Sevgi,en yüce duygudur canlılar arasında,muhtacız,acız ama bir o kadar da yaralıyız özellikle suistimal edilmesi,bu duygunun öldürülmesi demektir.

İntikam almak isteyenler,seviyorum der,sırtından vurur.
Dolandıranlar,hep seviyorum diye yanaşır.
Aşık olanlar,sevda nidalarını söyleyerek  aldatır vs.

Kişiye en büyük darbeyi de yine sevdiği  veya sevdikleri yapar ve insan ilişkilerinde 'mesafe'  insanların kalitesini ortaya koyar.Aşırı samimiyet,tez ayrılık getirir.

"Seni seviyorum"demek bayağı bir cümle olur bazen inandırıcılığını yitirir,her dakika söylenmesi ise kabak tadı verir.

"Seni sevmiyorum"diyebilmek bir açık sözlülük ve  cesur yüreklilik gerektirdiği gibi erdemliktir de.Bu "senden nefret ediyorum,sana kötülük yapacağım."anlamında değildir bilakis "senle yollarımı ayırıyorum sen yoluna ben yoluma",demektir nazikçe.

En büyük kötülüğü kişiye,kendisi yapar bu yüzden kişinin kendisiyle barışık  olması onun için ise kendisiyle  her daim yüzleşmesi lazım.

Kimse kimseyi sevmek zorunda değildir; çünkü sevginin mayasında koşulsuz ve karşılıksız  adanmışlık vardır.

Mal sevgisi,can sevgisinden öte olduğu bir düzende ne imandan ne vicdandan ne de ahlaktan bahsedilebilir.
( Sevgiye Dair başlıklı yazı berberce tarafından 1.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.