili mekanlarda çalınırdı.

Sayılı günler tez geçermiş,oysa biz saymadık ki  bu veda ayının gelmesini  acısıyla tatlısıyla  yoğun geçen bir sezonun sonuna daha geldik.Bazı oteller  personel gecesi adı altında millete  gaz vermeye  devam eder.
"Biz sizlerden çok memnun kaldık seneye  görüşmek üzere."

Evet,kasım ayı  veda ayıdır biz turizmciler için havalar serinler,yağmurlar başlar,müşteri düşer...Sonra  "müşteri yoksa  siz  bir hiçsiniz" dercesine müdürler olsun patronlar  olsun,öküzün altında  buzağı aramaya başlarlar.Aylardır senden verimli  hizmet  bekleyenler,fedakarlık  isteyenler şimdi ise ücretsiz izne çıkartırlar ya da askıya alırlar,insanlık anlamını yitirmiştir,bu hayat pahalılığında kimse yüzüne bakmaz artık,ne zamana kadar,mart sonu nisan başına kadar.Ne derler peki o zaman?

"Tesisimiz 12 ay açıktır ve tüm sosyal haklar  mevcuttur."

Kargalar  bile güler artık size.

Herkesin birer hayali  vardır sezon başı;

"Araba alacağım" der,alamaz.
"Borçlarımı kapatacağım",der,kapatamaz..
"Kışa  birikim yapacağım"der,yapamaz...

İntihar eden yok mu sanırsınız bu bölgelerde çok ama hiç  haberlerde yer verilmez,neden,bu bölgelerin imajı sarsılmasın diye.Cinayetler yok mu, uyuşturucu kullanan da satan da yok mu,fuhuş yok mu,hepsi var ama  diğer büyük şehirler gibi  bu tatil yöreleri pek  ön plana çıkartılmaz bu tip konularda.

Kiralarını nasıl ödeyecekler?
Elektrik,su,internet ve telefon faturalarını...
Çocuğu varsa onun  okul masrafları...
En kötüsü  banka kredilerini...




( Veda Ayı başlıklı yazı berberce tarafından 3.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.