Herşeyde bir hayır vardır,onun yokluğuna üzülmek yerine bilakis sevindiğimi  söylemek isterim.

Staja başladığı ilk günlerde kapalı,ağırbaşlı,mecbur kalmadıkça kimseyle konuşmayan,gözgöze gelmekten bile utanan  hepimizin  bildiği  gibi saf kalpli Anadolu kızıydı.Keşke öyle de kalabilseydi...Aradan aylar geçtikçe bambaşka Sıla oluverdi.Otel içerisinde tanımadığı ve konuşmadığı kimse yoktu,erkek arkadaşlarla  el şakaları yapıyor(bazen çimdiklerdi),bazen ağzından küfürler  kaçırıyor,bazen müstehcen sohbetlere de katılırdı.

Öğle yemeği sonrasında  ortalıkta göremeyince sordum:
-Sıla nerde?
-Sıla,aşcıbaşının ofisinde dediler.

Ofis,biz çalışanlar için çay,sigara ve kahve içilen,ayak ayaküstüne atılıp keyif yapılan,dinlenilen yer değildir eğer ki ofisten çağrıldıysanız ya suçlusunuzdur ya da işten kovulacaksınızdır.

Kendisini defalarca okula gitmesi için uyarmamıza rağmen hiç kulak asmadı  ve sonunda  devamsızlık yüzünden okuldan atıldı tabiki işten de.Babasının bir sağlık sorunu vardı ve hala  hastanede tedavi görüyor,annesini çok özlediğini söylemişti  geçenlerde.

Okuyup memur olmasını çok isterdim çünkü düzenli bir maaş,yılda iki sefer enflasyona göre zam,dini ve resmi bayramlarda tatil,anne olduğu zaman  esnek çalışma fırsatı vs.Akıllarına kim soktuysa bunu "ben aşçı olacağım",derdi,hayaliydi bu ama bazı gerçekleri de söylemek lazım.Özellikle bu bölgede ya otellerde  çalışacaksınız(otelllerin çoğu sezonluktur, kimisi mesai parası vermez,kimisi askıya alıp mağdur eder) ya restaurantlarda çalışacaksınız  çalışma saatleri uzun ve düşük ücretle.

Gastronomi alanında  master da yapsanız  kimse sizi aşçıbaşı ya da genel müdür olarak işe almayacaktır  otelcilik deneyiminiz yoksa.Eğer diploma ile  iş olsaydı bu ülkede...

Kadın padişah var mıdır?
Kadın peygamber var mı?
Kadın imam var mı?

Disiplinin olduğu yerde verim vardır, son zamanlarda unutkanlığı artmıştı, telefonuyla  sürekli mesajlaşıyor iş çıkışında dakikalarca sevgilisiyle konuşuyordu.

Aşkla erken tanışan,aşka erken veda eder...

İşe  ustadan sonra gelir ustadan önce  çıktığı olurdu bazen,çalışkandı ama  kurnazdı.

Okuldan öğrenemediklerini hayattan öğreneceksin ama karşılığında diploma yerine  tecrübe alacaksın  ve bunun bedeli  çok ağır olacak.

Güle güle Sıla,sana ailen ve sevgilinle beraber huzurlu günler diliyorum,inşallah pişman olmazsın...
( Güle Güle Sıla başlıklı yazı berberce tarafından 9.12.2022 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.