Şiir Okuruna Notlar 5 Raks şiiri Üzerine



Atilla İlhan ‘meraklısına notlar’ derdi.Ben bu yazıların ilhamını ondan aldım. Onun şiir kitaplarını okurken bu notları büyük bir zevkle, tekrar tekrar, büyük bir iştahla somururdum. Hoş onun şiirlerini de bir o kadar zevkle ve tekrar tekrar okumuşumdur. Özellikle bazı şiirlerini, hemen burada söyleyeyim bestelenen Mihrimah ve Sultan-ı Yegah şiirini. Raks şiirini’ Nazım Hikmet’ten ilhamla yazdım. Bir dergide görmüştüm,şimdi hatırlamıyorum. Çok hoşuma gitmişti. O’na nazire yaptım. Benim şiir hayatımda bazı şairlerin büyük etkisi vardır. Bunlardan biri Yahya Kemal’dir. Müstearımı basit bir akıl yürütmeyle ondan aldım. Necip Fazıl hiçbir zaman beni etki alanına çekmedi, çekemedi. Çünkü o kendi şiirini kendi buldu, kendi tüketti. Benim asıl kaynağım Sezai Karakoç’tur. Onun Hızır’la Kırk Saat’i, Taha’nın Kitabı, Leyla İle Mecnun’u, Zamana Adanmış Sözler’i, Gül Muştusu; işte benim kaynaklarım. Yıllarca başucu kitabı yaptım onları. Yıllarca derslerde yanımda taşıdım onları. Onlardan şiirler okudum durdum öğrencilerime. Ahmet Haşim’i çok sevdim. Mukaddime, Bahçe, Tahattur, Merdiven. Bu ve benzeri şiirler onun şah eserleridir. Ayrıca Ölmek, Yol, O Belde şiirlerini de hiç yabana atmadım. Kişiliğini hiç tasvip etmesem de şairliğini inkar edemezdim. 




Ahmet Kemal


( Şiir Okuruna Notlar: 5 Raks Şiiri Üzerine başlıklı yazı EDİP GÜL tarafından 10.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.