YABANCI DİL ÜZERİNE 3



Yabancı dil deyince batı dillerini anlayan anlayış artık tedavülden kalkmalıdır. Doğu dilleri de en az batı dilleri kadar gereklidir. Yeni eğilim doğu dilleridir ve başta Arapça olmak üzere Farsça ve uzak doğu dilleri batı dillerinden daha fazla gereklidir. 
Türkiye’nin batıya olan bağımlılıktan kurtulması doğuya açılmasıyla mümkündür. Batı 150 yıldır bizi aldatmakta ve sömürmektedir. Bu sömürünün sürmemesi için gerekenlerin başında zorunlu dil derslerinin batı seçeneği yanında doğu seçeneğinin de olmasıdır. Batı bizim dostumuz değildir. Amerika bizim dostumuz değildir. Zaten ülkelerin dostları yok menfaat birlikleri vardır. 
Müslümanlar kardeştir ve dil birliği içinde olduğumuz Türk devletleri yayılma alanımızdır. Araplar ve Hintliler tarih birliğinde olduğumuz aynı dine inanan kardeşlerimizdir. Osmanlı coğrafyası bizim tarihi hinterlandımızdır. Öncelikle onların dillerini öğrenmek, sonra Çin, Japon, Kore, Malezya ve Endonezya gibi ülkelerle yakın ilişkiler ekonomik ve sosyal ve kültürel birliktelikler kurmak için onların dillerini öğrenmek zorundayız. 
O halde zorunlu batı dili İngilizce seçmeli yabancı dil Almanca, Fransızca ikileminden çıkmak, zorunlu seçmeli dil bir doğu veya batı dili, seçmeli yabancı dil yine doğu veya batı dillerinden biri olmalıdır. Milli eğitimin müfredatını bir an evvel bu doğrultuda değiştirmesi elzem ve hayatidir. 
Batı biz dil, edebiyat ve kültür istilasıyla kolonileştirdi ve müstemleke haline getirdi. Beyinlerimiz uyuştu, köleleştik, gönüllü köleler haline getirildik yıllarca kendi yöneticilerimiz vasıtasıyla. Her şeyin en iyi ve güzelinin, doğru ve gerçek olanının batıda olduğu koskoca bir yalandı. Artık yalancının mumu söndü. Gelin hakikat ışığının yakalım ve onun gösterdiği yolda aydınlanalım. Bunun için ilk gereken şey bu yabancı dil boyunduruğundan kurtulmaktır. 
Gelin dünyanın en büyük ekonomilerinin dillerini öğrenelim, gelin dünyanın en eski medeniyetlerini kuran dilleri öğrenelim. Çin- Asya medeniyetini, Hint –Avrupa medeniyetini, Yunancayı ve Yunan medeniyetini, Latince, İtalyancayı ve-Latin medeniyetini. Batı Medeniyeti bu medeniyetler yanında bir aldanıştır sadece. 
Yenidünya doğuda neşet edecektir. Uzak-doğu Asya medeniyetinin dirilişi başlamış, İslam medeniyetinin yeniden dirilişi yaklaşmıştır. Gelin bu yeni gelen büyük uyanışa kapılarımızı, kalplerimizi, beyinlerimizi ve kulaklarımızı açalım. 
Gelin bu yeni elçileri anlayalım. Bunun için yapmamız gereken ilk şey onların dillerini öğrenmek, onları tanımaktır. Milli eğitim gemimiz rotasını batı yerine doğuya yöneltmelidir. Batı doğru gidişimiz hüsranla sonuçlanmıştır. Kaptan kılavuz gemisini doğuya yöneltmelidir. İskele alabanda, haydi yelkenler fora. 
Yoksa kılavuz kaptan uyuyor mu?

Ahmet Kemal




( Yabancı Dil Üzerine  3  başlıklı yazı EDİP GÜL tarafından 20.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.