Duyduğuma  göre zengin bir ailenin  çocuğuymuş Baran usta,annesiyle babası boşanmış,babası ise ikinci evliliğini yapınca araları iyice açılmış.Bir müddet küs kalsalar da barışmışlar sonunda,hani ne derler ölenle ölünmez.Bazen insanın büyük konuştukları yakasına yapışır ki bu da hayatın en derin en acısız dersidir anlayabilene.

El bebek gül bebek yetiştirilmiş çocukluğunda,her istediği karşılanmış ve bu da Baran ustanın kişiliğine yansımış;pimpirikli ve mükemmeliyetçi.Şaka yollu da olsa takılırdık,yeni gelinler gibi nazlıydı,kendinin yapmadığı hiçbir şeyi beğenmez,yaptığımız hataları da hep başımıza kakardı.Biraz çenesi düşüktü ama iyi arkadaştı.

Onu ben,kapuska yemeğiyle anacağım,niye mi,öğle vakti tencerede kaynayan yemeğe bakıp:
-Kapuska yemeği en az üç  saat kaynamalı,demişti.
Allah Allah, kulaklarımıza inanamadık  diğer ustayla,bunu bir çırak söylese normal ama bir şefin söylemesi anormal.

Teknolojinin imkanlarından  bizler de yararlanıyoruz,yalana gerek yok,takıldığımız  ya da unuttuğumuz  yemeklere internetten bakıp orada tarif edilenlere göre yapıyoruz veya yapmaya çalışıyoruz.Açıklamasını  okuyoruz anlamadık mı  videosunu izliyoruz bilgiye ulaşmak bu kadar kolayken bundan faydalanmamak ahmaklık olur zaten.Araştırdık  iki çeşit kapuska var,etli ve etsiz.Etsiz olanlar yaklaşık 20-25 dakikada pişerken etli olanlar 40-45 içerisinde pişiyor.

Yemekler,kültürün bir parçasıdır ve  yöreden yöreye  değişiklik gösterebilir,ortak bir anayasası yoktur,miktarı ve içindekiler damak tadına  göre farklıdır.Bu Anadolu coğrafyamızın ne kadar zengin hazinelere sahip olduğunu gösterir.

Sosyal medyada  takipçisi çok olan   popüler ustaların sayfalarını  da takip ediyoruz,kanıt olarak onların videolarını gösteriyoruz ancak Baran ustanın gözünde onlar da hiçbir şey bilmiyor.

Hep kendi doğrularını görenler,başkalarının doğrularına hem kördür hem sağır.

Hazır soslar ve çorbalar,mutfağın vazgeçilmez malzemesidir,çünkü orjinalinin yapılması hem zaman alır hem maddiyatlıdır.Hazır ürünlere karşı değilim onların da denetimi var vergisi var  ayrıca milyonlarca insan çalışıp ailesine ekmek götürüyor,bu sektörü yok sayamayız.

Bizleri sevmediği ve beğendiği her halinden belliydi,ortama bir türlü alışamadı,bazı konuşmaları kırıcıydı.
-Bizleri  ne zaman kovacaksın,usta,diye sorduğumda gülerek:
-Elime  ilk fırsat geçtiğinde,demişti.

Güle güle Baran usta,istifa ettiğini  öğrendim,ısınmıştım sana.Dilerim hayatında başarılı olursun,biran önce evlenip yuva kurarsın,sana son sözüm şu olsun arkadaşca:

İnsan nasıl değişir biliyor musun,değiştirmek istediklerini değiştiremediğinde.
( Baran Usta başlıklı yazı berberce tarafından 21.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.