Hadi canım, bu Aşyef de nedir, demediyseniz, deyin bir zahmet. Bu literatürümüze bir bakanımız tarafından kazandırılmış yeni bir kelime... Açılımına gelirsek, Aşyef Aşağı Yönlü Enflasyon, demek. Aha da yandın şimdi enflasyon, hem de ne yanma, halin harap, çabuk terk et memleketi, hatta cehennemin dibine kadar da yolun var, uzaaaaa... Artık nereye gidersin bilemem, Madagaskara mı, Honoluluya mı, yoksa Papua Yeni Gine'ye mi ?


Aşyef'in yani Aşağı Yönlü Enflasyonun, aşağıya gitmesi için, neler neler yaptık, yapıyoruz ve de yapacağız. Şimdiye kadar yaptıklarımız, yapacaklarımızın teminatıdır... Aşyef'in ayağına çelme takmak da bunlardan birisi... Düşer mi düşmez mi orası zamanla ortaya çıkar. Olmadı gıdıklayıp güldürüp, sonrada çıldırtırız...


Şimdi şaşırma sırası sen de... Hatta sana bir de tezahürat yapalım ''Aşyef şaşırma sabrımızı taşırma.'' İşte böyle. Şimdi kendi kendine soruyorsundur sen, ''Ulan ben enflasyon olarak hep yukarı çıkıyordum, yükselmeyi severdim, hala da seviyorum, şimdi aşağıya doğru mu yükseleceğiz, yoksa inecek miyiz, bir türlü anlayamadım. Aşağıya doğru yükselirsek düşmez miyiz aynı zamanda, düşünce de dizler kanar manar durumları olur mu? Bilemedik.''


Bak Aşyef, canım, cicim, tatlım gıymatlım. Bizi şimdiye kadar ''Sizi hiç enflasyona ezdirmeyeceğiz.'' diye tuş ettiler, biz de alıştık, senin hep yukarıya doğru çıkmalarına, ama şimdi sen, aşağı yönlü hareket edeceğiz diyorsun ya, daha doğrusu, sen demiyorsun da, bakanımız söylüyor, gardaş, biz de kafalar karışık. Adam Smith de, Karl Marks'ta, Keynes de öldü gitti, terki dünya ettiler, nasıl olacak bu bilader? Gerçi büyük ekonomistlerimizden Uzaylı Mustafa var ama, o da uzay gemisi ile Merkür yolundaymış...


Bak, amatör ve de dargelirli bolgiderli çokatarlı bir fahri ekonomist olarak istersen sana biraz tavsiyelere bulunayım Aşyef'çim... Enflasyonun düşmesini istiyorsan ve de bunun için çaba harcayacaksan ilk önce at nalı ve at yemi fiyatlarından başlaman lazım. Çok önemli konu at nalı ve at yemi fiyatlarının düşmesi, bu zamanla, bırak memlekette ki enflasyonu, küresel enflasyonu bile aşağıya doğru tetikleyecektir. Daha sonra kabak çekirdeği ve de karınca yemi fiyatlarını da düşürmek için çaba harcamalısın azami derecede işte bundan sonra o enflasyon zibidisinin aşağıya doğru yükseldiğini göreceksin. Bu kıyağımı da unutma, herkese vermem bu ekonomi tüyolarını...


Şimdi ben sana sorsam Aşyef'ciğim bu konuda bana tarih marih filan verebilir misin? Yani bu enflasyon ne zaman düşmeye başlar, ne zaman biz bu canavarı ayaklarımızın altına alıp da unufak ederiz. Çıkmaz ayın son çarşambası ya da perşembesi, olmadı cuması da olabilir, diyorsun. Başka vereceğin net bir tarih yok mu? Hadi çarşambayı sel aldı, sonrasında perşembeyi mi bakacağız? Müspet bir cevap versen. Haaaaa! Öyle diyorsun yani ''Fi tarihinde.'' İyi de bu Fi de rakam, ay adı, hafta adı, gün adı yok mu? Onüçüncü ay da yokum diyorsunnnn! Hadi hayırlısı... Yapma ulan kandırdın bizi, yedirdin yine, on üçüncü ay yok ki...

( Sıkı Durun Aşyef Geliyor başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 28.11.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.