Öküz Mü İnek Mi
    

                            
Fırsat buldukça gittiğim ikinci el ve hurda pazarına yine daha çok nalbur (anahtar, tornavida vb.) malzemeleri için gitmiştim. Pazarın sonuna doğru gittiğim için bir çok satıcı tezgahını toplamaya başlamıştı bile.

Belki bir şeyler denk gelir diye göz ucuyla bakaraktan dolaşmaya başladım.

Satıcıların çoğu ikinci el ürünlere ya yenisine eşdeğer  ya da yenisinden daha fazla fiyat biçiyordu. Doğrusu pek aklım ermemişti bu işe. Üstelik bu eşyalar öyle antika falan da değildi.

Biraz dolaştıktan sonra ortalardaki bir sıranın sonuna gelmiştim. Küçük bir tezgah olmasına rağmen kıyafetinden nalburuna, kırtasiyesinden antikasına varıncaya kadar envaiçeşit malzeme vardı.
Fakat benim en çok dikkatimi çeken  bir çift öküz koşulu maket öküz arabası oldu. Gerçekten çok güzeldi. Yapan kişi tam bir sanatkârmış. Özenle yapılmıştı.

Ben alıcı gözüyle incelerken takriben 60/65 yaşlarında kılların çoğu beyazlamış kısa sakallı ihtiyar yollu bir amca geldi. Onun da ilgisini çekmiş olmalı ki iyice inceledi. Sağına soluna baktı fakat satan kişiyi göremedi.
Bir taraftan pazarcıyı gözlerken bir taraftan da öküzleri tekrar tekrar süzüyordu. Biraz daha yaklaştı. Sanki mücevher taşıymış gibi önden arkadan üstten inceleyip durdu.
     
-Bunlar öküz mü yoksa inek mi? 

Bu soru her ne kadar ortaya atılmış gibi görünse de gerçekte sorunun muhatabı ben olduğumu biliyordum. 
İşin doğrusu bu beklenmedik şaka gibi soru karşısında şaşırsam 

-Koşulduğuna göre öküz dür. 

Cevabını verdim. 

Amca tekrar baktı

-İneğe de benziyor. 

Amca öğle değince gülesim geldiyse de yaşına hürmeten ayıp olmasın diye gülemedim. 
İşi biraz gırgırına vurarak, 

-Öküz değilse de tosun dur. Dedim 

Amca bir kez daha ciddiyetle baktıktan sonra aşağı eğildi. Bir eliyle de öküzün sırtından tutarak biraz yukarı kaldırıp altına baktı. 

Yerine koyduktan sonra da aynı ciddiyetle 
-İnekmiş. Dedi. 
Ne gördüyse artık altında )))  Veyahut ne bulmayı ümit ettiyse. Bilemedim. 
Mübarek adam maket almayacak da sanırsın ki hayvan pazarında çifte koşacak öküz bakıyor. Veya damızlık inek. 

Aklıma gelmedi ki diyeydim 
-Amca dişlerine de bak kurbanlık olur mu? 

Öküz mü inek mi derken neyse ki pazarcıda gelmişti. 

Amcam hemen sordu pazarcıya
- Kaç para? 
Pazarcı

-Satılık değil, müşteri çekmek için koydum. 

Tabi bu cevap karşısında amca da ben de sessizce tezgahtan uzaklaştık. 


                                                                     Nefesi (Orhan ÖZER) 




( Öküz Mü İnek Mi başlıklı yazı nefesi tarafından 20.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.