ALKOLDAN  VE SİGARADAN   

SÖZ  EDİYORUM

 

Ahmet AYAZ

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 8/11/2022

 

       Bir türlü aklımdan atamadığım sigara kullanan hanımlardan, genç kızlarımızdan, genç kızanlarımızdan  söz  etmek istedim. Böyle konularda ne kadar yazdımsa, bir arpa boyu yol alamadım. Ama yine de yazmaya devam edeceğim.

       Cadde ve sokaklarımızda gül gibi genç kızlarımızın ağızlarında sigarayı görünce  üzülüyorum. Kadınlarımız, kızlarımız birer çiçeğe benzerler. Kadınlarımız, gül, reyhan, menekşe, kekik  kokmalılar. İçki, sigara değil. Eskiden hayat kadaınları sigara kullanırlardı. Erkekle ilişkide iken, sigara kokusundan rahatsız olmamak için. Ben burada kadınlarımızı kızlarımızı hayat kadınlarına benzetmek istemiyorum. Nihayetinde hayat kadınları da bir insandır, ve bizim bölünmez bir parçamızdırlar. Tek kelime ile insan sağlığına zararlıdır. Ben sigaraya 1965 yıllarında başladım, 1985 yılında içmeyeceğim dedim ve içmedim. Arkadaşlarımın hiç birisi, sigarayı bırakacağıma inanamadılar. Ama ben bırakacağım dedim ve şükürler olsun Allahıma , bıraktım. Hele alkol daha kötü ve tehlikedir. Alkolik olup intihar edenler var. Onları göz önünde tutup, düşünelim.

       Bir gün sahabeler  Hz Ömer, Hz Osman, Ebubekir, Hz. Ali bir araya geldiklerinde şöyle konuşuyorlar. Birisi diyor ki, bir çimene bir damla şarap düşse, oradaki çimenleri yiyen bir davarın etini yemem. Birisi diyor ki, oraya bir su kuyusu eşilse, ben o kuyunun suyundan içmem.  Bir diğeri ise, oraya bir camii yapılsa, ben o camii de namaz kılmam diye alkol hakkındaki düşüncelerini, böyle beyan ediyorlar. Sözü fazla uzatmak istemiyorum. Burada gençlerimize sesleniyorum. Sağlıklarını düşünerek, maddiyatlarını düşünerek, sigaradan uzak dursunlar. Rahmetli Adil Özbek Hocamız bir Cuma namazı hutbesinde demişti ki, “Devlet vatandaşlarımıza her ay bir sigara parası vergi vereceksiniz dese, vatandaşlar sokaklara dökülür. Ama her gün bir sigara parasını kibrit ile  yakıyorlar, üstelik de, sağlıklarını tehlikeye atıyorlar” demişti. Ben de burada aynısını söylüyorum  Lütfen aklımızı başımıza devşirelim diyorum, sevgili gençler.

 

( Alkoldan Ve Sigaradan Söz Ediyorum başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 8.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.