Kral hem kendi otoritesini korumak hem de halkın düzenini sağlamak için  "Benim  buyruklarıma uyarsanız size cenneti vaat ediyorum."der.Tuhaf ve ilginç olan bu vaat,halk arasında yankı bulmuş ama demişler ki:"Biz huzurumuzun bozulmasını istemiyoruz,ne derse yapalım,nasıl olsa  işin sonunda cennet var."

Kral'ın keyfi yerindedir,halkını ikna etmiş olmanın gururunu yaşıyordur ve başlamış işe koyulmaya,ilk işi tımarhaneyi boşaltmak olmuş:"Kim kendini deli  zannediyorsa kalabilir,"demiş kimse kalmamış.
İkinci iş hapishaneyi boşaltmak olmuş:
"Kim kendini suçlu hissediyorsa kalabilir",demiş kimse kalmamış.
Üçüncü iş,hastaları taburcu etmiş ve "Kim kendini   hasta hissediyorsa kalabilir," demiş yine kimse kalmamış.

Derin  bir oh çekip;"Halkı eşitledim;suçlu yok,hasta yok,deli yok artık bu toplum top atsan da  dağılmaz"diye kibirlenmeye başlamış ancak  halk,memnun değildir onlara
"Sabredin,"demiş.

Ektikleri tarım ürünlerinin yarısından fazla vergi alıp;
"Vergi olmazsa millet olmaz,şükredin,"demiş.

Katiller ve delililerle beraber yaşamaktan çıldırma noktasına gelen  halka:" Bunları eğitin,"demiş.

Bu uygulamalar artık halkın canına tak etmiştir ve toplanıp Kral'ın huzuruna çıkarlar:
"Dayanacak gücümüz kalmadı 'sabredin'dedin sabrettik,'şükredin'dedin şükrettik,'eğitin'dedin eğittik fakat akıl verdikçe akılsız,değer verdikçe değersiz kaldık,bize bir çare bulun."

Kral,kendinden emin bir şekilde:
-Cenneti kazanmak kolay değil,der.

Halk hep bir ağızdan :
-Bize cenneti verin o zaman hakketmedik mi?diye sorunca Kral  gülümseyerek şöyle demiş:

-Daha ölmediniz ki....

( Cennet başlıklı yazı berberce tarafından 7.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.