Kopya Yapılar

1

Tekrarlı hareketler doğanın işleyiş biçimidirler. Örneğin, dalga hareketi, frekans yinelemesi ya da frekans dalgası, müzik sesi nota, renk, manyetizma, ışık vs. bu gibi tekrarlı kopya hareketlerdendir.

 

Tekrarlı hareketler aksar ve tekrardan yine eski aksaksız tekrarlarına dönebilirler. Periyodik tekrarlar, hareketin bir çeşit nötr potansiyel durumudurlar. Her aksak hareket tekrarı periyodik bir nötr durumla yoluna devam eğilimindedir.

 

Akarsuyun belli bir tekrarlı ve niceli hareketi dere yatağını oluşur. Bir dokumacının belli tekrarlı hareketler birikimi dokuma veya halı, ya da kilim gibi ürünleri ortaya kor. Tekrarlar zaman, hareket periyotlarıdır.

 

Tekrarlar nicelikseldir. Niceliksel birikimler beli bir aşama sonrasın da halı, kilim, dokuma, dere yatağı, frekans sayısı, nota gibi nitelik değişmesine uğralar.

 

Bu tekrarları sayılarla örneklersek 0,1 bir gibi bir sayının on kez tekrarı 0,1+0,1+0,1+0,1+0,1+0,1+0,1+0,1+0,1+0,1= 1 rakamı gibi nitelikli bir sayı sıçramasına dönüşür. Ya da düzgün sıralı 4 erli, her bir 4 sıralı grup düzenli tekrarlar, görsel olarak kare gibi bir nitel şekli verir vs.

 

Benzer tekrarlardan oluşan dokuma bir halı dokunurken, arada bir ya yanlışlıkla ya bilerek kısa aralıklarla hatalı dokumalardan da oluşur.  Hatalar ilk tekrarlar gibi olmamakla hatadırlar. Hatalar da hatanın periyodik benzerlerini veya benzemezler tekrarını verirler.  Bu türden benzerler ve benzemezler tekrarı halıda nakış, deseni oluşur.

 

Bir de bakmışsınız ki rast gele oluşan hatalar ile daha düzgün periyota bağlı hata tekrarları halıda, çok güzel bir desen girişimini oluşurlar.

 

Halıdaki tekrarlardan doğan bazı bozukluklar gözle düzeltilir. İyi de hayatın içinde kendisini tekrarlayan kopya bozukluklarını kimin gözü düzeltecek? Kuşkusuz ki hiç kimsenin gözü. Kendi kendine düzelecek.

 

Periyodik niceliklerden oluşan halı gibi nötr bir nitelik, kesikli sürekli olan kendi periyodikliği korumak, periyodikliği sürdürmek, periyodiği devam ettirmek için enerji harcar.

 

Hayat için enerji çok pahalı bir maliyettir. Bu yüzden canlılık en az enerji harcayan bir durum içinde nötrdür. Canlılar nötr durumuyla o periyodik salınımlı niteliği ya da biçimlerini koruma eğilimindedirler.

 

Nötr bir potansiyel için gerekli olan enerji canlının denge durumudur. İçinde hata barındıran vücut hatanın da enerjisini karşılar. Bu durum canlı için daha çok yorulma daha çok enerji arama demektir. Canlı fazla enerji bulama ya da fazla enerji tüketme eğiliminden kaçınır.

 

Canlılar enerji maliyetinde kaçınmaktan ötürü düzgün salınan enerji tüketme tekrarları içinde daha kararlıdırlar.

 

Hiç kuşkusuz ki canlı veya cansızlar nötr durumuyla en az bir enerji tüketimi içinde olurlar. Evrendeki yıldızlar, kara delikler gibi enerjisi çok çok artmış enerji öbekleri, nötr veya düzenli yapıların enerji verici beslenim kaynağıdırlar.

( Kopya Yapılar 1 başlıklı yazı Uraz Bayram tarafından 25.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.