Gönülde Anlamak
Beyinde yaşamak, gönülde anlamak. En tehlikeli anlayış biçimi.
İnsan için zordur. Gerçeği görüp, gerçeğe karşı toplumdan karşılık aramak.

İnsan hayatı bir yılan gibi kıvrım kıvrımdır. Bazen dümdüz bir hayatımız var zannederken, bir olay ile altüst olur bütün dengemiz. Sağa sola çarpmaya başlarız. Korkar kaçar içimize kapanırız. Bazende hiç yokmuşuz gibi davranırız. Kimseye görünmeden, kalabalıklar içinden başımız önde geçeriz. Duymayız, en güzel melodileri. Görmeyiz sevgilinin bizi sevmesini ve bilmek istemeyiz hayatın gerçeklerini. Bazende yaşam dolar ciğerlerimiz. Ayaklarımız yere basmaz. Olmasın isteriz sabahlar, anı uzatmak için çabalarız. Ama en sonunda bu hayatta mutlulukta, yoklukta, varlıkta, yoksunlukta bizler için. İşte o zaman beyin devreye girer. Göremeyenlere karşılık, görüp üzülen, üreten, sorgulayan, soran beyin. Cevapsız sorular, karamsar yarınlar başlar. Çayın tadı gider, güneşin önüne bir bulut siper olur. Hayal kalmaz, gelecek karanlık bir duvara döner. Bitmiştir hikaye bilmeye başlayınca...

İşte hayat bazende dümdüz bakmaktır belkide, tek bir pencereden, sıradan ve Umursamadan. İşte o zamanda ortaya zalimler çıkar. Bu düz ovalarda kuş avlayan. Av olmuşsundur artık, avcının hedefinde çıkarlarının peşinde, farkına varmadan kaçan. Çıkarlara hizmet etmeye başlarsın. Ne zaman bir çıkarcının işi seninle bitse, bir yaşam çöp kovasının içinde yeni çıkarcını beklemeye başlarsın. Müşterisini bekleyen bir çıkarcının hayat kadınısındır. İşi bitince çekip attığı bir kovanın içinde. Arkasını dönüp baktığında aldığı zevk ve çıkarı vardır. Sende ise bitmiş bir inanç, kahrolmuş bir kalp ve insanlığa inancını yitirmiş bir beden....

Bazı insanlar vardır, bazende hayatınıza girer. O çöp kovasının içine bakar, eli ile karıştırmaya başlar. Bulur seni, görür sendeki insanca güzellikleri. Kirlenmek pahasınada olsa risk alır, elini uzatır. Oda biraz pisliğinden psikolojik payını almıştır. Ama bu risk hep vardır hayatta. Çekmeye başlar, kapağın aralığından seni hayata. Önce sevmeyi gösterir. Bir umut aşılar. Sonra gözlerine bakar, bedenine kan verir, akmaya başlarsın kalbine doğru. Canlanmaya başlarsın, hayata karşı umut ve inanışların artar. Sarar sarmalar pamuklar ile yeniden anlarsın insanca yaşamanın güzelliğini onun bedenindeki güzelliği paylaşmaya başlayınca. Bir teşekkür kalp atışıdır. Bir özür vardır sevgisinin duşunda yıkanırken. Sevgisinin cesaret dolu sözlerinin sonrasında. Bir dosttur bu bazen, bir sevgilidir, bir, arkadaş, bir anne, bir baba, bir evlat. Sadece seni görendir aslında. Arınmayı başlayan ruhunda...

Hayatımız etrafımızdaki kaliteli insanların ortalamasıdır. Etrafımızdaki kaliteli ve anlamlı yaşam sayısı arttıkça, mutluluk standartlarımızda artar. Herkese kendini güzel hisettirecek, yaşamına değer katacak, hayata dair umutlarına ilaç olacak, gelecekle ilgili ölümsüz planlar yapmasına vesile olacak, dostluklar, aşklar ve güzel yarınlar diliyorum...

Ayhan Ayna
12.11.2022

( Gönülde Anlamak başlıklı yazı Ayhan AYNA tarafından 8.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.