''İnsan Düşünen Bir Hayvandır.'' Aristo


Aristo Hazret öyle buyurmuş. Demek ki biraz hayvanlık genlerimizde var. Bunu da kötü bir anlamda algılamayın sakın... Kimi zaman ceylan gibi ürkek olsak da, kimi zamanda zayıf ve güçsüzlerin karşısında önce tilki kurnazlığına geçer, sonrada aslan kesiliriz... Yılan gibi sürünürüz kimi zaman, hiç istemesek de, birileri süründürür bizi... Kaplumbağa gibi hayatın ağır yükü omuzlarımızdadır çoğu zaman...


''Sofistlere, yani para kazanma amacıyla gezerek felsefe öğretenlere göre "İnsan, kazanan hayvandır." Borsa oynayan arkadaşlar, bankaya döviz kur korumalı faize para yatıran arkadaşlar, altın alıp satanlar, şans oyunlarından para kazanmaya kalkanlar, hepsi Kazanan Hayvanlar Sınıfına girmektedir. Kızmayın bana benim fikrim değil, Sofistler söylüyor bunları...


''Kuşku duymaktan asla bıkmayan septikler için "İnsan, şüpheci hayvandır." Şüphe bir yerde bilime ve icatlara da yol açmaktadır. Her ne kadar her şeyden ve herkesten de şüphe etmek bazı zaman çarpıcı olaylara yol açsa da, şüphe yine de insanın içini kemiren bir duygudur. Eğer ki İnsan olduğunuzdan şüphe etmiyorsanız ne mutlu size...


''Descartes olaya başka bir pencereden bakar ve "İnsan, konuşan hayvandır." der.'' İnsanlar konuşa konuşa, hayvanlar koklaşa koklaşa demişler, nede iyi etmişler... Dili ile para kazanmaya çalışan spikerler, tek kişilik gösteri yani başka bir deyişler stendap yapan sanatçılar, tiyatro sanatçıları, bu işin duayenleri oluyorlar... Bir de durmadan memleket aleyhine, rahmetli olmuş değerli devlet adamlarımız aleyhine konuşan hayvanlarımız var ki onlar hakikaten hayvanlıktan kurtulamayacaklar son nefese kadar... Tabi onlar konuşan hayvan değil de direk hayvan sınıfına giriyorlar...


''Erich Fromm'a göre " İnsan, seven bir hayvandır." Sevmek, yine sevmek, ondan daha güzel bir duygu yoğunluğu var mı dünyada ''Bir insanı sevmekle başlar her şey diyor.'' Zülfü Livaneli bir şarkısında... Büyük Mutasavvıf Yunus Emre de ''Sevelim sevilelim dünya kimseye kalmaz.'' demiş. Bir anlayabilse insanlar dünyanın kimseye kalmayacağını, zaten öldürmek de olmayacak, kin ve nefrette... Sevmek Dokunmaktır, der Desmond Morris o zaman haydi ne duruyorsunuz dokunalım birbirimizin ruhuna, benliğine, yüreğine, sarılalım zaman zaman sımsıkı, dostça ellerini sıkalım, omuzlarına vuralım sevdiklerimizin...


'' İnsanla alakalı belki de en güzel şeyi Nietzsche söyler. "İnsan, düpedüz hayvandır…!" diyerek son noktayı Nietzsche koyar... İnsan hayvan olmasa, hayvanlık yapmasa, bilim insanlarımıza doktorlarımıza saldırır mı? İnsan bu, hayvani duygulara sahip olmasa tutup da hanımına silah çeker mi veya hamile karısını öldüresiye döver mi? İnsan düpedüz hayvan olmasa, hayvanlaşmasa masum sokak hayvanlarını arabanın arkasına iple bağlayıp da koşturur mu? İnsan hayvan olmasa bir spor karşılaşması uğruna tutup da karşı takımın taraftarını sopayla öldüresiye döver mi? Düpedüz İnsan bir hayvandır, ancaaak kuzu gibi uysal olmak ya da çakal gibi, sırtlan gibi vahşi can alıcı olmak da insanın elinde, seçim insanındır...

( Düpedüz İnsan Bir Hayvandır başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 21.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.