Balistik Ateslemeli Babsi Grafiti Fenomen
Burdan bir yol gecti gitti dersin, bir yel esti, bir hayat dolusu hengame...ciceklerin kavlinde daglar, daglarin kalbinde esip gectigi yorgun rüzgarla bereber yüzyillar..Burdan insanlar geldi gecti dersin derelerden asagi bayirlardan yukari tekerler döndü dersin, yükler katarlandi devranlar kuruldu bozuldu yer sergisinde toprak ekin kenger ve kilim, hevenkler hegleriyle bir kel testi bir kulpsuz irbik bir hatirdan gönülden kaynamis demli sevinc, uctu gitti dersin gökyüzünü beraberinde götürerek kirlanginc, cay sekere karisti dersin yuduuum yudum ahbaptan evladan.. ....Seyfi.
 
Düsündügü gibi tutup kavrayip davranmak; sergiledigi durusun ardindaki  izlenimi, emegi, cabasi, deneyimi, cesareti, atilganligi, fedakarligi, inanci, özgür iradesi ve özgün kisiliginin varlik bildirimini ve karakteristik farkliligini hic bir bagimli güdümlülügün artik müsveddesi yahut buyurulmus igreti kulpu halkasi  kenari olmaksizin kendi adina etkinligini ve duyarliligini ortaya koyup yasatan insan onurunun ilgisine ve aidiyetine itibar eden degerdir. Ve bu degerin yalnizca ilgili kisiyle varolan;  hic bir kosulda emanetci öven veya yeren ricaya minnete söhrete imtiyaza ödünc verilip takas edilmesi mümkkün degildir.
Asla mümkün olmayani daha insan akli ve kalbine dogmadan  avlayip tavlayan siparislerle gösterisli kaliplara raptiyeleyip zimbalamayi zorlayarak duyguyu düsüneyi henüz yeserip tomurcuklandigi körpe kundagindayken histen hayalden damarlari sökülüp koparilan hevesi kursaginda bogumlanmis kalmis  kör damarlarda ve dilsiz duyarsiz süslü profil coraklarinda emri vakiligin kulu kölesi olmasi halindeyse, her boyadan renkli aksesuar bulasigina imrenmis özenmis; her kalem damlasindan toplayip disirdigi her harfinden belli litaratür fenomenligine sayisiz ödüllerle söhretlenmis; her fotografta kozmetik ve kostüm bagimliligina turbo dinamik sosyeteden laf söz calkalayip konusup vitrindeki kullanma vadesi bitinceye kadar sunumu ve dolumu pesine yapilmis piyasa sahiplerince tezgaha konulan yerel küresel ürün cesididir edebiyat sanat ve insan. Burdan sonra da geri dönüsü insanlik tarihi kadar eskiyi diriltip yitip kaybolmus tüm degerleriyle yeniden akla fikre vicdana özgürlüge güvene sevgiye saygiya hukuka hakka samimiyete sagliga huzura dile dagarciga sagiltmak kadar zor ve imkansiz; ve tüm sahsi cikarci yarisip kapisarak birbirine üstün gelmeyi kutsayanlarin kahrina kibrine terbiye edilerek soygun vurgun yagma yikimlarla derdin sorunun cirpindikca derinlesen  batakliginda korkuya baglnmis  ve karanliga siginmis savrulup gidisin kiyamet sürecleri ve sürüklenisleri yasanir.
 
Kelime bölüklerinden öznesi yüklemi ve sebepleyen tümleclerini cikardiktan sonra yazilan siir roman edebiyat sanati gibidir, hergün dokunmatik digital damarlardan begeneni artip cogalan hayranlik kütle ve kitlesiyle herseyi kendi profiline formatlayarak ve GLOBAL FENOMENi olmaya kendini adayip vitrinleyerek  ortaya sunulup sergilenen soyut sicilli ve pasif pilakali yanar döner defin.
 
Leonardo Da Vinci ve Van Gogh resimlerine -güya zehir zikkimda kaybolmus dünyayi CEVRE TEMiZLiGi adi altinda - sergilendikleri müzeleri ayakta uyutarak duvardaki cerceveyi öldürüp kendi kusnuklarini aktiflestiren etkisiz hale getirme kundakciligi eden serserilik gibi, insanligin kendi yalnizligi kadar uzak ve yabancilasarak biletli giseler ardinda unuttugu bir yerlerde kalmis duygunun düsüncenin ve sanatin canina okuyarak kendini söhretli kilmaktan baska ötesi ilerisi yoktu, tetikleyen sebeplerine pasif silik suskun kenardan kiyidan dikizleyip bakan; kücük kiyametlerin global dounuslu ve pilot projeli otantik ciban kanamasi güncelindeki Ukrayna- Rus savasinda kan revan hortlakliginda yerle bir olmus dünya hayatinin yikik duvarlarina gökten insan ölüleri yagarken cehennemn dibine cakilip kalmak üzere son parantezini takla dönerek geride kalanlara FENOMEN hüneri sergiledikten sonra, ortaligi toplayan kimliksiz aidiyetsiz sablonunu boyayip kacip kayboldu GRAFiTI söhret tüccari Babsi.
 
Cünkü Ukrayna- Rus savasi ekmegin suyun yasam kavgasi adina söz sahipliligi edip; hakki hukukuyla daha güzel, adil, ilgili, bilgili, saglikli, güvenli, özgür, saygin, kültürlü ve nice nice itibar ve degere insan yiginlarini sokaga döken sebepler ve sorunlar silsilesini cözmek yahut üstesinden gelmek icin insanla yola cikmis yürümüs diuyarli reflekslerin tepkisel reflekslerinden kaynakli degildi. Aksine, tüm GLOBAL soygun sömürü  yaratiklarinin dünya kuruldu kurulalidan beri kendi sahsi cikarindan baska hic bir yol kural kanun algi inanc fikir niyet arac ilgi odak madde mana tercih ve secenek tanimayan ; ve keyfinin kiyagina  zevkine buyurdugu herseyin tanri katinda yetkiyle bütün hirs ihtiras ve zorbligini kutsayarak itirazsiz kabulünü kosulsuz tüketime mecbur muhtac kilanlarin menfaat üstünlügü paylasim ganimeti  noktasinda duygusunu düsüncesini yitirmis GLOBOL FENEMEN gözdesi olma afyonuyla sefaletini ve sürgününü avutup oyalayan insanliga ortaklasa kurgulayip tedavüle koydugu yapay zeka cagina girisin kodes kilit kapisiydi.
 
Tam da bu baglam ve eksende , gidenlerde Terete `de, `Ücte Üc ` gibileri de yaristiran sunucunun özel konuguyken, Erzurum kentinde okudugu üniversiteye profosör olarak mezun ve mertebelerden birer ikiser yükselip egitimci meslegi yanisirasina, öykü Siir roman yazarliginda her oynattigi kalemi kendine hakkindan geldin, dili yaziyi dize getirmeyi basardin, basardikca da sec begen al ödüllerine doymadigi Nurullah Genc, saatlerce süren `Yollar Dönüse Gider` dedesi baglamindaki savas sürgünü ve  esaret yilligini belli ki özel tanitima ihtiyac duydugu, arada repertuardan isteyenlere :
„Semsiye kullanmayacagim/ YAGMURDA islanmak da güzel seymis….ben bir SAMANYOLU gezginiyim simdi“
Süslenceleri serpip ciseleerek, anlata anlata bitiremedigi programin konusu ve dedesi baglamindaki bsimi  dagitimi coktan yillar evvili yapilmis ROMAN diye adlandirdigi kitabini, -hep öyle olur ya - son dakka sürprizsiz finalde anlasildi ve ortaya cikti ki meger günce tüketim  piyasasi vazgecilmezlerinden olan ve MEDYA FENOMENCiLIGiNiN herseye kenardan bakarak yikilan ve bozulan gerek dünya gerek insana dair  hicbir nedenselligi nicini hakki haksizligi ne kaleminin ucuna ne duygu düsüncesinin zirnik damlasina bulastirmadan, yazdigi kitabin sinema filmi veya DiZi oyunu olmasi icin kurdugu bütün cevresi ve yetkisi saglam otoritelerden `ben seni yasamadan ölmeyecegim ` siirine dolaysiz ve direk muhatap bakip sponsor aranmaktaymis.
 
Orda RÜVEYDA siirini de arka fonda duranlarin isaretlenmis sorusunu cevaplar gibi yaparak ; sahsen tanidigi Sair Dilaver Cebeci`nin yazdigi bir siirden onun siirin eksik yerinin neresi oldugunu ondan nasil esinlendiyse Cebeci`nin siir kulpundan ve siparisinden tutunarak, televizyonda  satirlara düsenlerin ilk kez kelime anlamiyla beraber sirrini acikladiginin Cennet, Cehennem ve Araf bölümleri halinde aslinda ve esasinda Rüveyda `nin DANTE ilahi Komedya`sina bagli ve zincirli oldugunu ( siirin kabina sigmayan dünya capi büyüklügü ve GLOBAL FENOMENLiGi olduguu ) anlarta anlata bitiremedi.
Sizin oralarda hic mi kedi, hic degilse kedi bile yok sorasi gelen insanin..
Siirlerinde hep soyut yapay etliye sütlüye karismayan ilahi savruluslarin havalandirildigi; -tipki ÖZGÜN MüZiK solfejiyle sag yaparak düzde ucurumda yokusta sarampolde ayni melodi ve tüketim piyasasi ihtiyaci karsilayan  kaliplari yuvarlayarak GLOBAL FENOMENLiGE yildiz yagdirip ödüllü shretli poz ve profile doymak bilmeyen hat sanatiyla yazilmis nakkasli calgili tekzipli Musiki mekan ve makamina isim parlatmak gibi- DANTE`nin Idealizmine ne denli türübün taraftari oldugunu bildirip beyan etti kendine tahsis Terete saatlerinde Nurullah Genc.
 Yagmur, Hüznüm Ile Ülfeti, Hicran, Öpülürdü Alnimiz, Doganin Dogdugu, Yalnizsin, Kalbimin Mahuru, Ayin Güle Seranadi, Askim Isyandir Benim, Beyaz Bir Gül Acar Bagrinda, Benim Siirim, Kavusma, Gül Yine Hüzün, Beni Yakisana, Siyah Gözlerinde Beni de Götür….gibi gibi gibilerde hepsi birbirinin aynisi, yani bir siir hepsi yerine, hepsi toplasan cikarsan ayni siirin uzayip giden tekrarin tekrari oldgu,  aciyla kanayan her soguklugun nefesi kesilmis, nutku durmus, mecali harap, caresi dermani kendi kaderine terkedilmisligin tesadüfler ve raslantilar hükmüne bagli derbederligini kisinin hic bir akil fikir yetki irade katilimciligi olmayan terbiyeden benimsemis kabüllenmis kesif bir karanlik, amansiz bela, cetin yokluk ve yoksullukta sürekli ve sonsuz yilgin yorgun yipranmis insan halinden ask ve mutluluk siparisi veren, kimsenin kimseyle muhabbeti sohbeti olmadigi EZIYETiYLE etiketini tanitan kurdeleli süslü laf sözün carsisi bazar kuyumculugunda Medya Fenomeni gibidir ayni ve benzerleriyle beraber Nurullah Genc.
Neredeyse her siirinde, cölden, yagmurdan, derde tiryaki aciya müptela gövdesi hayalden ibaret adimlari ve yürüyüsü hic yeryüzüne basmayan sirrler külliyatiysa, bu dünyadan umudunu kesmis fakat nimetlerine müsteri, tekrar tekrar SANANYOLU teyyaresinde isik hizindan da daha keskin turbo dinamik feza füzeleri ucurup gezdirmekte yazdigi Romana Teretenin sponsorluguyla sinema filmi yahut  dizi ayarcisi bakip arayan; BAPSi GRAFiTi duvar boyacili tonlamasi ve fonlamasi yapar givbiydi sanki  Nurullah Genc.
 
Seyfi Karaca………Kasim / 22

( Balistik Ateslemeli Babsi Grafiti Fenomen başlıklı yazı Yeldegirmeni tarafından 14.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.